  • 81. Data: 2021-04-07 20:06:44
    Temat: Re: Automatyka domowa
    Od: - <s...@g...com>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 12:06:18 UTC-5 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    l...

    > Skoro jest czule na wypowiedz "Ok google" to znaczy, ze czuwa co tam w
    > mikrofonie slychac.
    >
    > Tylko pytanie co z tym dalej robi:
    > -nic wiecej, analizuje lokalnie
    > -nic wiecej, wysyla do analizy na serwer, Google obiecuje ze nie
    > nagrywa ...
    > -google obiecuje ..

    Oficjalna wersja jest taka ze nagrywa w kolko 2-3 sekundy. Jak wykryje ok google to
    nagrywa wiecej i wysyla do google. A tam juz temat jest rozszywany i dostaje sie to
    co google uzna za najlepsze.

    Ale cos mi sie kojarzy ze ktos wyjal google takeout i tam byly wieksze kawalki rozmow
    i nie zaczynaly sie od ok google.

    To mozna sprawdzic samodzielnie.

  • 82. Data: 2021-04-07 20:14:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    niedziela, 4 kwietnia 2021 o 20:14:37 UTC-5 Marcin Debowski
    napisał(a):
    [...]
> [...]

    >Zakladacie sobie tutaj milczaco ze google dziala tak samo u kazdego.
    >Tak nie jest i od dawna nie bylo.
    >Jeden ludek moze miec wlaczony tryb gdzie asystent raportuje a drugi
    >nie.
    >Zalezec to moze od tego jaki sie ma telefon i czy tenze telefon
    >potrafi analizowac mowe samodzielnie czy musi wyslac dane do google
    >zeby je rozszyfrowac.

    >Dodatkowo duzo zalezy czy temat o ktorym sie gada jest jakos
    >popularny ostatnio i google popycha reklamy ludziom niezaleznie od
    >tego czy o czyms gadaja czy nie a ludzie moga gadac o czyms bo po

    Prosiloby sie zrobic test :-)

    >Jak sie bierze google takeout to tam sa rowniez nagrane sample z
    >asystenta. Mozna pobrac i posluchac co sie gadalo.

    >Dzisiejsze urzadzenia gadaja z centrala jak najete. Do tego "w
    >interesie usera" wszystko jest szyfrowane wiec zwykly sniffing w
    >wlasnej sieci nie pokaze co jest przesylane.

    >A zestawienie wlasnego proxy z szyfrowaniem i logowaniem nie jest
    >trywialne i nie kazdy to umie.

    A w ogole sie da? Bo klucze tajne przydaloby sie chyba znac ...

    >Zakladam ze google raczej nie rpzesyla masy danych i nie podsluchuje
    >explicite bo to by ktos w koncu znalazl.

    skoro urzadzenia gadaja jak najete ...

    >Ale jak fon jest na tyle zaawansowany ze umie sam slowa zdekodowac to
    >nie ma problemu aby te kluczowe wysylac tak aby nie bylo widac co
    >leci.

    A bedzie umial dekodowac po polsku ?

    >Tak czy siak, dzisiejsze fony sa nie tylko zablokowane przed
    >grzebaniem (brak root-a) ale i sporo wysilku jest wlozone w to aby
    >nie dalo sie google czy innego apple zlapac na podsluchiwaniu.

    Co nie znaczy, ze nie podsluchuja ... jak im sie da okazje :-)

    J.

  • 83. Data: 2021-04-08 00:01:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Apr 2021 20:14:28 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A w ogole sie da? Bo klucze tajne przydaloby sie chyba znac ...

    No właśnie, a klucz sesyjny nie jest przecież stały.
    Jeśli to lata po https to do "podsłuchu" ruchu można użyć proxy
    https, ale ono jest typowym MIM , takie proxy wystawia swój
    certyfikat (jako pośrednik) dla klienta i klient ma prawo go nie
    uznać, bo nie będzie oryginalnym certyfikatem "uprawnionego" serwera.
    A raczej usługi Google (jeśli latają po https) to na pewno weryfikują
    serwer.

    --
    Marek

  • 84. Data: 2021-04-08 03:45:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-07, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Bardzo dobra zasada. W dodatku na fali, zgodna z aktualnymi trendami.
    > Już jakiś czas temu w nazwie tej góry przywrócono "z", którego wcześniej
    > nie było. Nawet kreseczka nad "ś" jest wskazana. A wymowę zaleca się taką,
    > by Naczelnik słysząc wiedział, że o niego chodzi. Bo niby czemu ma być tak,
    > że tylko my musimy pamiętać, że Dubois to jakaś dibuła?

    I to jest właśnie modelowy przykład. Jakbym na recepcji jakiejś większej
    firmy poprosił o zawiadomienie pana dibuła, że właśnie przybyłem, to
    pewnie mieliby kłopot.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2021-04-08 03:55:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Tylko pytanie co z tym dalej robi:
    > -nic wiecej, analizuje lokalnie
    > -nic wiecej, wysyla do analizy na serwer, Google obiecuje ze nie

    Lokalnie google nasłuchuje frazy "ok google" lub "hey google". W
    momencie jak ją usłyszy to zaczyna zapisywać (zwykle do kilkunastu
    sekund). Zapisany dzwięk jest wysyłany na zewnątrz do analizy i może być
    tam przechowywany przez pewien czas. Spotykam rozmaite opinie, że można
    (to przechowywanie) wyłączyć całkowicie, bądz tylko ograniczyć do 3ch
    miesięcy. Tak czy inaczej, nie nagrywa to to i nie przesyła niczego
    przed i po pewnym czasie od wychwycenia ww. fraz, a wyłącznie pewne
    krótkie fragmeny po ww. frazach.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2021-04-08 21:51:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > I to jest właśnie modelowy przykład. Jakbym na recepcji jakiejś większej
    > firmy poprosił o zawiadomienie pana dibuła, że właśnie przybyłem, to
    > pewnie mieliby kłopot.

    W Warszawie mamy ulicę Dubois -- wymawiana (mniej lub bardziej) z francuska.
    Podobnie w przypadku współcześnie żyjących (w Polsce) osób o tym nazwisku.
    Ale z nazwiskiem Turnau już tak nie jest -- wymowa została spolszczona,
    przy akceptacji najbardziej zainteresowanych. Tak samo z nazwiskiem Nagy.
    Tylko w przypadku Imre Nagy spotykam się z węgierską wymową (co do wsi
    Nagykutas, to nawet rozumiem, dlaczego nikt nie chce psuć efektu madziarską
    wymową).

    --
    Jarek

  • 87. Data: 2021-04-09 16:15:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 8 Apr 2021 21:51:16 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > W Warszawie mamy ulicę Dubois -- wymawiana (mniej lub bardziej) z
    > francuska.
    > Podobnie w przypadku współcześnie żyjących (w Polsce) osób o tym
    > nazwisku.

    Dorastając w innym mieście z taką samą ulicą pamiętam zawsze się
    mówiło bez francuska czyli poprostu Dubois. No ale może stolyca
    bardziej światowa była/jest...

    --
    Marek

  • 88. Data: 2021-04-09 17:30:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

    >Dorastając w innym mieście z taką samą ulicą pamiętam zawsze się
    >mówiło bez francuska czyli poprostu Dubois. No ale może stolyca
    >bardziej światowa była/jest...

    We Wroclawiu sie mowi Dibuła ... ale moze to wsrod wyksztalciuchow :-)

    No bo i skad ma ktos wiedziec, ze tak sie mowi.
    Dawniej francuski byl popularny wsrod szlachty, ale od 1945 juz nie
    jest.

    Ten Dubois to zasluzony dzialacz robotniczy i socjalistyczny, wiec
    pozniejsze władze mogly dbac o prawidlowe upowszechnienie.

    A teraz mamy nowe czasy, problemem jest raczej wymowa Lerua Merlę, czy
    jakos tak.
    No i Oszołoma.
    I teoretycznie Intermarche, ale tu raczej nie ma watpliwosci ... jak
    sie to zle wymawia :-)

    O w mordę, i jeszcze Decathlon i Leclerc.

    https://mojagazetka.com/carrefour-auchan-leroymerlin
    -jak-wymawiac-nazwy-znanych-marketow/

    J.

    --
    Marek

  • 89. Data: 2021-04-09 19:52:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > We Wroclawiu sie mowi Dibuła ... ale moze to wsrod wyksztalciuchow :-)
    >
    > No bo i skad ma ktos wiedziec, ze tak sie mowi.

    Jeszcze dawniej takie pytania traktowano bardzo poważnie. Stąd mamy
    na przykład ulicę Waszyngtona. Jerzego.

    > Ten Dubois to zasluzony dzialacz robotniczy i socjalistyczny, wiec
    > pozniejsze władze mogly dbac o prawidlowe upowszechnienie.

    Albo po prostu rodzina. Syn Stanisława, Maciej, zmarł dopiero niedano.
    A wnuk Jacek w pełni aktywności. Obaj bardzo znani prawnicy, często
    jest okazja, by słyszeć nazwisko.

    --
    Jarek

  • 90. Data: 2021-04-10 00:26:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-09, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Albo po prostu rodzina. Syn Stanisława, Maciej, zmarł dopiero niedano.
    > A wnuk Jacek w pełni aktywności. Obaj bardzo znani prawnicy, często

    A takiego Lavoisiera, o którym uczy się w szkole, ile osób wymawiało czy
    wymawia jego nazwisko poprawnie?

    --
    Marcin