  • 111. Data: 2021-02-17 15:43:21
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s0j1pn$9hq$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    >Inne co mi się przypomniało.
    >Jakaś lampka na desce rozdzielczej była bezpośrednio połączona z
    >jakimś kabelkiem w komorze silnika. To chyba lampka ładowania
    >akumulatora była łączona z jakimś wyjściem z alternatora, czy jego
    >regulatora.
    >Wykorzystywałem to do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
    >Przepinałem jeden kabelek i przy włączonym kluczyku ustawiałem
    >odpowiednio przerywacz patrząc przez tylna szybę na tę lampkę.

    Nie miales najprostszego próbnika, z żarówką ?

    J.

  • 112. Data: 2021-02-17 15:49:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2021-02-17 o 11:36, collie pisze:

    >Na jakiej podstawie mnie oskarżasz?

    >Ja to faktycznie zrobiłem. Potem zmierzyłem napięcie w instalacji z
    >odłączonym akumulatorem (przy zepsutym regulatorze alternatora) -
    >było prawie 30V.

    Zepsul mi sie kiedys regulator, a dokladniej lozysko, i mialem w
    instalacji 19V.
    Nic sie nie przepalilo.

    No ale to nie byl maluch, tylko sierra.
    I nie odlaczalem akumulatora ... ciekawe, jaką mial role w
    ograniczaniu pradu ...

    J.

  • 113. Data: 2021-02-17 15:57:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    wtorek, 16 lutego 2021 o 15:43:28 UTC-6 LordBluzg(R) napisał(a):
    >No nie do konca. Ta dyskusja mi uswiadomila dwie rzeczy.

    >Pierwsza to fakt ze przy tych temperaturach zaden akumulator by
    >pewnie rady se nie dal.

    Czy tak zaden ... -30 zdarza sie w Suwalkach, Syberii, Kanadzie,
    Finlandii ... i zapalaja.

    >Moglem go wyjmowac ale to bylo by upierdliwe bo o ile mocowanie
    >odkreca sie szybko o tyle klemy sa jakies dziwne i odkrecanie bylo by
    >upierdliwe. Wiec cala operacja wyjac, zalozyc trwala by dobre 5
    >minut.

    >W zwiazku z tym mozliwe ze przedwczesnie aku wymienilem. Pewnie
    >jeszcze rok by pozyl a moze nawet i wiecej. Tyle ze musial bym co
    >innego mu zrobic. Mianowicie albo podladowywac albo wyjmowac albo
    >dolozyc ogrzewacz (co tez zrobilem dla nowego).

    Prawdopodobnie wystarczylby jakis przedluzacz i podladowac troche w
    samochodzie.
    Rozrusza sie, podgrzeje, naladuje ciut ... i zapali.

    >Druga to fakt ze o ile ten stary aku byl nieco podejrzany ale jako
    >tako se dawal rade o tyle i tak jego dni byly policzone i chyba
    >lepiej bylo go wymienic jak byl na krawedzi w naprawde niskich
    >temperaturach niz czekac az padnie na amen

    Albo jak staniesz gdzies daleko od domu ...

    J.

  • 114. Data: 2021-02-17 16:04:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    poniedziałek, 15 lutego 2021 o 06:06:51 UTC-6 J.F. napisał(a):
> [...]
    /2017/04/2017_MOTORCRAFT_BATTERY_CATALOG.pdf

    >Ford escape 2011, taka kuga ale inksza.

    >Nie bardzo. Maly strasznie nie jest. Moze geometria okladek daje duze
    >prady mimo malej pojemnosci?

    >Normalny, taki wiesz, nie jak w motorowerze i nie taki z traktora :)
    >Moge wygrzebac wymiary ale one takie zwykle sa...

    Sa w katalogu. 277mm dlugosci, czyli "duza skrzynka".
    Ma z 70-80Ah

    J.

  • 115. Data: 2021-02-17 16:44:01
    Od: - <s...@g...com>

    środa, 17 lutego 2021 o 08:57:32 UTC-6 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    ..

    > Czy tak zaden ... -30 zdarza sie w Suwalkach, Syberii, Kanadzie,
    > Finlandii ... i zapalaja.

    Niektore tak :)

    > Prawdopodobnie wystarczylby jakis przedluzacz i podladowac troche w
    > samochodzie.
    > Rozrusza sie, podgrzeje, naladuje ciut ... i zapali.

    Tak tez robilem, ale raz nie zrobilem. I mamy watek :)

    > Albo jak staniesz gdzies daleko od domu ...

    No wlasnie...

  • 116. Data: 2021-02-17 16:45:43
    Od: - <s...@g...com>

    środa, 17 lutego 2021 o 09:04:33 UTC-6 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    ..
    /2017/04/2017_MOTORCRAFT_BATTERY_CATALOG.pdf

    > Sa w katalogu. 277mm dlugosci, czyli "duza skrzynka".
    > Ma z 70-80Ah

    No wlasnie jak licze to wychodzi ze nie. Reserve capacity jest na 90-120minut @25A.
    Czyli od 34 do 50Ah.
    Tak przynajmniej mi sie wydaje jak licze...

  • 117. Data: 2021-02-17 18:08:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]
    >90-120minut @25A.
    >Czyli od 34 do 50Ah.
    >Tak przynajmniej mi sie wydaje jak licze...

    Ta pojemnosc "normalna" jest podawana dla pradu C/10 albo nawet C/20.
    Przy wiekszym pradzie pojemnosc spada.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Peukert%27s_law

    J.

  • 118. Data: 2021-02-17 18:10:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    środa, 17 lutego 2021 o 08:57:32 UTC-6 J.F. napisał(a):

    >Niektore tak :)

    Wiekszosc :-)

    J.

  • 119. Data: 2021-02-18 06:13:51
    Od: - <s...@g...com>

    środa, 17 lutego 2021 o 11:10:09 UTC-6 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    ..

    > Wiekszosc :-)

    Oszukowuja. Maja grzane bloki. A moj ma teraz dodatkow grzany aku. Dzis inauguracja.
    Obejrzymy czy sie spisze czy dzieciok znowu z buta na autobus pojdzie...

  • 120. Data: 2021-02-18 09:45:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-02-16 o 22:09, - pisze:
> [...]
    2-3-4 lata podzialal. Ale przy -30 juz nie bardzo byl w stanie. I w sumie nadal nie
    wiem czy juz byl na wykonczeniu czy po prostu -30 to masakra dla kazdego i tyle...

    > Dobrze kapujesz. Winnipeg.
    Ładne miasto, ale macie tam kontynentalne powietrze stąd mrozy
    niewąskie, mimo że szerokość geograficzna taka sam jak Polska.

    Chyba bede im to reklamowal bo to jakas pomylka jest. Ale to juz inna sprawa :)

    > No widzisz, niby mundre ludzie tu a dali taki pyrciaty. Z drugiej strony ten
    poprzedni aku wytrzymal pare zim i to mimo ze pewnie byl najtanszy mozliwy bo auto od
    handlarza...

    Ciekawostka, skłaniam sie ku tezie że jednak rozrusznik już trochę
    gorzej działa, może uda Ci się kupić nówkę lub prawie nówkę i wymienić.

    --
    Janusz