  • 41. Data: 2015-12-03 18:58:45
    Temat: Re: [znów o drukarce] Jaki laser kolor A4 do domu?
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    U mnie nadmierny pobór prądu nie występuje, a to dlatego, że drukarkę
    włączałem tylko wtedy gdy chciałem coś wydrukować, i ona jest wpięta do
    listwy komputerowej razem z komputerem. A listwę wyłączam pstryczkiem gdy
    gaszę kompa, więc i drukarka jest wyłączona.

    Czytam tą dyskusję, nawiasem mówiąc nieźle się rozwinęła.
    Może kluczem do zaschniętych tonerów jest to, że moja drukarka (obecnie HP
    DJ F2100, a wcześniej HP DJ 5150) nie jest wpięta stale do prądu. Mam nawyk
    wyłączania wszystkiego jak nie używam.
    Mam jeszcze działające zasobniki, i może jak będzie niezależna od listwy, to
    może będzie się sama czyścić - potestuję.

  • 42. Data: 2015-12-03 19:05:48
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    Moja drukarka (HP DJ F2100) nie wyświetla mi jak przekładać kartki, a we
    właściwościach się takiej wskazówki nie dopatrzyłem.
    Za rzadko używam by pamiętać, czy kartkę po przewróceniu na drugą stronę
    trzeba włożyć górą strony "do siebie" czy "od siebie". Zwykle schodzi mi 1 -
    2 kartki zanim sam to prawidłowo ustalę, co przy drukowaniu dwustronnie
    jakiejś broszurki jest nieco upierdliwe ;P

  • 43. Data: 2015-12-03 22:32:00
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 03/12/2015 17:01, ????? wrote:

    > Jak wyłączysz (ja z tyłu prztyczkiem przy kablu wyłączam), no to niestety
    > faks (to są urządzenia wielofunkcyjne) nie odbierze faksu przychodzącego
    > podczas Twojej nieobecności.

    No to logiczne, odłączasz od prądu. Wyłącz trzymając wciśnięty przez
    kilka sekund wł/wyłącznik na panelu - wtedy przechodzi w głębokie
    uśpienie (przynajmniej te, które używałem). Sprawdź czy wtedy fax zadziała.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 44. Data: 2015-12-04 02:02:22
    Od: Janusz <nie.ma.takiego@adresu>

    W dniu 2015-12-03 o 18:58, Paweł pisze:
> [...]

    > Mam jeszcze działające zasobniki, i może jak będzie niezależna od
    > listwy, to może będzie się sama czyścić - potestuję.

    Hm, ale dlaczego drukarka byłaby tak głupia? Dlaczego po jej włączeniu
    do prądu ona nie podejmuje procesu czyszczenia się?
    Doprecyzuję: gdy jest cały czas zasilana, to najwyraźniej "wie" kiedy ma
    się oczyścić. No to jeśli wie-że-nie-wie, to powinna czyścić się
    "profilaktycznie", wszak od tego korona jej z głowy nie spadnie. A jeśli
    by to miało być jednak z jakichś tajemniczych względów szkodliwe, to
    możliwe są jeszcze inne rozwiązania.

    Zmienię temat, bo mam takie pytanko: odziedziczyłem laserówkę, która
    drukuje z kilkoma "dodatkowymi" pręgami na stronie, coś jakby na wałku
    było uszkodzenie. Pręgi aż tak strasznie nie przeszkadzają, nie są
    bardzo mocne, ale gdy wydruk idzie "na zewnątrz" - to już inna sprawa.
    Czy ktoś wie, ile mogą wziąć w serwisie za wymianę wałka? A może to
    zrobić we własnym zakresie: rozebrać, i przemyć jakimś płynem do mycia
    garnków, z dodatkiem spirytu?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 45. Data: 2015-12-04 14:29:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-04 o 02:02, Janusz pisze:

> [...]
    > "profilaktycznie", wszak od tego korona jej z głowy nie spadnie. A jeśli
    > by to miało być jednak z jakichś tajemniczych względów szkodliwe, to

    Podczas czyszczenia dysz dużo tuszu jest "wypluwane". Stąd też, gdyby
    drukarka przykładowo codziennie była włączana, i codziennie miała się
    czyścić przed wydrukowaniem kilku stron, to śmiem twierdzić, że sporo
    ponad 90% tuszu zostałoby wykorzystane wyłącznie na czyszczenie.

> [...]
    > Czy ktoś wie, ile mogą wziąć w serwisie za wymianę wałka? A może to
    > zrobić we własnym zakresie: rozebrać, i przemyć jakimś płynem do mycia

    Wałek drukarki płynem do garów? To barbarzyństwo ;)

    Mała podpowiedź: do drukarek laserowych używa się m.in. toluenu i
    izopropanolu - każdy ma inne zastosowanie.

    Nie napisałeś, jaka to drukarka, ale do wielu można znaleźć serwisówkę.
    A pręgi (jakie? brak zadruku czy nadmiar toneru?) to raczej nie wałek.
    Może toner nieoryginalny i "śmietnik" już zasypany do końca?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 46. Data: 2015-12-04 14:33:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-03 o 19:05, Paweł pisze:
> [...]
    > 1 - 2 kartki zanim sam to prawidłowo ustalę, co przy drukowaniu
    > dwustronnie jakiejś broszurki jest nieco upierdliwe ;P

    @Paweł, odpisuj normalnie, nie "do góry nogami".

    Jeszcze dopiszę: czasem nawet pamięta się, jak włożyć kartki. Ale bywa,
    że drukarka pociągnie dwie kartki na raz albo coś się zakleszczy.
    Pół biedy, jeśli wydruku jest kilkanaście stron.
    Gorzej, gdy np. drukuje się jakiś katalog z fotkami na 200 stron i
    "rozjazd" zobaczy się post factum :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 47. Data: 2015-12-06 06:02:31
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-04 o 14:29, Adam pisze:

> [...]
    > czyścić przed wydrukowaniem kilku stron, to śmiem twierdzić, że sporo
    > ponad 90% tuszu zostałoby wykorzystane wyłącznie na czyszczenie.

    Hm, jak to mówili Rzymianie: na wszystko jest sposób! Gdyby dodać do jej
    BIOSu nieco pamięci, bateryjkę, zegar z kalendarzem, to by tam sobie
    mogła "notować", i weryfikować, czy ma już się kąpać, czy jeszcze deczko
    poczekać.

    > Wałek drukarki płynem do garów? To barbarzyństwo ;)

    Ale przecież są *różne* płyny kuchenne, nie każdy musi wypalać dziury

    > Mała podpowiedź: do drukarek laserowych używa się m.in. toluenu i
    > izopropanolu - każdy ma inne zastosowanie.

    Toluen jest dla wdychającego - mocno... nieobojętny! Izopropanol już
    lepszy, wszak i w koniakach bywa :) A co do "inne zastosowanie" - to
    podpowiedz, którym czyścić ów wałek??

    > Nie napisałeś, jaka to drukarka, ale do wielu można znaleźć serwisówkę.

    No ale za samo zajrzenie do wnętrza drukarki - serwis sobie śpiewa coś
    50 zeta... Jak mi się skończy toner, to ponieważ jeszcze nie wiem jak go
    się uzupełnia - pojadę do serwisu i zażądam uzupełnienia go, wraz z
    instruktarzem "jak to zrobić samemu"... Plus naprawienia wałka, czy co
    tam za owe pręgi odpowiada.

    > A pręgi (jakie? brak zadruku czy nadmiar toneru?) to raczej nie wałek.
    > Może toner nieoryginalny i "śmietnik" już zasypany do końca?

    Lekki nadmiar toneru, ale też i w miejscach, gdzie powinna pozostać
    śnieżna biel. Gdyby to pochodziło (jak piszesz) z przepełnionego
    "śmietnika" (?) to przecież pręgi by nie były osobne. A są oddalone od
    siebie o dość regularne odstępy, itąd wnioskuję, że to jednak jakiś syf
    na wałku.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 48. Data: 2015-12-06 09:11:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.12.2015 o 08:38, z pisze:

    > Nowej już nie kupię.
    > Który model byłby jej następcą/odpowiednikiem?
    > Chodzi o taką samą konstrukcję.

    315? kieruj się tym, żeby miała takie same tusze jak 140stka
    ToMasz