  • 91. Data: 2022-11-28 21:47:56
    Temat: Re: 3600W - co kupić
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2022-11-27 o 13:10, Mirek pisze:

    > A coś więcej? Jaki ubezpieczyciel? Jak do tego doszło? Zgadzasz się z tą
    > ekspertyzą?

    no, kiedyś byłem świadkiem naocznym jak pewien rolnik "krajzege" na
    "siłę" podłączył na podwórku drytami nieizolowanymi od siatki. I one
    sobie tak leżały na piasku jeden obok drugiego a gość sobie drzewo cioł.
    A mufę miał w stodole jakieś 10 metrów dalej :-D

    I to jest właśnie podwalina pod urban legend o spaleniu stodoły przez
    niecertyfikowany przedłużacz.

  • 92. Data: 2022-11-29 08:50:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 28.11.2022 o 20:44, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    iltrujace?flf1556162627c=1&f656605835c_3=5%252C0%252
    0m&flf317505987c=1&f1962712409c_2=16A>

    iltrujace/listwy_zasilajaco_filtrujace/listwy_przeci
    wprzepieciowe_3l/lxa_816_16a_ga_ksz_50m,p1746666200>

    iltrujace/listwy_zasilajaco_filtrujace/listwy_przeci
    wprzepieciowe_3l/lxa_816_16a_ga_kcz_50m,p320455148>

    > "Obciążalność jednego gniazda 460W". Jak rozumiem, pytający ma
    > pojedyncze urządzenie 2kW, a nie 5 sztuk po 400W.

    Masz rację. To obciążalność całej listwy. Tak więc chyba zostają
    pytającemu samoróbki.

    owe/82-listwa-liza-10>
    owe/83-listwa-piatka>

    > 10A to w ogóle odpada.

    W tej sytuacji tak. Zbyt małe obciążenie.

    zasilajace>

    > Wszystko na 1.5, to są niskoprądowe...
    >
    > Jeśli ma być 2-3 kW pojedynczego odbiornika, to przewód z żyłami 2.5 i
    > JEDNYM gniazdkiem powinien działać, jest tego trochę, ale niestety
    > raczej "budowlane" niż "domowe".
    >
    > Ale czy to tak źle wygląda?
    >
    > https://plastrol.pl/przedluzacze-specjalistyczne/prz
    edluzacze-specjalistyczne-heavy-duty/ps-x1-44s-5m-3x
    25-h05rr-f/

    Jak na jedno urządzenie o poborze ponad 2,5 kW to wygląda całkiem OK -
    przynajmniej dla mnie. Nie wiem, jak dla pytającego. Listwy z tego nie
    ukręci, ale urządzenie podłączyć - podłączy.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 93. Data: 2022-11-30 18:22:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 27 listopada 2022 o 15:09:55 UTC+1 heby napisał(a):

    > Mój argument jest taki "niech elektryk zrobi wam dodatkowe gniazdko".
    > Argument ten przedstawiłem do wiadomości zainteresowanych.

    A czy _elektryk_ nie mógłby im zrobić przedłużacza (to nie mój pomysł, tylko Piotra,
    ale jakoś się do tego nie odniosłeś, więc podbijam)?
    No bo co, czy instalacje podtynkowe są święte (dla PZU) ze swojej natury,
    czy jednak dlatego, że zaprojektował je i wykonał elektryk (oczywiście jeśli
    zaprojektował je i wykonał elektryk i jest na to dokumentacja - która swoją
    drogą też się może spalić, szczególnie w domu jednorodzinnym, choć może kopia
    jest tam gdzieś w gminie przy pozwoleniu na budowę)?
    Będzie o wiele mniej bałaganu - choć gniazdko byłoby oczywiście bardziej eleganckie.
    Tylko jeszcze pytanie (ale również analogicznie przy przedłużaczu) skąd ten
    kabel do nowego gniazdka pójdzie i trzeba też kupić porządne gniazdko
    (a w przypadku przedłużacza sprawdzić, czy gniazdko, do którego
    ma się zamiar podłączać, nie stopi się przy tych 2kW - albo nie zajara się kabel w
    ścianie...)

  • 94. Data: 2022-11-30 19:00:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 23 listopada 2022 o 16:43:44 UTC+1 heby napisał(a):
    > No sie nie spodoba PZU ;)
    >
    > Dlatego pytam o zaświadczenie/certyfikat.
    Gapiłem się z godzinę temu na dwa z kilku moich przedłużaczy.
    Kupio e w sklepie nie robione samemu.
    Gdzie tam szukać certyfikatów i innych pieczarek aby PZU przypasiło?

  • 95. Data: 2022-11-30 20:50:19
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2022-11-30 o 19:00, Kris pisze:

    > Gapiłem się z godzinę temu na dwa z kilku moich przedłużaczy.
    > Kupio e w sklepie nie robione samemu.
    > Gdzie tam szukać certyfikatów i innych pieczarek aby PZU przypasiło?

    CE

    --
    Desoft

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe Avast.

  • 96. Data: 2022-11-30 21:48:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/11/2022 18:22, Dawid Rutkowski wrote:
    > A czy _elektryk_ nie mógłby im zrobić przedłużacza

    Czyli miałby go wyprodukować, a nastepnie sprzedać, na fakturę/paragon?

    > Tylko jeszcze pytanie (ale również analogicznie przy przedłużaczu) skąd ten
    > kabel do nowego gniazdka pójdzie

    Z instalacji 16A z sąsiedniego pomieszczenia. W zasadzie własnie z
    miejsca wtykania przedłużacza.

  • 97. Data: 2022-11-30 22:36:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 30 listopada 2022 o 21:48:07 UTC+1 heby napisał(a):
    > Czyli miałby go wyprodukować, a nastepnie sprzedać, na fakturę/paragon?

    No. Niekoniecznie musi miedź na miejscu wytapiać.
    Jak mi elektryk uprawniony "podłączał" wypust do kuchenki, to sam kupiłem kabel w
    OBI.
    Ale on musiał podpisać że jest OK (choć to majstry od robienia kuchni podłączały).
    Hmm, w drugim mieszkaniu chyba sobie wydanie tych 2 stów za podpis darowałem - ale
    podłączały te same majstry co poprzednio, więc mogłem się ponownie spodziewać
    bezawaryjnej eksploatacji.

    No bo co im da ten elektryk na potwierdzenie "prawidłowości" modyfikacji instalacji
    podtynkowej (lub natynkowej, żeby nie kuć)?

    > Z instalacji 16A z sąsiedniego pomieszczenia. W zasadzie własnie z
    > miejsca wtykania przedłużacza.

    No to pewnie trzeba by jakieś gniazdko tam (w tym sąsiednim pomieszczeniu)
    zlikwidować.
    Ew. ufać bezpiecznikom.

  • 98. Data: 2022-12-01 07:10:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 30 listopada 2022 o 20:50:19 UTC+1 Desoft napisał(a):

    > CE

    Na wtyczce i gnieździe będzie. Na przewodzie (chyba) też.

  • 99. Data: 2022-12-01 21:15:36
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2022-12-01 o 07:10, Kris pisze:

    > Na wtyczce i gnieździe będzie. Na przewodzie (chyba) też.

    Producent podpisuje się pod CE (na całość urządzenia)
    Taki papier powinien być załączony do przedłużacza.

    opis jakiejś kontroli:
    https://bip.wiih.pomorzezachodnie.pl/strony/62.dhtml

    --
    Desoft

  • 100. Data: 2022-12-02 12:01:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 01.12.2022 o 21:15, Desoft pisze:
    [...]
    > Producent podpisuje się pod CE (na całość urządzenia)
    > Taki papier powinien być załączony do przedłużacza.
    >
    > opis jakiejś kontroli:
    > https://bip.wiih.pomorzezachodnie.pl/strony/62.dhtml

    To są, niestety, urzędnicze pierdoły. A wystarczyło zmierzyć rezystancję
    przewodów porządnym omomierzem, i już byśmy wiedzieli, jaki jest
    przekrój zastosowanych przewodów.

    P.P.