  • 91. Data: 2021-04-10 00:26:47
    Temat: Re: Automatyka domowa
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 08.04.2021 03:55, Marcin Debowski wrote:

    > Lokalnie google nasłuchuje frazy "ok google" lub "hey google". W
    > momencie jak ją usłyszy to zaczyna zapisywać (zwykle do kilkunastu
    > sekund). Zapisany dzwięk jest wysyłany na zewnątrz do analizy i może być
    > tam przechowywany przez pewien czas. Spotykam rozmaite opinie, że można
    > (to przechowywanie) wyłączyć całkowicie, bądz tylko ograniczyć do 3ch
    > miesięcy. Tak czy inaczej, nie nagrywa to to i nie przesyła niczego

    To znaczy ograniczyć, że to tam widzisz przez 3 miesiące :-) Nie bądź
    naiwny. Będą z tego korzystać rządy do masowej inwigilacji wszystkich.
    Będą chcieli wprowadzić system punktowania obywateli jak w Chinach.
    Mam nadzieje, że słyszałeś o "social credit system" ? Wystarczy, że
    będziesz używał nieprzychylnych fraz i nie kupisz biletu na samolot.
    Chyba testują coś podobnego we Włoszech?

  • 92. Data: 2021-04-10 03:10:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-09, KIKI <y...@p...uu> wrote:

> [...]
    > Będą chcieli wprowadzić system punktowania obywateli jak w Chinach.
    > Mam nadzieje, że słyszałeś o "social credit system" ? Wystarczy, że

    Uzywanie google home dostarcza google malutki ułamek tego co zwykle i
    tak przekazujesz światu używając np. wyszukiwarek. Co idzie do googla to
    polecenia jakie mu wydajesz. Włącz telewizor, wyłącz klimę, powiedz
    która godzina, odliczaj od teraz 10 min, zapuść konkretną muzykę, obudź
    mnie o szóstej. Tam nie ma nic, czego by te Twoje rządy nie wiedziały
    jeśli sledzą Cię na podstawie tego co i tak robisz od dawna w
    Internecie.

    > będziesz używał nieprzychylnych fraz i nie kupisz biletu na samolot.
    > Chyba testują coś podobnego we Włoszech?

    Na kim?

    --
    Marcin

  • 93. Data: 2021-04-10 06:20:08
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 04.04.2021 o 22:55, heby pisze:

    > Świetnie, teraz to zaprezentuj in-vitro z sensowną metodyką badawczą i
    > wynikami podziel się z resztą świata.
    >
    > Ja bym bardzo chciał, aby tak było. Ale tak nie jest. Mimo masy ludzi
    > zajmujących się security i chcących dokopać google, nijak nie wychodzi.
    >
    > Masz więc szanse na dokopanie google. Wal śmiało, biore popcorn i pacze.

    O tym już było dość dawno.
    Na szybko znaleziona informacja:
    https://biznes.wprost.pl/technologie/10253453/google
    -zmienia-swoj-regulamin-prosi-o-zgode-na-podsluchiwa
    nie.html

    --
    Czarek

  • 94. Data: 2021-04-10 11:18:45
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-04-09 o 17:30 +0200, J.F. napisał:
    > A teraz mamy nowe czasy, problemem jest raczej wymowa Lerua Merlę,
    > czy jakos tak. No i Oszołoma.
    > I teoretycznie Intermarche, ale tu raczej nie ma watpliwosci ... jak
    > sie to zle wymawia :-) O w mordę, i jeszcze Decathlon i Leclerc.

    Mnie zupełnie zatkało jak będąc ostatnio przejazdem w Katowicach
    ktoś zapytał "Wie Pan którędy do Fojwerta dojadę?". Dopiero po dobrych
    kilkunastu sekundach skojarzyłem o co chodzi. Pan widać myślał, że to
    jakaś niemiecka nazwa.

    Mateusz

  • 95. Data: 2021-04-10 13:29:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > A takiego Lavoisiera, o którym uczy się w szkole, ile osób wymawiało
    > czy wymawia jego nazwisko poprawnie?

    Poprawnie, czy hiperpoprawnie? Ten trend, o którym była mowa przy okazji
    podejścia Australijczyków do nazwiska Kościuszki, zakłada, że wymowa
    obcych słów i nazwisk ma być jak najbardziej zbliżona do oryginalnej,
    ale bez wychodzenia poza środki i reguły własnego języka.

    --
    Jarek

  • 96. Data: 2021-04-10 15:35:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > obcych słów i nazwisk ma być jak najbardziej zbliżona do oryginalnej,
    > ale bez wychodzenia poza środki i reguły własnego języka.

    Akurat dla nazwiska Lavoisier polskie przybliżenie francuskiego
    oryginału jest prawie idealne, więc o czym my w ogóle mówimy.

    A przy tym chyba znakomita większość nie próbuje tego wymawiać "tak jak
    napisane po polsku", bo jednak od razu widać, że wyraz obcy.

    MJ

  • 97. Data: 2021-04-10 15:47:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Akurat dla nazwiska Lavoisier polskie przybliżenie francuskiego
    > oryginału jest prawie idealne, więc o czym my w ogóle mówimy.

    Domyśliłem się, że mówimy o tym "r" na końcu, którego być nie powinno.
    Ale ono jest potrzebne, by dało się odmieniać przez przypadki.

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2021-04-12 13:23:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Apr 2021 19:52:01 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jeszcze dawniej takie pytania traktowano bardzo poważnie. Stąd mamy
    > na przykład ulicę Waszyngtona. Jerzego.

    Ba, mamy Rzym, Londyn, Paryż, Wenecje, Padwe, Mediolan, Marsylie,
    Wieden ...

    O ile socjalistyczna wladza pozwoli.

    J.

  • 99. Data: 2021-04-12 16:54:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ba, mamy Rzym, Londyn, Paryż, Wenecje, Padwe, Mediolan, Marsylie,
    > Wieden ...

    Na Akwizgran Niemcy mówią Aachen, zaś Frencuzi Aix-la-Chapelle. Samych
    Niemców też w różnych językach nazwywa się rozmaicie, a jedno określenie
    do drugiego całkiem niepodobne. To jednak co innego niż nazwiska. Choć
    był okres, gdy chętnie je tłumaczono. Rodzina Montelupich, gdy na dobre
    osiadła w Krakowie, zaczęła się pisać "Wilczogórscy". Z imionami też tak
    było, ż tłumaczono je wprost. Felix w Polsce przybrał brzmienie Szczęsny,
    a w Chorwacji -- Srećko.

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2021-04-12 21:53:43
    Temat: Re: (OT)Automatyka domowa
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-04-04 16:45, heby wrote:
    >Bo widzisz, ja na
    > ten przykład rozmawiałem wczoraj "jutro się zobaczy". I wiesz co?
    > Okazało się że jest jutro! Czy to nie zbieg okiliczności, co najmniej
    > podejrzany?

    cytuję:"Jutro to dziś, tyle że jutro"

    W.