  • 31. Data: 2015-12-02 22:12:59
    Temat: Re: [znów o drukarce] Jaki laser kolor A4 do domu?
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2015-12-01 o 22:57, Kamil pisze:

    > Oryginalne atramenty są bardziej na zasychanie od zamienników.

    Bardziej? Tak jak ten wróbelek? :)

    > Poza tym większość drukarek ma opcje samoczyszczenia dysz. Jeśli
    > drukarka jest włączona do prądu, raz na jakiś czas uruchamia sama tę
    > procedurę.

    Jak działa, to pewnie konstruktorzy poradzili sobie z problemem, który
    widzę w tym, że:
    Dysze trzeba _czymś_ oczyścić, tak? No to dodaje się obracający wałek
    czyszczący, tak? Ale przecież ten wałek ulega w trakcie swej pracy
    zabrudzeniu, wsiąka w niego tusz! po czym zasycha. Czy tego wałka nie
    trzeba raz na pół roku oczyścić / wymienić na nowy?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 32. Data: 2015-12-02 22:34:25
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2015-12-02 o 10:14, ????? pisze:

    > Podobnie cenę podnosi wi-fi.

    O ile? Pewnie o jakieś 45 złotych. Korzyści przeważają ten wydatek!

    > z włączonym wi-fi nie zapadają w głębokie uśpienie
    > (czytaj: zużywają więcej watów w trybie oczekiwania).

    Nie mam takiej, ale gdy będę kupował nową drukarkę, to jednak z Wi-Fi,
    Może jakiś posiadacz weźmie miernik, i poda jakiego rzędu jest ta
    "prądowa rozrzutność"?

  • 33. Data: 2015-12-02 22:57:07
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    Duplex po to, że zwyczajnie lubię wygodę. Owszem w większości przypadków
    drukuję kilka pojedynczych stron, ale nie raz zdarzało mi się już wydrukować
    jakąś broszurę czy innego pdfa, które drukowałem w formie książeczki.
    Natomiast reczne przekładanie kartek średnio mi pasuje, bo nigdy nie wiem w
    jakiej kolejności powinienem kartki przekładać, i która strona jest
    aktualnie zadrukowywana.

  • 34. Data: 2015-12-03 00:08:35
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/12/2015 09:14, ????? wrote:

    > Nie lubię wi-fi w drukarkach z kilku przyczyn (a jeśli mam to wyłączam)
    > choćby z takiej, że z włączonym wi-fi nie zapadają w głębokie uśpienie
    > (czytaj: zużywają więcej watów w trybie oczekiwania).

    To nie do końca tak. Mam SCX-3205W, która po ustawionym czasie (do
    ustawienia przez 'SyncThru web service') przechodzi w tryb 'power save
    mode' (5.6W - działa wtedy WoL, z wyłączonym WiFi to 3.8W).
    Po przytrzymaniu przycisku 'power' przechodzi w 'power off mode' (0.45W
    - przed drukowaniem muszę wcisnąć przycisk). AFAIK prawie wszystkie
    Samsungi tak mają, także mijasz się z prawdą.

    Wartości zużycia energii wg. manuala.

    BTW. Moje dwa grosze do tematu. Sam używam mono-lasera jw. a zdjęcia
    drukuję w labie ;D no chyba, że potrzebuję coś "na wczoraj" wtedy sięgam
    po Canon Selphy - IMO najlepsza jakość zdjęć jest z drukarek termicznych
    choć za jakość trzeba zapłacić, ale tu znowu odpada problem zasychania itd.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 35. Data: 2015-12-03 00:14:34
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/12/2015 21:57, Paweł wrote:
> [...]
    > książeczki. Natomiast reczne przekładanie kartek średnio mi pasuje, bo
    > nigdy nie wiem w jakiej kolejności powinienem kartki przekładać, i która

    Przeważnie przekłada się raz, do tego wyświetlane jest okienko z
    informacją jak to zrobić - często z obrazkiem. [???]
    Do tego w każdej (bez duplexu) drukarce zadrukowywana jest zawsze ta
    sama strona, albo dolna, albo górna - wystarczy zapamiętać. [???]
    :O
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 36. Data: 2015-12-03 08:38:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-02 o 19:56, Dominik & Co pisze:
    > Potwierdzam, DCP-J140W to rewelacja dla rzadko drukujących.
    > Wystarczy trzymać podłączoną do prądu, a drukarka sama o swoje
    > (i tuszy) zdrowie zadba.

    Nowej już nie kupię.
    Który model byłby jej następcą/odpowiednikiem?
    Chodzi o taką samą konstrukcję.

  • 37. Data: 2015-12-03 09:12:25
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Różnica w cenie sprzedaży jest znacznie większa, niż w cenie produkcji, to
    kwestia pozycjonowania produktów i nisz produktowych.

    Od kilku do kilkunastu watów (także miernikiem). Przy wi-fi radio zawsze
    musi czekać na jakiś sygnał WoL.

    -----
    > Pewnie o jakieś 45 złotych.
    [...]

  • 38. Data: 2015-12-03 09:18:14
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Sprawdź na moich SCX-5737FW (przy włączonym wi-fi) i SCX-5637FR (ethernet),
    między jedną i drugą różnica parunastu watów (i z instrukcji i miernikiem).
    Zresztą te Samsungi są niestety mało prądooszczędne w trybie uśpienia (kilka
    do kilkunastu watów) w porównaniu z innymi markami (jak HP, Ricoh czy OKI
    rzędu pojedynczego wata).

    -----

  • 39. Data: 2015-12-03 13:09:00
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 03/12/2015 08:18, ????? wrote:
    > Sprawdź na moich SCX-5737FW (przy włączonym wi-fi) i SCX-5637FR (ethernet),
    > między jedną i drugą różnica parunastu watów (i z instrukcji i miernikiem).

    W 'power save mode' dokładnie 2W. W 'reday mode' 15W.
    http://ctx.manuals365.com/swf/samsung/scx-483x-engli
    sh.html?page=134

    > Zresztą te Samsungi są niestety mało prądooszczędne w trybie uśpienia (kilka
    > do kilkunastu watów) w porównaniu z innymi markami (jak HP, Ricoh czy OKI
    > rzędu pojedynczego wata).

    A jesteś pewien, że SCX-5737FW przy wyłączonym WiFi będzie żarł tyle co
    SCX-5637FR? Bo ja nie do końca. Jak wiesz, że nie będziesz używał
    drukarki dłuższy czas to wyłączaj przyciskiem - minus taki, że nie
    działa WoL, ale masz wtedy co chcesz - mniejsze zużycie energii.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 40. Data: 2015-12-03 18:01:46
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Jestem pewien, że model 5737FW nawet przy wyłączeniu wi-fi zużywa w stand-by
    więcej niż model 5637FR (nie mam pojęcia, dlaczego), ale i tak HP / Ricoh /
    OKI zużywają znacznie mniej (w okolicach jednego wata).
    Jak wyłączysz (ja z tyłu prztyczkiem przy kablu wyłączam), no to niestety
    faks (to są urządzenia wielofunkcyjne) nie odbierze faksu przychodzącego
    podczas Twojej nieobecności.
    Rzecz w tym, żeby otwierający wątek zwracał uwagę na pobór prądu w trybie
    oczekiwania i bezczynności, bo przez parę lat to się tego prądu uzbiera.
    I wi-fi są generalnie bardziej energożerne pod tym względem.

    -----