  • 141. Data: 2023-03-13 20:38:42
    Temat: Re: 3/4 hejterów
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-13 o 19:15, Shrek pisze:

    > Coś jak na żuławach i w holandii?

    No niezupełnie. Może się rozlać gdzieklowiek,
    mamy niziny czy niecki położone nawet w centralnej Polsce.
    Tak z ciekawości spojrzałem na mapę Polski fizyczną i
    na samym środku widzę Nieckę Sieradzką, czyli
    jak przeleje się jakaś wielka fala, to w tej niecce zostanie
    woda.

  • 142. Data: 2023-03-13 20:46:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 20:38, cef pisze:

> [...]
    > na samym środku widzę Nieckę Sieradzką, czyli
    > jak przeleje się jakaś wielka fala, to w tej niecce zostanie

    No ale najpierw żuławy i holandię. To czemu nie zalewa?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 143. Data: 2023-03-13 21:23:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-13 o 20:46, Shrek pisze:

    > No ale najpierw żuławy i holandię. To czemu nie zalewa?

    Ja nie wiem. Ja nie wieszczę zalania.
    Ale stawiając hipotezy równe ekspertom od klimatu
    zaryzykuję, że w Holandii napływającą naturalnie
    od spodu wodę wysysają tulipany a grunt osuszają
    wiatraki. A na Żuławach, no nie mam pomysłu
    może zmiana cyrkulacji wód na skutek otwarcia kanału na mierzei?

  • 144. Data: 2023-03-13 21:45:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 21:23, cef pisze:

> [...]
    > wiatraki. A na Żuławach, no nie  mam pomysłu
    > może zmiana cyrkulacji wód na skutek otwarcia kanału na mierzei?

    ;)

    To jeszcze trzeba wymyślić czemu nie zalało morza martwego. Trochę już
    się opiera:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 145. Data: 2023-03-13 23:17:32
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2023-03-06 18:15, Jacek wrote:

    > Mam nadzieję że mieszkasz w Warszawie. Już za 10 lat Wisła będzie rzeką
    > okresową. Radziłbym kupić parę beczek, ale przecież deszcz latem nie
    > będzie padał.

    Wiec zamiast wydawania bez sensu kasy na naklanianie ludzi do
    elektrosmieci (doplaty, zachety, granty, itp.) nalezy te kase wydac np.
    na budowanie kaskad zapor na rzekach tak aby wody w nich bylo pod
    dostatkiem caly rok. Trzeb ajedyni emadrze i z sensem wydawac pieniadze.

    A swoja droga - to przejscie calej UE na elektryczny transport globalnie
    bedzie mialo wplyw rzedu 2% czy jakos tak. Zatem widac jak nieefektywne,
    drogie czy wrecz glupie jest forsowanie na sile pomysłu elektryków.
    Koszta ogromne a zyski prawie w granicach bledu pomiarowego.

    --
    mk4

  • 146. Data: 2023-03-14 07:52:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jasne.
    Przejdź rowerem po pasach to się przekonasz ;-).

    -----

  • 147. Data: 2023-03-14 07:58:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W Wiśle nie można, bo podobno truje i nurt ma niebezpieczny, chyba że na sztucznej
    plaży, to nagle przestaje być groźna.
    Kwestia posmarowania jak zawsze.
    A jak się nie da posmarować to wrzeszczysz "dziki kraj" i łazisz po cmentarzach.
    BTW od trzech lat temu gdy srasznicy wiejscy mnie ścigali radiolką po pustym
    kilkohektarowym parku "nie wolno, zabronione, proszę
    natychmiast opuścić, kara" mam do waadzy stosunek jeszcze bardzie jebliwy, no
    niedługo prawie szrekiem zostanę ;-).

    -----

  • 148. Data: 2023-03-14 12:21:06
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

> [...]
    > na samym środku widzę Nieckę Sieradzką, czyli
    > jak przeleje się jakaś wielka fala, to w tej niecce zostanie

    Ostatnio mi się taka fala "wtoczyła" do wanny na Śląsku :-)

    (CB13:o zakupie paneli FV, ...j mi prądu w dzień, jak ktoś ma elektryka
    to się opłaca) :-)

  • 149. Data: 2023-03-14 12:27:04
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 13.03.2023 o 23:17, mk4 pisze:

> [...]
    > drogie czy wrecz glupie jest forsowanie na sile pomysłu elektryków.
    > Koszta ogromne a zyski prawie w granicach bledu pomiarowego.

    Na energetykę. Na smród obok drogiw mieście ma zasadnicze znaczenie. Po
    prostu nic innego tam nie smrodzi tylko właśnie te samochody. Nie to że
    dopłaty, ale raczej zakazy jazdy by się przydały :-) Tzn ja nie jestem
    za zakzami wjazdu do miast, ale obiektywnie to by właśnie pomogło od
    ręki. Na smród, nie na smog.