-
41. Data: 2021-08-02 17:43:09
Temat: Re: Automat w górach.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Już nawet stare hydrokinetyki (np. lata 90-te) potrafiły zapamiętywać styl jazdy
kierowcy.
-----
> Po kilku przejazdach samochód mi się nie
-
42. Data: 2021-08-02 17:46:11
Temat: Re: Automat w górach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.08.2021 o 17:14, r...@k...pl pisze:
>> Redukują jak za bardzo obroty spadną.
>
> A nie reagują na nagłe depnięcie?
Why not both?
--
Shrek
-
43. Data: 2021-08-02 17:48:10
Temat: Re: Automat w górach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.08.2021 o 17:40, ąćęłńóśźż pisze:
> Czyli u Ciebie trójka to wszystkie biegi 1-2-3 oprócz lockupu.
Trójka akurat ma lockup. I zaskakująca dobrze sobie na tej trójce radzi,
dopóki nie zatrzymujesz - wtedy przy zatrzymaniu redukuje (ale to musisz
dojść do jakiś absurdalnie małych prędkości - rzędu 10km/h)
--
Shrek
-
44. Data: 2021-08-02 18:00:17
Temat: Re: Automat w górach.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 2 Aug 2021 16:56:00 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 02.08.2021 o 11:02, J.F pisze:
>> Ale to hydrokinetyk - troche inna zasada dzialania.
>> A tu skrzynia DSG - czyli prawie zwykla reczna, moglaby jezdzic jak
>> reczna, ale widac soft skopany.
>
> Hydrokinetyk też ma lockupy a fakt chujowości nie wynikał z zasady
> działania a chujowości softu. Skoro dało się dobrze manualem zapiąć, to
> znaczy że softem do ogarnięcia:P
Owszem.
>>> dużo, ale prawda jest taka że ogólnie lepiej jechał jak mu na "manualu"
>>> trójkę zapiąłem i nie ruszałem;)
>>
>> Ta trojka to chyba tez symbolicznie - wydaje mi sie, ze tam sie nadal
>> biegi zmieniaja (szczegolnie jak automat ma przelozen 5 czy 8), tylko
>> wskazowka dla komputera jak je zmieniac.
>
> Na manualu trójkę zapiąłem;P I jeździł całkiem dobrze - pewnie by i z
> trójki ruszył, ale mu wcześniej nawet na maualu komp biegi zrzuca;)
>
>> Ale ... "najwyzszy bieg" i po gorach ?
>
> Jaki najwyższy - jest pięć.
I miales w trybie manualnym 5 biegow do wyboru?
Bo czasem automat ma po staremu - P, R, N, D, 1, 2, 3, a w srodku
7 czy 8 biegow ...
J.
-
45. Data: 2021-08-02 18:08:48
Temat: Re: Automat w górach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.08.2021 o 18:00, J.F pisze:
> I miales w trybie manualnym 5 biegow do wyboru?
>
> Bo czasem automat ma po staremu - P, R, N, D, 1, 2, 3, a w srodku
> 7 czy 8 biegow ...
PRND i "w bok do siebie" - w bok to znaczy że potem ruch "do przodu" to
bieg w górę, "do tyłu" to w dół. Z tym że jak za nisko spadną obroty to
sam zredukuje (ale już potem nie podniesie wyżej sam z siebie). W górę
idzie do odcinki i nie wrzuca z automatu następnego. Nie wiem co się
stanie jak będziesz chciał wrzucić dwójkę przy 160 ale pewnie... nic;)
--
Shrek
-
46. Data: 2021-08-02 19:12:13
Temat: Re: Automat w górach.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Nie wiem czy rozumiemy się.
W wielu skrzyniach wajcha na "3" to był nadal automat zmieniający od 1 poprzez 2 do 3
i z powrotem.
Analogicznie na "2" zmieniał pomiędzy 1, 2 i 1.
Tryby najczęściej używane właśnie przy zjazdach z góry, szczególnie z obciążeniem np.
przyczepą.
Bywał jeszcze tryb awaryjny, gdy automat się zepsuł i włączał na stałe 2.
-----
> Trójka akurat ma lockup.
> I zaskakująca dobrze sobie na tej trójce radzi, dopóki nie zatrzymujesz - wtedy
przy zatrzymaniu redukuje (ale to musisz dojść do
> jakiś absurdalnie małych prędkości - rzędu 10km/h)
-
47. Data: 2021-08-02 19:29:13
Temat: Re: Automat w górach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.08.2021 o 19:12, ąćęłńóśźż pisze:
> Nie wiem czy rozumiemy się.
Źle -
https://allegro.pl/oferta/wybierak-zmiany-biegow-aut
omat-volvo-s60-v70-euro-8296150800
Masz normalne PRND bez udziwnień i jeszcze na D możesz dać w bok do
siebie i sekwencyjnie ustawiać sobie bieg. Jak obroty spadną poniżej nie
wiem 800, to i tak zredukuje, w górę z tego co jeździłem sam nie zmienia
(całe szczęscie bo przynajmniej w "manualu" można go przedmuchać do
odcinki;)
--
Shrek
-
48. Data: 2021-08-02 21:08:07
Temat: Re: Automat w górach.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 2 Aug 2021 19:29:13 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 02.08.2021 o 19:12, ąćęłńóśźż pisze:
>> Nie wiem czy rozumiemy się.
> Źle -
> https://allegro.pl/oferta/wybierak-zmiany-biegow-aut
omat-volvo-s60-v70-euro-8296150800
>
> Masz normalne PRND bez udziwnień i jeszcze na D możesz dać w bok do
> siebie i sekwencyjnie ustawiać sobie bieg. Jak obroty spadną poniżej nie
> wiem 800, to i tak zredukuje, w górę z tego co jeździłem sam nie zmienia
> (całe szczęscie bo przynajmniej w "manualu" można go przedmuchać do
> odcinki;)
A jak sie w trybie recznym "luz" wrzuca?
Sam sie wrzuci ?
J.
-
49. Data: 2021-08-02 21:11:15
Temat: Re: Automat w górach.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 2 Aug 2021 17:48:10 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 02.08.2021 o 17:40, ąćęłńóśźż pisze:
>> Czyli u Ciebie trójka to wszystkie biegi 1-2-3 oprócz lockupu.
>
> Trójka akurat ma lockup. I zaskakująca dobrze sobie na tej trójce radzi,
Hm, lockup jest chyba na sprzegle/przekladni hydrokinetycznej,
powinno dzialac na kazdym biegu ?
> dopóki nie zatrzymujesz - wtedy przy zatrzymaniu redukuje (ale to musisz
> dojść do jakiś absurdalnie małych prędkości - rzędu 10km/h)
moj manual na 2-ce ma juz min ~15 km/h.
Ale to diesel, a w automacie moga byc inne przelozenia ... choc jak
masz duzo biegow, to po co, i to hydro ...
J.
-
50. Data: 2021-08-02 21:50:33
Temat: Re: Automat w górach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.08.2021 o 21:08, J.F pisze:
> A jak sie w trybie recznym "luz" wrzuca?
Nijak.
> Sam sie wrzuci ?
Poniekąd tak - jak nie masz lockupa zapiętego to w sumie taki luz jak
nie wciszkasz gazu, bo konwenter w jedną stronę działa.
--
Shrek


do góry
7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem