  • 41. Data: 2020-11-23 20:47:59
    Temat: Re: Benzyna w dieslu
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 14:55, viktorius pisze:

    > Udało ci się ściągnąć paliwo ze współczesnej osobówki?
    >
    > Mi w C3 nie udało się tak prowadzić wężyka, żeby w ogóle dotrzeć do
    > paliwa. Jakieś zakręty po drodze, klapki itp.
    > Ściągnąłem tylne siedzenie, dostałem się do dekla od baku i podłączyłem
    > się do węża wylotowego z pompy w baku. 12V z akumulatora i w mig
    > wypompowało wszystko. Odpalić pompy zapłonem nie dało rady, jakiś
    > czujnik nie wykrywał wzrostu ciśnienia paliwa i wyłączał pompę po
    > sekundzie od przekręcenia kluczyka
    > Minus takiego rozwiązania, że trzeba było odpowietrzyć układ paliwowy,
    > ale w C3 było to bezproblemowe.

    Nie - nie było takiej potrzeby. Ściągałem z kosiarki.
    T.

  • 42. Data: 2020-11-23 20:50:08
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 18:33, t-1 pisze:

    > Absolutnie nie.
    > Natomiast ciekawe jest, że końcówka dla benzyny jest cieńsza noż ON i
    > można ją wetknąć do wlewu, skoro benzyna bardziej szkodzi dieslowi niż
    > ON benzyniakowi.
    > Może to zaszłość gdy dolewało się benzyny do starych diesli?
    >
    > https://www.motofakty.pl/artykul/pomylka-przy-tankow
    aniu-1.html

    W starych mercach - beczkach podobno w instrukcji było, że można wlać
    nawet 50/50 benzyny na duzych mrozach. Ktoś tu kiedyś pisał na grupie...
    Ale to było jakieś proste TDI albo jeszcze coś prostszego...
    T.

  • 43. Data: 2020-11-23 20:57:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-23 o 17:11, K pisze:

    > prztestuj to na jakims 1-3 letnim dieslu i daj znac o wynikach.

    Benzynę? Ludzie dolewają.
    Natomiast mixol dolewa się do silników CR starszej generacji, które były
    projektowane na inny (stary) skład paliwa. W nowszych nie ma potrzeby,
    aczkolwiek też się dolewa, ale to już raczej przy tuningach. Niewielka
    domieszka potrafi znacznie poprawić kulturę pracy silnika.

    Swego czasu uniwerek w Poznaniu wziął na warsztat padające wtryskiwacze.
    Problemem okazała się zmiana składu ON - wtedy też zalecali dolewanie
    mixolu. Sam zresztą przekonałem się o tym, wymieniając kilka razy
    wtryskiwacze w silniku TD4, aż natrafiłem na te badania. Problem zniknął
    całkowicie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2020-11-23 20:59:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-23 o 20:50, T. pisze:

> [...]
    > nawet 50/50 benzyny na duzych mrozach. Ktoś tu kiedyś pisał na grupie...
    > Ale to było jakieś proste TDI albo jeszcze coś prostszego...

    Nie chodzi o TDI, tylko o system zasilania: pompa rotacyjna i komora
    wstępna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 45. Data: 2020-11-23 21:07:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >niż ON benzyniakowi.
    >Może to zaszłość gdy dolewało się benzyny do starych diesli?

    Raczej zaszlosc historyczna z czasow benzyny bezolowiowej - zrobili
    cienka koncowke, zeby nie nalac etyliny do auta z katalizatorem.
    Etyliny juz nie ma, a koncowka zostala :-)

    J.

  • 46. Data: 2020-11-23 22:28:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vlm71gftqwrc$.1n3788ho8owe7$.dlg@40tude.net>
    user Maciek pisze tak:

    > Jestem raczej z pokolenia ZX Spectrum, ale chętnie przeniósłbym
    > sie do kategorii 1990+, nawet za cenę zadżumienia... :(

    kto by nie chciał cofnąć licznika :)

    https://youtu.be/eFtiwNUDIcs

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 47. Data: 2020-11-24 09:17:20
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 20:47, T. pisze:

    >  Nie - nie było takiej potrzeby. Ściągałem z kosiarki.

    W kosiarce to bym odkręcił korek i poczekał aż wyparuje, albo odpalił i
    poczekał aż przepali :P

    A najbardziej oczywistym rozwiązaniem byłoby odkręcenie baczku i
    obrócenie go do góry nogami, na pewno bym nie walczył z wężykiem ;)

    --
    viktorius

  • 48. Data: 2020-11-24 09:17:46
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 15:32, K pisze:

    > Tylko, ze komorze silnika masz juz paliwo za wszystkimi filtrami.
    > Najlatwiej wezykiem przez wlew albo wlasnie przez otwor w baku. Druga
    > opcja ma ta zalete ze mozna sie od razu pozbyc syfu z jego dna.

    Pompa zawsze ciągnie z dołu, więc mit o wyciąganiu syfu to między bajki
    se można włożyć.

    --
    viktorius

  • 49. Data: 2020-11-24 09:58:23
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 21:07, J.F. pisze:

    > Raczej zaszlosc historyczna z czasow benzyny bezolowiowej - zrobili
    > cienka koncowke, zeby nie nalac etyliny do auta z katalizatorem.
    > Etyliny juz nie ma, a koncowka zostala :-)

    gimby nie znajo :P

    Z drugiej strony, gdy Pb94 i U95 znikły ze stacji, to szeroko dostępne
    były buteleczki z "uszlachetniaczem". Nadal się go stosuje (ale trudniej
    kupić), czy posiadacze aut leciwych/zabytkowych leją bezołowiową i maja
    to w nosie? A może powymieniali masowo gniazda zaworowe na twardsze?

    --
    viktorius

  • 50. Data: 2020-11-24 09:58:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 22:28, PiteR pisze:
    > in <news:vlm71gftqwrc$.1n3788ho8owe7$.dlg@40tude.net>

    > kto by nie chciał cofnąć licznika :)
    >
    > https://youtu.be/eFtiwNUDIcs

    A dziś ta pani wygląda mniej więcej tak:
    https://www.filmweb.pl/person/Jennifer+Connelly-4004
    0/photos/477673
    T.