  • 11. Data: 2021-07-31 09:31:52
    Temat: Re: Automat w górach.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 30.07.2021 o 22:27, nadir pisze:
    > No sorry, ale jak ktoś tak zaprogramował automatykę, że przy 1200obr/min
    > skrzynia zmienia przełożenia na wyższe, a przy 50km/h ma już piąty bieg
    > i nie ma siły podjechać pod byle wzniesienie, to ten automat jest jednak
    > zły.

    Od 15 lat jeżdżę wyłącznie automatami. Różnymi. Nigdy nie miałem takich
    wrażeń. Gdy automat nie ciągnie - wciskasz bardziej gaz - i ciągnie.
    Redukuje, jeśli trzeba, ale nigdy nie jest tak, że na 5 biegu jedzie 50
    i nie daje rady. Bardzo to dziwne.

    --
    MN

  • 12. Data: 2021-07-31 09:37:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 30.07.2021 o 21:46, Shrek pisze:

    > Autpmat jest od tego żeby zmieniał dobrze. Jak masz zmieniać ręcznie to
    > ma być normlnie sprzęgło i skrzynia a nie jakieś manetki przez które aut
    > nie czujesz.

    Piszesz, że jesteś niereformowalny w kwestiach automatów.
    Jeździj manualami, dopóki jeszcze istnieją. Po co masz się denerwować.

    --
    MN

  • 13. Data: 2021-07-31 10:12:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2021 o 09:37, Marcin N pisze:

    > Piszesz, że jesteś niereformowalny w kwestiach automatów.

    Nie jestem niereformowalny, tylko jak ma niedziałać to niech zrobią
    normalnie;)

    > Jeździj manualami, dopóki jeszcze istnieją. Po co masz się denerwować.

    No trochę żałuję, że już nie mam;) Na moto sobie odbiję:P

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2021-07-31 10:19:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2021 o 09:31, Marcin N pisze:

    > Od 15 lat jeżdżę wyłącznie automatami. Różnymi. Nigdy nie miałem takich
    > wrażeń. Gdy automat nie ciągnie - wciskasz bardziej gaz - i ciągnie.

    Ale jak wciśniejsz bardziej gaz to wjedziesz w poprzednika:P

    Bo ja wiem czy dziwne - wiem że mam stary automat ale mam tak. Jedziesz
    pod górkę ale "w korku" - w sense 50km/h. I rzeczywiście - jedzie na 5
    na 1600 obrotów - silnik się dusi, buda trzęsie ale radę daje. Wciśniesz
    mocniej gaz, to wjedziesz w poprzednika - trzeba ręcznie trójkę wbić. W
    sumie na trójce prawie wszystko daje radę - i "ruszyć" w sensie z 10km/h
    pod górkę i 140 wyciągnąć i z górki silnikiem hamuje i zaparkować od
    biedy się da;) Tak jak pisałem - mój w górach lepiej jeżdzi jak mu
    trójkę na stałe wbijesz niż w auto;)

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-07-31 11:48:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 30 Jul 2021 22:27:49 +0200, w <610460c4$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Dlatego pytam czy jest sens używać takiego automatu w górach? W mieście,
    > na autostradach i płaskich odcinkach dróg jest OK, ale w górach to to
    > sobie tak średnio radzi.

    A automat nie ma czujnika przechyłu i nie wie, że jedziesz pod górkę?
    W Selespeedzie Alfy taki czujnik chyba montowano, ale nie pamiętam jak w górach
    się sprawdzał -- zawsze wówczas wolałem wybierać ręcznie zwłaszcza że było to
    bardzo przyjemne.

  • 16. Data: 2021-07-31 15:14:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.07.2021 o 11:48, r...@k...pl pisze:

    > A automat nie ma czujnika przechyłu i nie wie, że jedziesz pod górkę?

    Nie mam pojęcia czy jest jakiś czujnik czy nie.

  • 17. Data: 2021-08-01 00:33:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 31 Jul 2021 15:14:17 +0200, w <61054ca9$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Nie mam pojęcia czy jest jakiś czujnik czy nie.

    A sprawdź z ciekawości.

    Bez tego automat w górach przecież musi być bezradny -- skąd ma wiedzieć że
    jedziesz pod górę i trzeba bieg zredukować?

  • 18. Data: 2021-08-01 12:09:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.08.2021 o 00:33, r...@k...pl pisze:

    > Bez tego automat w górach przecież musi być bezradny -- skąd ma wiedzieć że
    > jedziesz pod górę i trzeba bieg zredukować?

    Po obciążeniu silnika i prędkości obrotowej?

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2021-08-01 12:13:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.08.2021 o 00:33, r...@k...pl pisze:

    > A sprawdź z ciekawości.

    Jak? Mam rozkręcać samochód żeby zlokalizować jakiś czujnik?

  • 20. Data: 2021-08-01 12:21:24

    Sun, 1 Aug 2021 12:09:08 +0200, w <610672c3$0$512$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Po obciążeniu silnika i prędkości obrotowej?

    Jak ma zmierzyć sobie obciążenie silnika?