  • 41. Data: 2020-09-17 12:35:18
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-16 o 22:38, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > elektroniczny 5km dalej po 50gr/szt (w sumie mowa o Poznaniu). Podobnie
    > z innymi dyskretnymi.
    >
    > Dodatkowo sklep ma tą zaletę, że czasem ciekawość wyciąga inne produkty,
    > na które w necie musisz "wpaść" niezupełnie przypadkiem.
    > Optycznie/ciekawość odkrywa znacznie większe obszary. Dodatkowo
    > polecenie tego czy owego, zamiennika (jeśli sprzedawca jest biegły) to
    > spora zaleta. Możliwość szybkiej decyzji i wybrania odpowiednich
    > podzespołów organoleptycznie, nie raz mi pomaga, gdzie widzę że coś jest
    > za małe lub za duże a w necie często brak skali (przede wszystkim) czy

    To zdanie mnie zdziwiło.
    Podaj jakiś przykład elementu elektronicznego dla którego w necie nie ma
    wymiarów.
    P.G.

  • 42. Data: 2020-09-17 14:08:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Mają. Dlatego przed zakupem sprawdzam szczegóły i żabkowiczów odsiewam.

    Ok, dobrze wiedzieć. Ja się nie spotkałem.

    --
    Słoń i mrówka przechodzą przez most.. Most się zerwał..
    Mrówka mówi do słonia: A mówiłam żebyśmy przechodzili osobno..

  • 43. Data: 2020-09-17 14:09:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:

    > Dodatkowo robisz zamówienie, a 1, czy 2 pozycje "dostawa za 12 tygodni".

    Albo za 8,99 zł.

    Potrzebujesz rezystora za 1 zł i płacisz za niego finalnie 10 zł, albo
    dokładasz inne rzeczy, których normalnie byś nie kupił, żeby dobić do 40
    zł (albo żeby koszt wysyłki aż tak nie bolał).

    --
    Spotyka się dwóch Polaków. Dawno się nie widzieli.
    - Co tam u ciebie?

  • 44. Data: 2020-09-17 14:44:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 14:09, Queequeg pisze:

    > Albo za 8,99 zł.
    >
    > Potrzebujesz rezystora za 1 zł i płacisz za niego finalnie 10 zł,

    Ale jak masz do sklepu z 5km to też dokładasz z 10zł (przyjmuję, że
    paliwo to mniej więcej połowa kosztów użytkowania samochodu).
    P.G.

  • 45. Data: 2020-09-17 14:45:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > W Farnellu będzie jutro

    Jeśli potrzebuję coś o godz. 19 to nie będzie jutro, tylko ewentualnie
    pojutrze. Nie raz i nie dwa zapieprzam do sklepu po coś, żeby nie
    czekać. Bogu dziękuję, że mam niedaleko ten Wekton, nie raz mi to dupę
    uratowało.

    Nie padła kluczowa informacja - gdzie ten sklep jest. Bo jeśli duże
    miasto - jest szansa na opłacalność.
    Jak pipidówa - nie ma raczej.

  • 46. Data: 2020-09-17 15:31:25
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-17 o 14:44 +0200, Piotr Gałka napisał:
    > Ale jak masz do sklepu z 5km to też dokładasz z 10zł (przyjmuję, że
    > paliwo to mniej więcej połowa kosztów użytkowania samochodu).

    Ale to tylko jeśli twój czas jest darmowy. Bo jeśli nie jest, to ten
    rezystor może kosztować jednak dużo więcej niż 10 zł.

    Mateusz

  • 47. Data: 2020-09-17 15:39:20
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-09-16 o 09:22, Slawomir Uryga pisze:

    > Mam tytuł technik elektronik czyli wiedzy na tyle żeby odróżnić kondesator od
    rezystora .....

    Naprawdę? Kiedy ukończyłeś szkołę i co to za Technikum?

  • 48. Data: 2020-09-17 15:46:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ale to tylko jeśli twój czas jest darmowy. Bo jeśli nie jest, to ten
    > rezystor może kosztować jednak dużo więcej niż 10 zł.

    Pominąłem kwestię czasu bo wybierając coś w sieci też trzeba trochę
    czasu na to poświęcić :(
    A już szczególnie jak jest potrzebne coś za 3zł dostępne na alledrogo i
    człowiek się uprze, żeby znaleźć to akurat u takiego sprzedawcy, u
    którego da się do 40zł dobrać coś co nie jest całkiem nieprzydatne :)
    P.G.

  • 49. Data: 2020-09-17 16:12:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-17 o 12:35, Piotr Gałka pisze:

    > To zdanie mnie zdziwiło.
    > Podaj jakiś przykład elementu elektronicznego dla którego w necie nie ma
    > wymiarów.

    Nie zrozumiałeś szczegółu. W sklepach czy na allegro, często nie ma
    podanych wymiarów. Jak zaczniesz kopać po necie i dochodzić, kto jest
    producentem jakiegoś elementu i urządzenia to często okupujesz to długim
    szukaniem, gdzie nie raz bywało, że sprzedawca nazwał jakieś urządzenie
    po swojemu i dokopanie się do manuala było ekwilibrystyką. W końcu może
    dotrzesz do wymiarów.

    W sklepie dostajesz coś do ręki i szacunkowo widzisz lub możesz sobie
    sam zmierzyć.

    Inną sprawą jest, oszukiwanie przez sprzedawców co do skali przedmiotu,
    który jest oferowany. Powinna być jakaś zasada (przedmiot) np pudełko
    zapałek jako wzór i umieszczone obok przedmiotu który widnieje na zdjęciu.

    Tutaj masz przykład manipulacji skalą:

    https://ae01.alicdn.com/kf/H474bc574ac304cde9b2407cb
    f59e4882I/INBIKE-bezprzewodowy-komputer-rowerowy-pr-
    dko-ciomierz-przebieg-przewodowy-odporny-na-deszcz-r
    owerowy-komputer-rowerowy-MTB.jpg

    --
    LordBluzg(R)

  • 50. Data: 2020-09-17 17:12:21
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-09-16 09:22, Slawomir Uryga wrote:
    > Witam
    > Sasiąd nie ma następców i ma do sprzedania sklep z cześciami elektronicznymi.
    > Wszystko co kojarzy się z elektroniką i nie tylko.
    > Od elementów RLC przez diody, wzmacniacze lampy tranzystory układy scalone przewody
    itd.
    > Czyli to wszystko co nie udało mu się sprzedać przez ostatnie 30 lat.

    To i nie uda się sprzedać nadal... LOKALNIE
    ale przez internet?
    może, wiele zalezy od tego co konkretnie zostało.
    Na lampach do Szarotki czy Pioniera można zarobić
    Na częściach CEMI też

    Wielkość miasta? Region Polski?

    W.