  • 21. Data: 2020-09-30 13:40:21
    Temat: Re: Antena CB w samochodzie a podłączenie masy
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Żucie szmat się to nazywało kiedyś. Chyba nadal się to tak nazywa.

    Nadal.

    > Ludzie ciekawi trafiaja się, tacy co interesują się transmisjami,
    > sterowaniem, nadajnikami, antenami, naprawiają hobbystycznie i
    > potrzebują porady i to jest bardzo ciekawe.

    Tylko czy takie osoby szukają porad na przemiennikach, a nie w Internecie?

    W temacie: https://www.youtube.com/watch?v=SP-UN8r7WGQ

    > Co innego daleki zasięg, ale do tego bez grubszej kasy cieżko podejść i
    > coraz to gorzej widziane, z uwagi na rozmiar anten.

    Gorzej -- masz na myśli społeczeństwo?

    > PS. Są i ciekawe rzeczy jak przeloty ISS i telemetria. Ale tego na
    > ręcznym radiu nie da się łatwo ogarniać.

    Ludzie odbierają SSTV z ISS na Baofengach z fabrycznej anteny, jest
    aplikacja Robot36 na Androida. https://www.youtube.com/watch?v=B_etsot9RhE

    --
    Zając dowiedział się że jego synowi ktoś w knajpie wybił wszystkie
    zęby. Wchodzi do knajpy i mówi:

  • 22. Data: 2020-09-30 13:50:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/09/2020 13:40, Arnold Ziffel wrote:
    > Tylko czy takie osoby szukają porad na przemiennikach, a nie w Internecie?

    Czasami. Myśle że nie w celu poznania odpowiedzi ;) To taki analogowy
    facebook, niby pytasz o odciągi a tu po chwili ktoś pyta "to masz nową
    antenę" i pojechali...

    > Gorzej -- masz na myśli społeczeństwo?

    Mieszkasz w ładnym apartamentowcu i na środku stawiasz anetnę. Nie dość
    że prawniczka piętro niżej ma przez to migrenę to jeszcze lekarzowi zza
    ściany zakłuca to modlitwę, że nie wspomnę dewotki obok której strony
    nie wchodzą. Nie, nie wymyśliłem tego.

    Nawet w blokach w latach 70 obok mnie był przypadek koło 2000 gdzie
    spółdzielnia, na wniosek mieszkańców, zlikwidowała antenę KF na dachu (i
    to raczej małą) która tam była przez kilkadziesiąt lat, właściciel miał
    niewiele do gadania, bo kto zwraca uwagę na fanaberie starego świra na
    wózku.

    > Ludzie odbierają SSTV z ISS na Baofengach z fabrycznej anteny, jest
    > aplikacja Robot36 na Androida. https://www.youtube.com/watch?v=B_etsot9RhE

    Być może tak zrobisz na środku buraczanego pola w kieleckim, ale u mnie
    szum jest taki że nie słyszę nawet głupiego audio z ISS które czasem
    nadaje. No może jakieś bulgotanie za szumem. Taka "zaleta" mieszkania w
    mieście.

  • 23. Data: 2020-09-30 14:00:50
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Czasami. Myśle że nie w celu poznania odpowiedzi ;) To taki analogowy
    > facebook, niby pytasz o odciągi a tu po chwili ktoś pyta "to masz nową
    > antenę" i pojechali...

    A, jak w rozmowie wychodzi, to tak.

    Sam mam teraz problem z generatorem CTCSS, który zrobiłem, żeby ożywić
    starego TRX-a (otwiera blokadę w dwóch TRX-ach, ale nie otwiera
    przemiennika lub otwiera dopiero przy puszczaniu PTT) i zastanawiam się,
    gdzie spytać... ale spytam, jak pomierzę sygnał z dyskryminatora w jednym
    z odbiorników i porównam z CTCSS z innego, fabrycznego TRX-a.

> [...]
    > że prawniczka piętro niżej ma przez to migrenę to jeszcze lekarzowi zza
    > ściany zakłuca to modlitwę, że nie wspomnę dewotki obok której strony

    To co to dopiero będzie, jak ją podłączysz :)

    Ale tak, radiofobia ma się dobrze.

> [...]
    > to raczej małą) która tam była przez kilkadziesiąt lat, właściciel miał
    > niewiele do gadania, bo kto zwraca uwagę na fanaberie starego świra na

    Jakby miał kasę i zdrowie, to mógłby iść do sądu... jakby...

> [...]
    > szum jest taki że nie słyszę nawet głupiego audio z ISS które czasem
    > nadaje. No może jakieś bulgotanie za szumem. Taka "zaleta" mieszkania w

    Tak... mi się w Warszawie nie udało zdekodować tego SSTV. Odebrać tak, ale
    w szumach, widać za dużych dla dekodera.

    Na działce muszę kiedyś spróbować. Działka też w Warszawie, ale otoczona
    przez domki, w których zwykle nikogo nie ma, więc nic nie sieje, moja
    instalacja też jest zrobiona od początku pod odbiór radiowy.

    SAQ tam odebrałem (na kawałku przewodu od domku do drzewa i wtórniku na
    LMP7721), to na ISS też jest szansa.

    --
    Zajączek miał ochotę na seks. idzie przez las i szuka partnerki.
    Spotyka zwiniętego w kłębek jeża. Obchodzi go dookoła i zupełnie nie

  • 24. Data: 2020-09-30 14:10:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/09/2020 14:00, Arnold Ziffel wrote:
    > Jakby miał kasę i zdrowie, to mógłby iść do sądu... jakby...

    Iść.

    > Tak... mi się w Warszawie nie udało zdekodować tego SSTV. Odebrać tak, ale
    > w szumach, widać za dużych dla dekodera.

    Wiesz, ja nie mam anteny, jakiejkolwiek, poza długim batem do radia (w
    zasadzie skanera) ręcznego i drugim takim samym do SDR. Na tym ISS
    nasłuchują w USA, ale tam jest głównie step i motele, może dlatego.
    Miałem budować anenę szerokopasmową, ale mieszkam na osiedlu domków i
    mam wrażenie że będzie to "psuło estetykę" bo takie anteny wyglądają
    fatalnie w zestawieniu z grilem i bramą i wygladają jak popsuty parasol,
    czyli generują obrazki jak ze złomowiska.

    Trzeba jednak w te bieszczady chyba uderzyć na emeryturkę i żuć szmaty ;)

  • 25. Data: 2020-09-30 18:38:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arnold Ziffel" napisał w wiadomości grup
    oterville.invalid...
> [...]

    >zerwać
    >lakier)?

    >a) tak -- radio wprawdzie jest umasione przez zasilanie, ale
    >indukcyjności
    > po drodze robią swoje, lepiej podłączyć feeder w punkcie, z
    > którego
    > wystaje promiennik,

    >b) nie -- zrobi się pętla masy, w końcu radio jest umasione przez
    > zasilanie,

    >c) połączenie pojemnościowe śruby z karoserią (przez lakier)
    >wystarczy,
    > w.cz. się przeciśnie, a pętli nie będzie,

    IMO - ta antena wspolpracuje z blachą pod nią na wiekszym obszarze.
    I powinienes to polączyc z ekranem kabla, bo inaczej w.cz. poplynie
    inna droga.

    Pytanie, czy pojemnosc wystarczy do dobrego sprzezenia.

    Nie masz tam takiej zebatej podkladki ? Swietnie dziurawi lakier..

    J.

  • 26. Data: 2020-09-30 20:05:45
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Iść.

    Iść, jechać. Choć może lepiej nie, jeszcze by mu kazali pełzać.

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-06-17/niepe
    lnosprawny-oskarzony-musial-czolgac-sie-po-podlodze-
    sedzia-powiedziala-poradzi-sobie/

    https://www.wprost.pl/kraj/10225956/niepelnosprawny-
    musial-czolgac-sie-po-podlodze-postepowanie-ws-sedzi
    ow-z-lodzi.html

> [...]
    > wyglądają fatalnie w zestawieniu z grilem i bramą i wygladają jak
    > popsuty parasol, czyli generują obrazki jak ze złomowiska.

    Trochę tak, ale antenę można schować. Jest książka "Ukryte anteny", tam
    jest sporo pomysłów.

    A może parapetówka? Niekoniecznie szerokopasmowa...

    > Trzeba jednak w te bieszczady chyba uderzyć na emeryturkę i żuć szmaty ;)

    Pytanie czy wtedy będzie jeszcze z kim.

    --
    Obok drzewa stoi słoń. Na wysokiej gałęzi siedzą sobie dwie mrówki i
    nabijają się ze słonia:

  • 27. Data: 2020-09-30 20:09:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie masz tam takiej zebatej podkladki ? Swietnie dziurawi lakier..

    Mam nakrętkę z wypustkami, ale wiem o jaką podkładkę chodzi. Nie mam, ale
    zakładam że jest do kupienia -- może to dobry pomysł, zamiast kombinować,
    jak tu zedrzeć lakier mogąc ledwo włożyć rękę między dach i podsufitkę.

    --
    Od kiedy moja dziewczyna jest w ciąży, wiele rzeczy się zmieniło.
    Np. moje imię, nazwisko, adres i numer telefonu.

  • 28. Data: 2020-09-30 20:10:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/09/2020 20:05, Arnold Ziffel wrote:
    > A może parapetówka? Niekoniecznie szerokopasmowa...

    No ja chciałbym tym SDRem różne rzeczy robić ;) musi być szerokopasmowa,
    a one sa mało estetyczne, choć pewnie wszystkich nie widziałem.

    > Pytanie czy wtedy będzie jeszcze z kim.

    Na usenecie, na bank, jakiś flejmik geriatyczny o wyższości Atari nad
    Commodore czy odwrotnie :D

  • 29. Data: 2020-09-30 22:00:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > No ja chciałbym tym SDRem różne rzeczy robić ;) musi być szerokopasmowa,
    > a one sa mało estetyczne, choć pewnie wszystkich nie widziałem.

    W sumie mam SDR-a, ale raz użyłem i odłożyłem do szuflady :D Nie bardzo
    mam zastosowanie.

    > Na usenecie, na bank, jakiś flejmik geriatyczny o wyższości Atari nad
    > Commodore czy odwrotnie :D

    Pytanie czy Usenet jeszcze będzie :) Tzn. serwery będą, chmurka będzie na
    pewno (o ile się prawo nie zmieni na tyle, że będzie trzeba pozamykać, bo
    cholera wie, w którą stronę to wszystko pójdzie), ale czy nie będzie na
    nim pusto i głucho, jak dziś na wieeelu niegdyś aktywnych grupach?

    --
    Wpada zajączek do lisiej nory i pyta:
    - Jest ojciec?

  • 30. Data: 2020-10-01 01:26:37
    Od: Stefania Harper <s...@f...net>

    On 2020-09-30 10:24, heby wrote:

    > Ponoć urzędasy mają pochowane jakieś "środku łaczności" czyli jak mi
    > wyjasniła znajoma "takie stare telefony". Chodziło o radia Motoroli, ale
    > do niczego się to nie nadaje bo nawet RMFu nie odbiera, więc co to niby
    > za radio.
    >
    > Czyli jesteśmy gotowi. Czuwaj.

    Motorola system TETRA... i ustawa jest, na lacznosc w sytuacjach
    kryzysowych... ale wrog zapewne tez te ustawe zna... i nadajniki juz
    dawno nastroil na odpowiednie spektrum!

    //przed cwiercwieczem, w czasie wielkiej powodzi, byly obszary na
    ktorych jedyne sprawne srodki lacznosci to mieli krotkofalowcy i cb-radio...