  • 81. Data: 2020-07-24 15:22:26
    Temat: Re: Covid Covid
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >Rumunia podobnie
    >https://www.worldometers.info/coronavirus/country/i
    srael/
    >zciekawa jest też Japonia
    >https://www.worldometers.info/coronavirus/country/j
    apan/
    >czy Australia
    >https://www.worldometers.info/coronavirus/country/a
    ustralia/

    >gdzie właśnie mają silną drugą falę, wydawałoby się że wyspy to łatwo
    >się izolować i kontrolować podróżnych a tu figa.

    Ale to chyba wlasnie dlatego.
    Odizolowali sie, niewiele osob zachorowalo ... wiec reszta jest
    zagrozona.

    A wirus na swiecie nie wyginal, a spoleczentwo nie lubi izolacji - i
    mamy druga fale.

    Gdzies tam jest Korea, ktora sprawdza wszystkich przyjezdzajacych, i
    jak im test stwierdzi, to sprawdzaja z kim sie kontaktowal.

    a tu wersja grecka
    https://natemat.pl/315585,polka-z-koronawirusem-na-z
    akynthos-trafila-do-hotelu-na-koszt-grecji

    choc chyba lepszy ten opis
    https://podroze.onet.pl/aktualnosci/koronawirus-na-z
    akynthos-zakazona-turystka-z-polski-w-izolacji-na-wy
    spie/n6p9fkc

    "Naszemu lotnisku została przydzielona określona liczba zestawów
    wystarczająca na wykonanie 250 testów dziennie. Oznacza to, że ze
    średnio 2 tys. osób lądujących na wyspie 250 pasażerów zostanie
    zbadanych. O teście decyduje, jak już wcześniej podano do oficjalnej
    informacji, algorytm nadawany każdemu pasażerowi podczas generowania
    kodu QR oraz lekarz i policja obecna na lotnisku.
    Kontrolę każdego pasażera turyści przechodzą jeszcze przed przylotem
    do Grecji i polega ona na sprawdzaniu temperatury. Pani, u której
    wykryto koronawirusa po przylocie na Zakynthos, przeszła kontrolę na
    polskim lotnisku pozytywnie, ponieważ koronawirus występuje u niej
    bezobjawowo.
    O tym, że jest zarażona, dowiedziała się dopiero po teście wykonanym
    po przylocie na wyspę (była jedną z 250 pasażerów, którzy tego dnia
    zostali skontrolowani) - wyjaśnia.

    - Każdy pasażer, któremu wykonywany jest test, ma obowiązek
    samodzielnie nałożyć na siebie kwarantannę przez 24h i nie kontaktować
    się z innymi ludźmi, dopóki nie otrzyma wyników testu. Ta pani
    zastosowała się do tej zasady i wiemy, że do wyniku testu nie
    kontaktowała się z nikim. Wiadomością, która z pewnością uspokoi
    wszystkich jest to, że miała w samolocie maseczkę (na pokładzie
    samolotu maseczka jest obowiązkowa). Również na lotnisku oraz po
    wyjściu z lotniska cała rodzina oraz polska turystka nie ściągnęła
    maseczek aż do momentu dotarcia do pokoju"

    No i pieknie.
    Ale to 250 - a 1750 turystow nic nie musi :-)

    J.

  • 82. Data: 2020-07-24 16:43:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-24 o 15:22, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale to chyba wlasnie dlatego.
    > Odizolowali sie, niewiele osob zachorowalo ... wiec reszta jest zagrozona.
    Ale u nas jest tak samo
    "Niespełna 600 tys. Polaków mogło mieć kontakt z koronawirusem,
    przechodząc infekcję bezobjawowo - wynika z szacunków Ministerstwa
    Zdrowia. To zbyt mało, aby można było mówić o nabyciu przez
    społeczeństwo zbiorowej odporności, która mogłaby chronić nas przed
    spodziewaną podczas jesieni drugą falą zachorowań."

    "To zbyt mało, aby można było mówić o zbiorowej odporności. Wirus nadal
    łatwo natrafia na osoby podatne na infekcję. Dlatego epidemia nie wygasa
    w sposób samoistny - mówi Wirtualnej Polsce prof. Marek Sanak, genetyk z
    Zakładu Biologii Molekularnej i Genetyki Klinicznej Collegium Medicum UJ."

    https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-w-polsce-koniec
    -popularnej-teorii-nadzieja-tylko-w-szczepionkach-65
    35293654353537a

    > A wirus na swiecie nie wyginal, a spoleczentwo nie lubi izolacji - i
    > mamy druga fale.
    To też, po prostu zbyt duże ograniczenia były na początku co zmęczyło ludzi.

    --
    Janusz

  • 83. Data: 2020-07-24 17:00:46
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Florydzie ?

    To chyba skansen staruszków ?

    Nie zapominaj o Hiszpanii ;-)

    +2 to niby druga fala ? Ziew

    https://www.o2.pl/informacje/koronawirus-w-hiszpanii
    -200-nowych-ognisk-polowa-ma-identyczna-przyczyne-65
    34925419010848a

  • 84. Data: 2020-07-25 01:06:43
    Od: 4...@g...com

    U nas też są delikatne wzrosty. Może taki niefart a może zaczyna się pierwsza fala.
    Ona tam gdzie wystapila od niewielkich wzrostów się zaczęła. Jesteśmy w bardzo
    delikatnej równowadze. W każdej chwili może się spierdolic. Uważam że jeśli debile
    rodacy nie noszą maseczek na swoich zapitych mordach i mają w dupie epidemie
    kosztująca nas wszystkich 11500 złotych na sekundę to musi liczba zachorowań urosnąć
    do 1500 dziennie. Wtedy władza się może ogarnie i złapie za jaja debili bez maseczek.
    Zarobić na tym nie zarobi bo jeśli w dziennikach podadzą że jednego dnia zostało
    mandatami w wysokości 200 złotych ukaranych 100000 ludzi bez maseczek to następnego
    dnia nikogo nie trafia. Potem jeszcze tylko dwa miesiące chodzenia w maseczkach i
    zakaz szwedania się bez powodu i mamy wirusa z głowy. Jest jeszcze jeden scenariusz.
    Mamy jedną z najlepszych sytuacji na świecie. Nie może tak być że w jednym kraju
    umarło 44 na milion a w sąsiednim 110 na milion a trochę dalej 850 na milion. Ludzie
    tym co rządzą mogą w pewnym momencie chcieć jakość do dupy. Ale jak u nas zrobią 350
    na milion to już gites będzie.

  • 85. Data: 2020-07-25 20:56:58
    Temat: Covid Covid
    Od: 4...@g...com

    Chyba już wiadomo co bedzie. Ładnie u nas rośnie. Budujące jest to że teraz w
    większości przypadków chorują i będą chorowali ci co w wirusa nie wierzą. Tacy z
    jakiegoś katamaranu, czy oni wierzyli że mogą zachorowac? Nawet jak nie zachorują to
    też im się zesra bo będą na kwarantannie. Lepiej jednak żeby zachorowali i część z
    nich poodychala jakiś czas przez słomkę. Wirus dla tych co się zabezpieczają nawet na
    niskim poziomie nie jest specjalnie groźny. Chodzę do tych samych sklepów. Żaden nie
    był zamkniety, pracują w nim te same osoby co przed wirusem. Porobili sobie akwaria z
    pleksy i mają rękawiczki, ci co dokładają na półki rękawiczki i maseczki. Na weselach
    maseczek nie noszą i się zarażają. Jeśli bym miał rację to dla mnie sytuacja jest
    komfortowa. Zabezpieczam się i jestem ostrożny. Niech chorują ci mądrzejsi inaczej.

  • 86. Data: 2020-07-26 06:04:31
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    Ciężki dzień drugiej fali w Niemczech. Wczoraj na covida nie zszedł nikt. Całe 3000
    zgonów (statystyczne) zaliczone innym przyczynom. I jak tu żyć ?
    Niemiecki rząd zapowiedział że nawet jeśli będzie druga fala to granice z sąsiadami
    pozostaną otwarte.

  • 87. Data: 2020-07-27 06:04:18
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    I kolejny dzień bez ofiar covida
    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4
    Druga fala zbiera siły a Bild przesuwa korona newsy na drugą stronę bo nikogo już to
    nie interesuje. Teraz trzeba posprzątać ten bałagan w gospodarce.

    https://wiadomosci.radiozet.pl/Swiat/Berlin.-Samocho
    d-wjechal-w-grupe-ludzi.-7-osob-rannych-w-tym-kierow
    ca

    Ps to nie był zamach. Po prostu mocno opalony (na bańce) przyłożył w grupę bezdomnych
    co szwendali się po chodniku

  • 88. Data: 2020-08-05 07:10:02
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Jest druga fala
    https://www.tagesschau.de/inland/welle-corona-101.ht
    ml
    Oficjalnie zapowiedziana i ogłoszona, tzw urlopowa czyli wracają wesołki z covidem
    złapanym w Hiszpanii, Włoszech czy Turcji. Nie związana w żaden sposób z sezonem
    grypowym po prostu najpierw pozwolono ludziom wyjechać a teraz bijemy na alarm bo
    virus znów nadciąga ;-) nie ma bata przy takim wzroście musi zejść trochę więcej
    staruszków ale skoro Merkel tak zdecydowała to już jej problem.

  • 89. Data: 2020-08-05 07:28:52
    Temat: Re: Covid. W Niemczech rządzi demokracja.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:267f4cf2-825e-4d43-aa88-b3cfab4faf15o@googlegro
    ups.com...

    > Jest druga fala
    > skoro Merkel tak zdecydowała to już jej problem.

    Pie...sz waćpan. Merkel nie ma możliwości Hitlera, Stalina, Kaczyńskiego.
    W Niemczech rządzi demokracja.

  • 90. Data: 2020-08-05 09:37:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 22:10:02 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):

> [...]
    virus znów nadciąga ;-) nie ma bata przy takim wzroście musi zejść trochę więcej
    staruszków ale skoro Merkel tak zdecydowała to już jej problem.

    Ale czy w Hiszpanii nie jest juz po wirusie ?

    Nowych przypadkow tam mniej niz w Niemczech ...

    J.