  • 11. Data: 2021-05-17 12:22:25
    Temat: Re: Co kupić (małe, miejskie, (prawie?) nowe ?
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 22:21, scobowski pisze:

    > Własnie mozliwość niewpadania i nie-wygramolania się, a
    > wsiadania/wysiadania na wysokości tyłka jest IMO ważnym argumentem (z
    > którego jeszcze sobie nie zdają sprawy ;-) ).

    Ojciec 3 lata temu kupił Kie Rio. Niebo lepsze wykonanie niż oglądana
    wtedy Sandero Stepway, doradziłem mu Kię i teraz żałuję.
    Po 3 latach doszły spore problemy z kregosłupem i Rio pójdzie w
    odstawkę, bo jest za niskim samochodem i ojciec ma problem z niej
    wysiąść. Nawet jak fotel na max do góry jest. Gdzie może, to jedzie
    dostawczym Lublinem, bo wyżej, wygodniejsze wysiadanie. Ta Sandero
    Stepway byłaby dla niego w sam raz.

    Refleksja taka, że z wiekiem, wygoda wsiadania jest ważniejsza od
    jakości wykonania.

    --
    viktorius

  • 12. Data: 2021-05-17 12:26:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2021 o 12:22, viktorius pisze:

> [...]
    > wysiąść. Nawet jak fotel na max do góry jest. Gdzie może, to jedzie
    > dostawczym Lublinem, bo wyżej, wygodniejsze wysiadanie. Ta Sandero

    Sugerujesz, że Sandero ma fotel zasadniczo wyżej niż Rio?

  • 13. Data: 2021-05-17 12:54:13
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 12:26, Cavallino pisze:

    > Sugerujesz, że Sandero ma fotel zasadniczo wyżej niż Rio?

    Wersja Stepway na pewno.

    --
    viktorius

  • 14. Data: 2021-05-17 13:28:06
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 10:49, T. pisze:

> [...]
    > (tylko że wtedy to trzeba się złamać jak scyzoryk, żeby do niego
    > wsiąść). No i Kamiq jest droższy od Fabii, bo jest lepiej wyposażony.
    > A generalnie to wątkotwórca nic nie pisze, że chce SUV-a - wspomniał coś
    > o mikro-suwie, ale nie bardzo rozumiem, jaką cechę takiego auta ma na
    > myśli.
    > Jeśli chodzi o wygodne wsiadanie i wysoką pozycję za kierownicą, to
    > Kamiq odpada, bo poza tym, że drogi, to właśnie jest to SUV tylko z
    > nazwy. Niech popatrzy na Opla Crosslanda, Suzuki Vitarę (albo chociaż

    Jeszcze dodam, że mam właśnie Captura - siedzisko mam na wysokości dupy
    i o to chodzi. W Kamiqu jest jeszcze jedna sprawa - duża odległość
    między zewnętrzną krawędzią progu a krawędzią siedziska - tam nie ma jak
    normalnie usiąść i przenieść nogi - trzeba w ten fotel właśnie "wpaść".
    Dodam, że jeśli auto stoi przy krawężniku i trzeba się z takiego
    niskiego fotela wykaraskać, dla osoby w sile wieku będzie to trudniejsze
    niż w tych innych autach, które podałem.
    Już na marginesie wspomnę, że np. Captur na drzwi tak zrobione, że
    zasłaniają progi, które się dlatego nie brudzą. Taki duperel, ale bardzo
    fajny. W full wersji ma sporo ułatwień - m.in. automatyczne parkowanie i
    4 kamery 360 st.
    T.

  • 15. Data: 2021-05-17 13:32:29
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > To co im polecić, tak < 80K PLN? Konę? EcoSport-a? coś jeszcze innego?

    prawie wszystko co kupisz teraz małe - segment B - będzie małe w środku

    kona ecosport wszystko mniejsze (ciaśniej w środku) a z zewnątrz to
    kolubryna gigant w porównaniu do fabi

    mieli fabię niech kupią fabię to najlepszy samochód segmentu B

  • 16. Data: 2021-05-17 13:42:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2021 o 13:32, Peter pisze:

    > prawie wszystko co kupisz teraz małe - segment B - będzie małe w środku
    >
    > kona ecosport wszystko mniejsze (ciaśniej w środku) a z zewnątrz to
    > kolubryna gigant w porównaniu do fabi

    Nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz pojęcia.
    Przykładowo - Kona jest na płycie kompakta (i30), o rozmiar większego od
    segmentu B, czy nawet od crossovera na jego bazie.

    Nijak nie jest ciasna w środku, w porównaniu do konkurencji z klasy B,
    jest tylko trochę krótka, a co za tym idzie ma mały bagażnik.

  • 17. Data: 2021-05-17 14:56:23
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Nijak nie jest ciasna w środku, w porównaniu do konkurencji z klasy B,
    > jest tylko trochę krótka, a co za tym idzie ma mały bagażnik.

    3 tygodnie temu kupiłem nowy samochód a kupowałem go przez 4 miesiące
    tego roku, wierz mi jeździłem WSZYSTKIM do 80tys zł

  • 18. Data: 2021-05-17 15:11:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2021 o 14:56, Peter pisze:

    > 3 tygodnie temu kupiłem nowy samochód a kupowałem go przez 4 miesiące
    > tego roku, wierz mi jeździłem WSZYSTKIM do 80tys zł

    A ja jeździłem Koną przez pół roku, więc wiem z autopsji, jak wypada jej
    porównanie do czegokolwiek z 1,5 klasy niżej.

    I to już widać na pierwszy rzut oka na rozmiary, Kona jest od Fabii
    szersza, dłuższa, DUUUUUUŻO wyższa i ma o 13 cm większy rozstaw osi.

    To jest przepaść !!!

    Więc bądź łaskaw nie wciskać kitu, że widziałeś ją inaczej niż z daleka.
    Względnie daj sobie spokój z ocenianiem gabarytów, zostaw to tym, którzy
    potrafią to robić.

    Konę możesz sobie porównać z Kamiq, i to z wyraźnym plusem po jej
    stronie, ale nie z Fabią.

  • 19. Data: 2021-05-17 17:08:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.05.2021 o 22:21, scobowski pisze:

    > A 500X?

    Też może być, ale 'X' jest już sporo większy od Fabii, więc nie
    proponowałem.

    > Własnie mozliwość niewpadania i nie-wygramolania się, a
    > wsiadania/wysiadania na wysokości tyłka jest IMO ważnym argumentem (z
    > którego jeszcze sobie nie zdają sprawy ;-) ).

    Podobno są jeszcze gdzieniegdzie dostępne "nowe" Kia Venga/Hyundai ix20,
    nieco dłuższe od Fabii, ale sporo wyższe, wsiada się wyżej i miejsca w
    środku też więcej jak w Fabii.

  • 20. Data: 2021-05-17 18:35:18
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 15:11, Cavallino pisze:

> [...]
    > potrafią to robić.
    >
    > Konę możesz sobie porównać z Kamiq, i to z wyraźnym plusem po jej

    Ale chyba tu nie chodzi o porównywanie wielkości, bo jeszcze większa
    jest furgonetka :-)
    Na razie dyskusja była o wygodzie wsiadania. W mieście im mniejsze auto,
    tym łatwiej zaparkować. Kona jest ciekawym autem, ale do 80 tys. można
    kupić tylko z silnikiem 1.0 GDI - to jest bez turbiny (zaleta), ale
    więcej pali od aut z turbiną. Przy niskich przebiegach silnik wolnossący
    nie ma żadnych zalet.
    T.