  • 11. Data: 2022-11-23 20:02:28
    Temat: Re: 3600W - co kupić
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/11/2022 19:17, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jeszcze nie zrobiłeś a już zakładasz że spierdolisz.

    Ja nie zakładam. PZU zakłada. I prokurator.

  • 12. Data: 2022-11-23 20:41:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 23 listopada 2022 o 20:02:34 UTC+1 heby napisał(a):
    > Ja nie zakładam. PZU zakłada. I prokurator.
    Spodziewałem się głupiej odpowiedzi.

  • 13. Data: 2022-11-23 20:43:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tll0pj$c1qf$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > godny zaufania, 5m, dobrze jak by miał pstryczek.

    To jest zdanie wewnętrznie sprzeczne.

    Pierwsze co sie pomija włącznik i lutuje przewody
    owinięte wokół szyny. Blacha ocynk nie jest naszym faworytem.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 14. Data: 2022-11-23 21:03:55
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2022-11-23 o 12:39, heby pisze:
    > Cześć.

    [cut]

    > Są "gumowe/budowlane" ale one wygladają źle, a niestety dodatkowym
    > warunkiem jest to, że "ma jakoś wyglądać". Czyli to musiałby być raczej
    > koloru białego i wyglądzie listwy a nie przyłącza betoniarki.
    >
    > Docelowo podpięte będzie lekko ponad 2kW, ale to dla moich też za dużo:
    > są zdecydowanie za ciepłe i najzwyczajniej strach używać.

    Wyglądać, a działać - w tych czasach - to dwie różne rzeczy.

    Ładnie wygląda biały kabel, biała wtyczka i biała obudowa gniazd.

    Dobrze działa - odpowiedni przekrój kabla, DOBRA wtyczka i odpowiedniej
    budowy gniazda.

    3600W to - w naszych czasach już mega dużo - jeśli chodzi o "zwykły"
    przedłużacz jednofazowy.

    1. Producenci przewodów: helukabel, lappkabel czy polscy producenci
    "powiększyli" przepustowość swoich przewodów do np 6-7A na każdy mm2.
    oczywiście w odpowiednich warunkach laboratoryjnych. I to podają na
    swoich stronach w dtr-kach do takich kabli. No sory.
    2. Downsizing producentów obudów gniazd poszedł już dość daleko: blaszka
    ma już tylko 10 mm2 przekroju - i to w porywach - jeśli chodzi o
    mosiądz, a w przypadku cynowanego brązu nawet 8 mm2... no sory.
    3. Wtyczki również przeszły metamorfozę ale bardziej delikatną: to mamy
    do dyspozycji zmniejszony przekrój powierzchni stycznej przewodu i
    każdego bolca.

    Kolega elektryk pracujący w hurtowni elektrycznej 23 lata, na moje
    pytanie co poleciłby obecnie do stałego obciążenia ok. 3,5KW pokazał mi to:
    https://automatyka.elstat.com.pl/p158,wtyczka-jednof
    azowa-013-6-3-piny-16a-230vac-ip44-prosta.html
    https://www.elektrykasklep.pl/towar/20342-8bhp-pce-g
    niazdo-stale-jednofazowe/
    ...do tego przewód np OW 3x4mm2.

    Dopiero wtedy jest spore prawdopodobieństwo, że taka konstrukcja nie
    wypali nam dziury w dywanie pod takim obciążeniem.

    można jeszcze i tak:
    https://evston.com/pl/kable-do-ladowania/132-kabel-t
    yp-1-evston-chargeflex-16a-jednofazowy-5m-do-ladowan
    ia-samochodow-elektrycznych-i-hybrydowych-plug-in.ht
    ml

    Jednakże i tak wszystko zależy od tego GDZIE taki przedłużacz wetkniemy.
    Samo "źródło" również musi takie obciążenie przekazać do przedłużacza.

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 15. Data: 2022-11-23 21:54:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/11/2022 20:41, Zenek Kapelinder wrote:
    > Spodziewałem się głupiej odpowiedzi.

    Trudno się spodziewać innej na głupią zaczepkę.

  • 16. Data: 2022-11-23 22:00:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/11/2022 21:03, titanus wrote:
    > 3600W to - w naszych czasach już mega dużo - jeśli chodzi o "zwykły"
    > przedłużacz jednofazowy.

    I dlatego, jak już pisałem, tam będzie coś w okolicy 2kW. A to "3600W"
    to tylko taki zapas, dający nadzieję, że wytrzyma to ~2kW.

  • 17. Data: 2022-11-23 23:08:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Legrand z Carrefour, upewnić się że to 3x 1,5 mm2
    drogo
    lub
    dwupak z IKEA, upewnić się że to 3x 1,5 mm2 (wziąć lupę i przez folię opakowania
    czytać wytłoczenie na kablu.
    tanio
    Z tym że obydwa po ok. 2-3 metry, ale domowe białe.
    Obydwa kupowałem szukając dobrego przedłużacza specjalnie BEZ wyłącznika.
    Mam jeszcze jakiegoś grubasa typu budowlano-ogrodowego, z Lidla jak był jakiś tydzień
    budowlany, z myślą o używaniu np. w garażu
    (czarny + czerwone gniazda półhermetyczne z klapkami)

    To co mnie ciekawi, to jak cienkie druciki wychodzą obecnie z markowego sprzętu np.
    odkurzaczy dobrych firm lub wiertarki podobnie -
    moja 25-letnia Elu ma przewód gruby na pół palca przy o połowę mniejszej mocy (650 W)
    od zabawkowych drucików nowego Boscha Prof.
    super hiper duper electronic (1300 W). Inna sprawa, że przy sprzęcie budowlanym
    izolacja pełni jeszcze rolę mechaniczną, więc może
    np. zaczęli wkładać włókna z dyneemy czy vectranu albo innej technory zamiast
    "zbędnego mechanicznie" przekroju miedzi.

    -----
    > Co mam kupić? Myślałem, że jakiś Legrand czy coś innego markowego, ale one na oko
    mają tak samo cienkie druty jak te niemarkowe.

  • 18. Data: 2022-11-23 23:22:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zboczenie zawodowe po 25 latach (coś jak psychiatra widzący w każdym wariata) - czy
    on tak czajnik w domu podłącza?
    Mam zmywarkę podłączoną przez przedłużacz od bardzo wielu lat nic się nie dzieje.
    Stałe 3,5 kW (ile to wyjdzie $$$ na dobę??) to chyba tylko piec akumulacyjny w nocnej
    taryfie.
    Lub koparki ;-)

    -----

  • 19. Data: 2022-11-24 08:45:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 23.11.2022 o 18:59, KLoSS pisze:
> [...]

    [...]

    > Może to:
    >
    > https://www.przedluzacz.com.pl/produkt/przedluzacz-g
    umowy-h07rn-f-3x25-mm-onpd-wtyczka-i-gniazdko-schuko
    -5m/

    > Znalezione przypadkiem, nie testowałem.

    Takich przewodów znajomy używa w teatrze do podłączania lamp
    scenicznych, bo one sporo watów ciągną. I na imprezach plenerowych do
    rozprowadzania linii zasilających od punktów zasilania.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 20. Data: 2022-11-24 12:41:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Nov 2022 23:22:04 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Zboczenie zawodowe po 25 latach (coś jak psychiatra widzący w każdym wariata) - czy
    on tak czajnik w domu podłącza?

    Teraz moda na chinszczyzne i oszczednosci ... a potem pozar w domu.

> [...]
    > Stałe 3,5 kW (ile to wyjdzie $$$ na dobę??) to chyba tylko piec akumulacyjny w

    Plyty grzewcze - ale one wtyczek nie maja.
    Piekarniki juz raczej slabsze.

    Ale dwie farelki, spawarka - moze sie tych 3.5kW/16A uzbierac.

    poleciłby obecnie do stałego obciążenia ok. 3,5KW

    J.