  • 21. Data: 2017-10-17 20:03:47
    Temat: Re: "zwornik" zamiast baterii AA
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-10-17 o 19:29, JaNus pisze:

> [...]
    > koszyczek miałby sporo celek (gniazd?) nadliczbowych, a zasilać mógłby
    > różne urządzenia, wymagające różnych napięć.
    > Dodam, że w przypadku tego koszyczka na baterie, który posiadam - takie
    > rozwiązanie jak powyżej byłoby raczej, hm, trudne - bo nie ma jak
    > dolutować kabelka (no, może przy odrobinie gimnastyki?) ale już zupełnie
    > niewykonalne jest dodanie miejsc (gniazdek) gdzie ową wtyczkę by się
    > wpinało, i które powinny być przy większości celek (z wyjątkiem jednej,
    > no bo przecież koszyczek musiałby zawierać co najmniej 1 baterię)

    Kiedyś jak była tak potrzeba to po prostu się wkładało jeden koniec
    kabla pod odpowiedni minus baterii i tyle. Jak ktoś miał czas chęć to
    ten koniec był w postaci cienkiej blaszki odpowiednio wyprofilowanej
    żeby się trzymała na miejscu i z dłuższym wyprowadzeniem żeby sam
    kabelek był przylutowany już poza koszyczkiem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 22. Data: 2017-10-18 00:50:03
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-17 o 20:03, Dariusz Dorochowicz pisze:
> [...]
    > żeby się trzymała na miejscu i z dłuższym wyprowadzeniem żeby sam
    > kabelek był przylutowany już poza koszyczkiem.

    A tak, zapomniałem o tym wspomnieć: robiłem tak onegdaj, lecz
    zniechęciło mnie nieco to, że nawet gdy blaszkę pracowicie
    wyprofilowałem, coby pięknie pasowała, to ta, wredna jędza, jakoś
    lubiała wciąż wyskakiwać, zrywając połączenie. Ale to chyba niezły
    sposób, tle, że nie wtedy, gdy będzie ten koszyk poddawany wstrząsom. Do
    zastosowań "mobilnych" nie zanadto się nada, ale jeszcze popróbuję.

  • 23. Data: 2017-10-18 10:06:55
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 16.10.2017 o 17:43, JaNus pisze:
> [...]
    > ma dawać napięcia, lecz zwierać przeciwlegle styki (zerowy "wzrost
    > napięcia" na takim "pseudo-ogniwie").
    >
    > Po co to? Ano koszyczek jest z dużym zapasem "stanowisk", a ma służyć
    > także i do obsłużenia (zasilenia) urządzeń wymagających mniejszego
    > napięcia niż wtedy, gdy włożone są wszystkie baterie. To wymyśliłem
    > sobie, że dam np. 6 baterii, a resztę stanowisk obsadzę zwornikami, i
    > tak otrzymam zmniejszenie napięcia.
    >
    > Czy ktoś zetknął się z takim towarem, i może podpowiedzieć słowa
    > kluczowe, abym wiedział, czym nakarmić wyszukiwarkę?

    Miałem coś takiego w CB, żeby móc zasilać z akumulatorów lub baterii.
    Ale gdzieś mi zaginęło.
    Może weź po prostu śrubę z płaskim łbem zeszlifuj trochę i wkręć w jakiś
    kawałek plastikowego wałka, żeby zachować wymiary zbliżone do baterii.

  • 24. Data: 2017-10-18 19:33:30
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-10-16 17:43, JaNus wrote:
> [...]
    > napięcia niż wtedy, gdy włożone są wszystkie baterie. To wymyśliłem
    > sobie, że dam np. 6 baterii, a resztę stanowisk obsadzę zwornikami, i

    http://allegro.pl/aluplexi-pret-aluminiowy-okragly-f
    i-12-1mb-i6692336127.html

    + piłka do metalu i kawałek papieru sciernego
    + ew. koszulka termokurczliwa