  • 11. Data: 2015-11-30 22:47:20
    Temat: Re: [znów o drukarce] Jaki laser kolor A4 do domu?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.11.2015 o 18:42, neostrada pisze:
    > Witam
    > Zmęczony zaschniętymi tuszami, zatkanymi dyszami i rozlewającym sie
    > atramentem przy (...)
    jestem na podobnym etapie. całe życie miałem hpki atramentowe i loterię
    przy napełnianiu tuszy. Po dłuższym nieużywaniu tusze, nawet pełne były
    na 100% zatkane.
    postawiłem na laserowego brothera, ale niestety czarno białego. na
    oryginalnym tonerze działał dobrze, ale nowy toner, to ponad 50% nowej
    drukarki. więc zacząłem stosować zamienniki. zawsze jakiś zonk. albo
    paski, albo odcienie szarości zamiast czarnego. jak się fakturę
    drukowało - pal licho. ale jakiś obrazek, schemacik, coś tędy - masakra.
    parę tygodni temu przypomiałem sobie że wraz z tym laserem brothera
    kupiłem też atramentówkę brothera. strasznie mnie wnerwiała, bo drukarka
    ma funkcje czyszczenia, samokonserwacji i raz na kilka dni, włącza sie
    nad ranem i napierdziela głowicami czy jakimiś innymi mechanizmami
    budząc mnie, lub powodujac zamieszanie. Ale dzięki temu żyje, nie zatyka
    się a tusze kupuje po 3 zł +przesyłka. Jak mi ten firmowy "laser" padnie
    całkiem, to chyba jednak dam szanse atramentowemu brotherowi z bardzo
    tanimi tuszami. dcp j140w

    ToMasz

  • 12. Data: 2015-11-30 22:50:39
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    Ja właśnie drukuję nawet rzadziej niż raz na 2 tygdnie. A i nieraz w ciągu
    miesiąca nic nie puszczę, ale są momenty, że "na gwałt" muszę coś wydrukować
    do roboty lub komuś i wtedy atrament po wielu tygodniach bezczynności nie
    chce drukować. Najczęściej brakuje któregoś koloru i wszystko stoi. Dlatego
    nie chcę atramentówki już.

  • 13. Data: 2015-11-30 23:23:48
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@w...xx> napisał w
    news:565cc4af$0$647$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
[...]

    Masz kasę, to kupuj, ale może przedtem rozejrzyj się, czy przypadkiem w Twojej
    okolicy nie ma jakiegoś punktu xero? Bo w większości miast jest ich sporo, i
    bywają wśród nich takie, które są czynne całą dobę! Ot signum temporis... W
    takim punkcie mają też (prawie zawsze) niemal wszystko, co dziś potrzebne do
    DTP, czyli również wysokiej jakości drukarki (nawet kilka rodzajów).

    Bo jeśli jakiś taki masz parę przystanków od domu, to lepiej nie szarpać się na
    świetną, i drogą drukarkę, ale dokonać wyboru "ekonomicznie uzasadnionego".
    Niech taka "domowa" maszyna będzie mogła zrobić tylko to, na czym Ci najbardziej
    (i najczęściej) zależy, a resztę będziesz mógł zadowolić outsourcingiem. A
    jeszcze:

    Kupowanie "do domu" sprzętu, który ma zrobić to, co jest potrzebne do... roboty
    (czyli: na potrzeby macierzystej firmy)? No to zwróć się do szefa, aby choć
    część kosztów za-sponsorował! A już na pewno: materiały eksploatacyjne...

    --
    Już lepiej dopuścić nadmierne wakaty
    - niż niewspółmiernie na-mnożyć cytaty:

  • 14. Data: 2015-12-01 08:36:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 18:42, neostrada pisze:
    > Witam
    > Zmęczony zaschniętymi tuszami, zatkanymi dyszami i rozlewającym sie
    > atramentem przy wstrzykiwaniu go do pustych kardridży drukarki
    > atramentowej postanowiłem porzucić te problemy i kupić sobie kolorową
    > drukarkę laserową.
    >
    > Drukuję bardzo mało, może kilka stron w miesiącu, głównie tekst, wykresy
    > i schematy instalacyjne.

    Nie znam drukarki laserowej drukującej zdjęcia lepiej niż słabo :)

    Przy podobnym wykorzystaniu drukarki (nawet rzadziej) mam
    wielofunkcyjnego HP i po kilku przygodach z zamiennikami kupuje
    oryginalne tusze i nie wiem co to znaczy zaschnięcie kartridża. Po
    prostu wciskam drukuj i drukuję :)
    Nowe wkłady kupuję raz na rok mniej więcej więc ten wydatek 80+ zł nie
    jest taki dotkliwy.
    No i zdjęcia drukuje bardzo dobrze :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 15. Data: 2015-12-01 13:38:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-01 o 08:36, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    > prostu wciskam drukuj i drukuję :)
    > Nowe wkłady kupuję raz na rok mniej więcej więc ten wydatek 80+ zł nie

    Co to za model? Mam sentyment do HP :-)

  • 16. Data: 2015-12-01 18:12:42
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    I tusze Ci nie wysychają jak tygodniami nie drukujesz? Tusze masz w
    drukarce, czy jakimś zewnętrznym hermetycznym pojemniku? Mnie tusze po tak
    długim postoju nie chcą drukowac i jest kaplica, gdy akurat potrzebuje coś
    pilnie wydrukować, a do sklepu z tuszami daleko i nie ma czasu by pojechać
    tam. Teraz jest tak, że co drukowanie to praktycznie musze nowy zestaw tuszy
    kupić. I jeden jest w pogotowiu na zapas.

  • 17. Data: 2015-12-01 19:00:29
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą ?aee?nó? 1/4 ? naskrobał(a):

    > Kupi?em OKI i jestem niezadowolony.

    Skoro nie potrafisz skonfigurowac poprawnie czytnika usenetu, to jak możesz
    byc zadowolony?
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Misie powróciły do domu.

  • 18. Data: 2015-12-01 21:21:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]

    > prostu wciskam drukuj i drukuję :)
    > Nowe wkłady kupuję raz na rok mniej więcej więc ten wydatek 80+ zł nie

    Masz szczęście. Ja miałem DeskJeta 970Cxi. Tusze raz w roku kosztowały
    mnie ponad 300zł (po 40ml chyba) tylko po to, aby wydrukować coś i po
    pół roku wyrzucić bo zaschły. Trzeciego roku chcąc wydrukować karteczki
    na prezenty poleciał z 4 piętra z kompletem oryginalnych nowych tuszy,
    które zaraz po otwarciu nie drukowały, bo leżały 2 lata, i przypadkową
    girlandą z choinki. Stłuczona bombka poszła w koszty manipulacyjne.
    Kupiłem laser Xeroxa w Anglii (nie wiedzieć czemu tam kosztował 110
    funtów, u nas 1200zł). Przez kolejne pół roku odwiedzając kumpla,
    oglądałem jak huha w głowice oryginalne jakiegoś śmieciastego
    wielofunkcyjnego HP, bo znowu na koniec miesiąca chce wydrukować kilka
    faktur. Tusze tańsze, bo po chyba 60zł ale starczały na... kilkanaście
    faktur i miesiąc niedrukowania. Jak padł mu system i robiłem reinstalkę
    dał mi płytę instalacyjną do tego śmiecia. Na 4 jajowym Athlonie
    instalował się ten śmieć godzinę. To już mnie podqr..ło i po obaleniu
    pokojowo nastawionej flaszki skończyło się na zakupie lasera. Ma
    Samsunga czarno-białego wielofukcyjnego i jest zajebiście zadowolony.
    Toner starcza mu na 2-3 lata. Do koloru dokupił używanego też Xeroxa bo
    mój fajny, ok, fotek nie drukuje a jak trzeba to też nie w ramkę więc
    jest dobrze. Tonerów jeszcze nie wymieniał bo takiego bydlaka kupił że
    na palecie przywozili a tonery na chyba 8tyś stron starczą na czas
    połowicznego rozpadu radionieaktywnych atomów szuflady na papier.

    Jak atrament, to ja się wyleczyłem z HP, nigdy nie chcę więcej mieć z tą
    firmą do czynienia. Software to jakaś porażka, żeby sterowniki
    instalowały się godzinę to szczyt szczytów. Kupiłbym Brothera. Ma brat,
    ma tata i chwalą sobie, proste, niedrogie a tusze po "złotówce" i nie
    trzeba huhać w dysze. Fakt, ma stać pod prądem i się sama czyści -
    pilnuje znaczy się aby nie zaschnąć. HP się pilnowały aby jak
    najszybciej zaschnąć. Nie chce mi się sprawdzać czy coś się zmieniło.
    Nie mam na to ani kasy ani najmniejszych chęci. Toner do mojego kosztuje
    50-60zł na drogo.pl jak trafię że ktoś się pozbywa leżaka. Co z tego że
    leżał 4 lata. Wsadzam i jadę. Zamienniki po 25zł, kolor 50zł ale nie
    kombinuję. Widziałem jakie cyrki były z kolorowymi zamiennikami do
    Samsunga CLP-320.

    Pozdrówka

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2015-12-01 22:57:38
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał:

    > Jak kupię Brothera to będę miał święty spokój?
    > Np. po tygodniu stania odpalam i drukuję? Koszty pal licho ale czy będzie
    > działać? :-)

    Oryginalne atramenty są bardziej na zasychanie od zamienników. Poza tym
    większość drukarek ma opcje samoczyszczenia dysz. Jeśli drukarka jest włączona
    do prądu, raz na jakiś czas uruchamia sama tę procedurę. Dużo też zależy od
    warunków panujących w pomieszczeniu, tzn. temperatury i wilgotności.

    pzdr

  • 20. Data: 2015-12-02 08:06:17
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał:

    > Software to jakaś porażka, żeby sterowniki instalowały się godzinę to szczyt
    > szczytów

    Rzeczywiście, bo u mnie na PIV instalują się 10 min.

    Pzdr