  • 31. Data: 2020-11-23 09:37:07
    Temat: Re: Benzyna w dieslu
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 21.11.2020 o 18:08, Maciek pisze:

    > Czołem,
    >
    > Zatankowałem dziś przez pomyłkę 1/5 baku benzyny w samochodzie z dieslem
    > common rail. Odważylibyście się dolać 4/5 ropy i jechać? Ja wybrałem
    > bulenie za odessanie, co prowadzi do drugiego mojego pytania - ktoś ma
    > doświadczenie z pompkami, które na przyszłość pozwoliłyby w takich
    > sytuacjach uniknąć kosztów?

    Ja w zimę zawsze dolewałem trochę noPb do zbiornika w aucie z dieslem
    (silnik common rail) i chodził bez problemu. Tylko to było jakieś
    2-3litry na cały zbiornik 55l. Więc mniejszy stosunek był niż Ty wlałeś...

  • 32. Data: 2020-11-23 10:38:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Smaczne dalej nie jest ale przynajmniej bez ołowiu. A poza tym, odrobina
    > wprawy i odpowiednia technika zapobiega napiciu się benzyny.

    Wystarczy zrobić "S" z kolankiem poniżej baku, a ustnikiem - powyżej.
    Jak paliwo pojawi się w kolanku na dole wystarczy koniec umieścić
    jeszcze niżej i samo poleci. Nie ma mowy o zassaniu. Tylko trzeba mieć
    nieco dłuższy wężyk.
    T.

  • 33. Data: 2020-11-23 13:56:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Nov 2020 00:16:44 GMT, PiteR napisał(a):

    > i nie tylko zadżumione dzieci Androida 1990+

    Jestem raczej z pokolenia ZX Spectrum, ale chętnie przeniósłbym sie do
    kategorii 1990+, nawet za cenę zadżumienia... :(

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 34. Data: 2020-11-23 14:55:05
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 10:38, T. pisze:

> [...]
    > Jak paliwo pojawi się w kolanku na dole wystarczy koniec umieścić
    > jeszcze niżej i samo poleci. Nie ma mowy o zassaniu. Tylko trzeba mieć

    Udało ci się ściągnąć paliwo ze współczesnej osobówki?

    Mi w C3 nie udało się tak prowadzić wężyka, żeby w ogóle dotrzeć do
    paliwa. Jakieś zakręty po drodze, klapki itp.
    Ściągnąłem tylne siedzenie, dostałem się do dekla od baku i podłączyłem
    się do węża wylotowego z pompy w baku. 12V z akumulatora i w mig
    wypompowało wszystko. Odpalić pompy zapłonem nie dało rady, jakiś
    czujnik nie wykrywał wzrostu ciśnienia paliwa i wyłączał pompę po
    sekundzie od przekręcenia kluczyka
    Minus takiego rozwiązania, że trzeba było odpowietrzyć układ paliwowy,
    ale w C3 było to bezproblemowe.

    --
    viktorius

  • 35. Data: 2020-11-23 15:05:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-23 o 14:55, viktorius pisze:

> [...]
    > sekundzie od przekręcenia kluczyka
    > Minus takiego rozwiązania, że trzeba było odpowietrzyć układ paliwowy,

    Nie dało rady na krótko podpiąć zasilania do pompy paliwa?
    Wtedy wężyk zdejmuje się gdzieś w komorze silnika i bez problemu
    spuszcza się całe paliwo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2020-11-23 15:11:12
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 15:05, Adam pisze:

    > Nie dało rady na krótko podpiąć zasilania do pompy paliwa?
    > Wtedy wężyk zdejmuje się gdzieś w komorze silnika i bez problemu
    > spuszcza się całe paliwo.

    Tak, przekaźnik od pompy zlokalizować i od strony silnika też się da.
    Tam były 2 pieczenie przy jednym ogniu, bo wreszcie się zmobilizowaliśmy
    do wymiany uszczelki dekla kosza pompy. Jak było za dużo paliwa, to
    ciekło spod dekla. Dlatego naturalnym dla nas było dostać się od strony
    baku, nie maski :)

    --
    viktorius

  • 37. Data: 2020-11-23 15:19:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-23 o 07:51, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zastanawiam się jeszcze, jaką rolę mogłyby odegrać depresatory lub
    > metanol/etanol (denaturat) - dodatkowo dolać, czy byłoby "przedobrzone"?
    >

    > -----

    To już raczej dolać mixolu - benzyna "wysusza" paliwo, może to powodować
    zacieranie się pompy CR oraz końcówek wtryskiwaczy. Mixol temu zapobiegnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 38. Data: 2020-11-23 15:32:10
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/11/2020 14:05, Adam wrote:

    > Nie dało rady na krótko podpiąć zasilania do pompy paliwa?
    > Wtedy wężyk zdejmuje się gdzieś w komorze silnika i bez problemu
    > spuszcza się całe paliwo.

    Tylko, ze komorze silnika masz juz paliwo za wszystkimi filtrami.
    Najlatwiej wezykiem przez wlew albo wlasnie przez otwor w baku. Druga
    opcja ma ta zalete ze mozna sie od razu pozbyc syfu z jego dna.

  • 39. Data: 2020-11-23 17:11:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/11/2020 14:19, Adam wrote:

    > To już raczej dolać mixolu - benzyna "wysusza" paliwo, może to powodować
    > zacieranie się pompy CR oraz końcówek wtryskiwaczy. Mixol temu zapobiegnie.

    prztestuj to na jakims 1-3 letnim dieslu i daj znac o wynikach.

  • 40. Data: 2020-11-23 18:33:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-21 o 18:08, Maciek pisze:

> [...]
    > bulenie za odessanie, co prowadzi do drugiego mojego pytania - ktoś ma
    > doświadczenie z pompkami, które na przyszłość pozwoliłyby w takich

    Absolutnie nie.
    Natomiast ciekawe jest, że końcówka dla benzyny jest cieńsza noż ON i
    można ją wetknąć do wlewu, skoro benzyna bardziej szkodzi dieslowi niż
    ON benzyniakowi.
    Może to zaszłość gdy dolewało się benzyny do starych diesli?

    https://www.motofakty.pl/artykul/pomylka-przy-tankow
    aniu-1.html