  • 131. Data: 2023-03-12 22:32:20
    Temat: Re: 3/4 hejterów
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2023 o 20:55, r...@k...pl pisze:

    > https://naukaoklimacie.pl/cdn/upload/55e740e8afec6_p
    sychrometricchart-sealevel-si3.png

    Wynika że jakieś 200mm na stulecie. Szału nie ma;P
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 132. Data: 2023-03-12 22:37:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2023 o 20:58, r...@k...pl pisze:

    > Tylko, że bez porównania ile wojsko więcej przepalało, a ile ludność cywilna
    > mniej, to wniosek z dupy.

    Z dupy albo i nie - temp zaczełą rosnąć jak przestali z atomówek
    pierdzieć:P Można połączyć przyjemne z pożytecznym, rozbrojenie z walką
    z globciem. i jeszcze bilety sprzedawać - ja bym sobie obejrzał chętnie
    próbę atomową:P

    Mieszanie w klimacie atomówkami wydaje się być dość ekstarawaganckim
    pomysłam, ale skro jako główne zagrożenia dla dalszej egzystencji
    ludzkości stanowi globciao i wojna atomowa... wyglądana na to że plus i
    minus dają zero:P Tylko żeby potem nie było jak z wróblami w chinach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 133. Data: 2023-03-13 06:38:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2023 o 16:01, Jacek pisze:

    > I tu nie masz racji.

    Oczywiście że ma rację.

  • 134. Data: 2023-03-13 10:10:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 12.03.2023 o 08:20, m4rkiz pisze:

    > Przyjmuję zakład, jaka stawka?

    Jak rozumiem - nie podejmujesz się poparcia własnych słów w jakiś wymierny sposób?

  • 135. Data: 2023-03-13 11:34:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 09.03.2023 o 08:34, cef pisze:

    > Jak jej poziom ma się podnieść kilka metrów to już nie bedzie
    > chyba w górę? Dotrze w wiele miejsc

    No ale nie w górę rzeki :)
    Spójrz na mapę fizyczna kilka/naście km od wybrzeża masz już
    kilkadziesiąt metrów przewyższenia npm. zazwyczaj a w przypadku PL ta
    mała depresja na Żuławach jest... mała ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 136. Data: 2023-03-13 14:10:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 11:34:06 +0100, Mirek Ptak wrote:

    > No ale nie w górę rzeki :)
    > Spójrz na mapę fizyczna kilka/naście km od wybrzeża masz już
    > kilkadziesiąt metrów przewyższenia npm. zazwyczaj a w przypadku PL ta
    > mała depresja na Żuławach jest... mała ;)

    Owszem, ale jeszcze zalezy od miejsca.

    Klify w Jastrzebiej Gorze czy Miedzyzdrojach wysokie,
    a wydmy w Mielnie niskie :-)

    Lotnisko Gdansk Rebiechowo na wyskosci 489ft npm - prawie 150m.
    A Elblag 10ft, Szczecin dąbie 3ft (aeroklubowe).

    Ogolnie wiele nam nie grozi ... ale jak te klify wytrzymają pare m
    wody więcej?

    Tylko nie wiem, czy nam tyle grozi ...

    J.

  • 137. Data: 2023-03-13 17:34:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-13 o 11:34, Mirek Ptak pisze:

    > No ale nie w górę rzeki :)
    > Spójrz na mapę fizyczna kilka/naście km od wybrzeża masz już
    > kilkadziesiąt metrów przewyższenia npm. zazwyczaj a w przypadku PL ta
    > mała depresja na Żuławach jest... mała ;)

    W górę to nie, ale jak przyjdzie fala, to "przeskoczy" obszary
    o sporych wysokościach npm a potem się rozleje w obszarach
    pomiędzy, bo nie będzie miała jak wrócić.
    No i dlaczego zamiast wymyślić coś na taką katastrofę,
    to proponuje się przesiadanie do elektrowozów.
    Żeby chociaż dało się to zasilać solanką...

  • 138. Data: 2023-03-13 19:14:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 14:10, J.F pisze:

    > Klify w Jastrzebiej Gorze czy Miedzyzdrojach wysokie,
    > a wydmy w Mielnie niskie :-)

    Wydmy mają koło 5 metrów - można w geoportalu sprawdzić - najniższy punk
    mielna jaki udało mi się znaleźć (poza plażą) to 1,1m. Większość więcej
    niż 4 metry.

    Tu masz mapę interaktywną:P

    https://coastal.climatecentral.org/map/13/16.1294/54
    .2611/?theme=water_level&map_type=water_level_above_
    mhhw&basemap=roadmap&contiguous=true&elevation_model
    =best_available&refresh=true&water_level=1.0&water_u
    nit=m

    A teraz hint:

    Koło gdańska wygląda trochę dramatycznie, ale żyby się uspokoić
    wystarczy przesunąć suwak na zero i porównać;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 139. Data: 2023-03-13 19:15:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 17:34, cef pisze:

    > W górę to nie, ale jak przyjdzie fala, to "przeskoczy" obszary
    > o sporych wysokościach npm a potem się rozleje w obszarach
    > pomiędzy, bo nie będzie miała jak wrócić.

    Coś jak na żuławach i w holandii?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 140. Data: 2023-03-13 19:17:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 10:10, m4rkiz pisze:

    > Jak rozumiem - nie podejmujesz się poparcia własnych słów w jakiś
    > wymierny sposób?

    Jak chodzi o kasę to zawsze się tak kończy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!