  • 31. Data: 2020-09-16 14:14:48
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Jak będziesz w  Łodzi odwiedź Wekton.pl, 40tys pozycji dostępnych od
    > ręki, jest taki drugi sklep w Polsce z taką ofertą od ręki?

    Ale po co on ma być w Polsce?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2020-09-16 14:20:04
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie pamietam - czy sie dalo, ale drozej, czy nie ... moze to tez
    > zalezy od nadawcy - niektorzy np maja do Inpostu daleko, albo sie
    > obrazili ...

    Nie wiem czy mają w ogóle możliwość nie oferować inpostu, oferując smarta.
    Jakiś sprzedawca musiałby się wypowiedzieć. Wiem tylko, że nie widziałem.

    Inna sprawa, że ja bardzo dawno nie zamawiałem nic inaczej, niż na
    paczkomat. Ostatnio mnie podkusiło, bo szkoda było mi 3 zł, i wziąłem
    przesyłkę pocztą polską. Efekt -- recepcjonistka w naszej cudownej
    organizacji akurat tego dnia pracowała zdalnie (!) i miałem godzinę stania
    na poczcie. Godzinę. Szukanie przesyłki wyglądało mniej więcej tak:

    https://www.youtube.com/watch?v=5zFVCzBr1nM

    Kuriera też nie biorę, bo trzeba być dyspozycyjnym, pod telefonem
    chociażby, a nie zawsze jestem / mogę / chcę być.

    Jest jeszcze opcja żabki (i stania w kolejce) albo kiosku (i odbijania się
    od niego, bo pani akurat poszła na pocztę po przesyłki). Paczkomaty są dla
    mnie najwygodniejsze.

    --
    Jeśli będziesz tak lotny jak pszczółka
    Tak silny jak niedźwiedź

  • 33. Data: 2020-09-16 14:43:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jest jeszcze opcja żabki (i stania w kolejce) albo kiosku (i odbijania się
    > od niego, bo pani akurat poszła na pocztę po przesyłki). Paczkomaty są dla
    > mnie najwygodniejsze.

    w smarcie niektórzy mogą mieć tylko żabki i orleny albo np. tylko
    kuriera. Inni tylko paczkomaty a jeszcze inni wszystkich mają w smarcie.

  • 34. Data: 2020-09-16 15:19:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2020 14:14:48 +0200, Piotr Wyderski
    > Ale po co on ma być w Polsce?

    By mieszkaniec Łodzi i okolic miał część od ręki. Skoro taki moloch
    postawili widać, jest popyt na to.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2020-09-16 16:45:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > Nie wiem czy mają w ogóle możliwość nie oferować inpostu, oferując smarta.

    Mają. Dlatego przed zakupem sprawdzam szczegóły i żabkowiczów odsiewam.

    Pozdrwaiam, Piotr

  • 36. Data: 2020-09-16 16:47:52
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-09-16 o 09:22, Slawomir Uryga pisze:
    > Czy taki sklep ma w dzisiejszych czasach sens?

    Ekonomiczny - nie wiem. Jeśli otworzysz go np. na południe od centrum
    Warszawy, to będziesz monopolistą.
    Ja tęsknię za BOMISami i na takich klientów możesz liczyć. Sklepy
    internetowe? OK, ale jak wiadomo powszechnie - najtańsza, a
    niezastępowalna pierdółka kończy się w piątek wieczorem, a potrzebna "na
    wczoraj". Dodatkowo robisz zamówienie, a 1, czy 2 pozycje "dostawa za 12
    tygodni". I te milion INNYCH pozycji ma mnie niby pocieszyć.

    > I kto mógłby być moim klientem?

    Detaliści, serwisanci/samodzielni naprawiacze (tak, jeszcze żyją tacy),
    dodatkowo można rozszerzyc ofertę o serwis (w końcu części są pod ręką),
    albo dłubać coś na zamówienia (a odsetek tumanistów, co potrzebują
    fachowca do wymiany żarówki rośnie i nic nie wskazuje, by się to miało
    zmienić).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 37. Data: 2020-09-16 22:38:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ale po co on ma być w Polsce?

    Bo taniej. Ja czasem patrzę na oferty, gdzie kilka czy kilkanaście
    kondensatorów w takim nawet krajowym TME kosztuje kilka zł/szt to wolę
    elektroniczny 5km dalej po 50gr/szt (w sumie mowa o Poznaniu). Podobnie
    z innymi dyskretnymi.

    Dodatkowo sklep ma tą zaletę, że czasem ciekawość wyciąga inne produkty,
    na które w necie musisz "wpaść" niezupełnie przypadkiem.
    Optycznie/ciekawość odkrywa znacznie większe obszary. Dodatkowo
    polecenie tego czy owego, zamiennika (jeśli sprzedawca jest biegły) to
    spora zaleta. Możliwość szybkiej decyzji i wybrania odpowiednich
    podzespołów organoleptycznie, nie raz mi pomaga, gdzie widzę że coś jest
    za małe lub za duże a w necie często brak skali (przede wszystkim) czy
    wymiarów. Dodatkowo możliwość skompletowania wszystkiego w jednym
    miejscu bo różnorodność asortymentu często większa. Sklep elektroniczny
    powinien być raczej dostępny tam, gdzie jest w miarę równomierny punkt
    dotarcia z każdego miejsca danego miasta (mowa tylko o dużych miastach)
    czyli w centrum. Sklepy na uboczu już nie istnieją. Oczywiście,
    zaopatrzenie przede wszystkim w produkty z Chin szczególnie nowe
    gadgety, które idą czasem miesiąc a tu na miejscu już jednak są. Mogę
    jeszcze powymieniać całe stado zalet ale w takim punkcie, powinno być
    jak w ulu, żeby była rentowność i jest to możliwe, pod warunkiem dobrego
    zarządzania. Kiedyś tak był jak Gembara w Poznaniu (www.gembara.pl -
    można klikać ale to udręka) prowadził swój sklepik, głównie z powodu "bo
    mi się chce" i spotykały się tam największe dupotruje z wlkp i
    opowieściom nie było końca :) ale przynajmniej coś się działo. Teraz
    only Internet, bo sklep został fizycznie zamknięty. Jeszcze parę sklepów
    w Poznaniu istnieje ale ceny często wyższe x2 niż na Alledrogo, tyle że
    od ręki.

    --
    LordBluzg(R)

  • 38. Data: 2020-09-17 00:00:10
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 16-09-2020 o 09:22, Slawomir Uryga pisze:
    > Witam
    > Sasiąd nie ma następców i ma do sprzedania sklep z cześciami elektronicznymi.
    > Wszystko co kojarzy się z elektroniką i nie tylko.
    > Od elementów RLC przez diody, wzmacniacze lampy tranzystory układy scalone przewody
    itd.
    > Czyli to wszystko co nie udało mu się sprzedać przez ostatnie 30 lat.
    >
    > Mam tytuł technik elektronik czyli wiedzy na tyle żeby odróżnić kondesator od
    rezystora oraz doświadczenie handlowe ale niestety w innej bajce.

    > I stąd moje pytanie
    > Czy taki sklep ma w dzisiejszych czasach sens?

    Ma sens pod pewnymi warunkami, o których na końcu postu.

    > I kto mógłby być moim klientem?

    Drobni serwisanci, elektronicy pracujący w terenie, hobbyści i inni,
    którzy potrzebują części na już, a nie na jutro.

    > Bardzo mnie kusi pociągniecie tego tematu.
    > Ale mamie zepsuła się pralka po kilku latach.
    > Przyjechał serwisant i powiedział kupić nową.

    Stosunek kosztów roboczogodziny serwisanta, kosztów dojazdu, cen części
    zamiennych i zwykle braku ich dostępności "od ręki" wychodzą
    niekorzystne wobec ceny nowej pralki.
    Serwisant musi przyjechać raz i ocenić uszkodzenie, zamówić części i
    przyjechać ponownie po kilku dniach na końcową naprawę, a to są kolejne
    koszty. Klient zwykle nie chce czekać tygodnia na naprawę pralki i
    płacić 1/3 ceny nowej.
    Serwisant z kolei nie jest w stanie trzymać w samochodzie całego
    asortymentu części zamiennych do tysiąca typów różnych pralek, oprócz
    węży wodnych i kondensatorów odkłócających.

    > Wiec pytanie czy ma sens taki sklep w czasach gdzie się nie naprawia
    > tylko wymienia na nowe.

    Na pewno naprawia się urządzenia drogie, urządzenia niebędące
    elektroniką powszechnego użytku (RTV, AGD, komputery) oraz z
    natychmiastowym dostępem do części zamiennych.
    Przykład z mojej praktyki: naprawa urządzenia za 100 zł za 3 dni
    (zamówienie i dostawa części, wolna chwila na naprawę i ponowny dojazd
    do klienta) lub wymiana na nowe za 400 zł już dzisiaj (jest dostępne w
    hurtowni na miejscu). Większość klientów chce mieć sprawny system na już
    i naprawa odpada ze względów czasowych. Jakby części można było kupić po
    drodze do domu, naprawić sprzęt i tego samego lub następnego dnia
    zamontować u klienta, to niektórzy klienci chętnie by na to poszli.

    Podsumowując, to sklep musi być w większym mieście, z szybkim i wygodnym
    dojazdem (parking), z dużym wyborem części na miejscu. Nie chodzi tu o
    wymyślne oporniki 10M na 1 kV tylko części do szybkiego serwisu. Jak dla
    mnie są to: szeroki wybór bardzo dobrych kondensatorów LOW ESR, różne
    mikroswitche, przekaźniki, złącza, stabilizatory, Czyli to co można
    bardzo szybko zdiagnozować (nawet oganoleptycznie), łatwo się uszkadza i
    w prosty sposób można wymienić.
    Ostatnio poległem właśnie na zakupach elementów mechanicznych. W
    sklepach po drodze nie było mikroswitchy, złącz do druku i różnych
    wtyczek w wersjach, które były mi potrzebne "od ręki" lub nigdy. Było po
    20 różnych innych wariantów, ale poszukiwane elementy miały status
    "musimy zamówić, bo nam się jakiś czas temu skończyły". :)

    Niektórych urządzeń, jak na przykład zasilaczy małej mocy, nie opłaca
    się naprawiać, nawet jakby części były za darmo. Cena nowego z gwarancją
    jest czasem niższa niż minimalna płaca za roboczogodzinę.

    yabba

  • 39. Data: 2020-09-17 01:05:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:e1e584c5-a5df-43b2-a565-e13169150155n@googlegr
    oups.com>
    user Slawomir Uryga pisze tak:

    > Czy taki sklep ma w dzisiejszych czasach sens?

    stacjonarny nie

    Dwa dni temu byłem w PL i nie mogłem się oprzeć pokusie objazdu miasta

    Inter Chip jeszcze funkcjonuje
    https://goo.gl/maps/Etbw8ao1yKJsPCaFA

    www.elektro-land.pl też żyje
    https://goo.gl/maps/cH5ZLbQZdQSyeKWX6

    Do tego sklepu Maplina czasem jeździłem i się zawinął
    a miasto konkretne i potencjalnych klientów niby dużo.
    https://goo.gl/maps/Y8Si1GDYR8YVSBr29

    > I kto mógłby być moim klientem?

    nieliczni

    > Bardzo mnie kusi pociągniecie tego tematu.

    każdy ma prawo do hobby.

    > Wiec pytanie czy ma sens taki sklep w czasach gdzie się nie
    > naprawia tylko wymienia na nowe.

    Nie pojadę do sklepu stacjonarnego żeby usłyszeć ze nie ma, żeby miec
    problem z zaparkowaniem. Unikam "nie ma" jak tylko mogę.

    --
    PiteR

  • 40. Data: 2020-09-17 11:34:25
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 17/09/2020 00:05, PiteR wrote:

    > Do tego sklepu Maplina czasem jeździłem i się zawinął
    > a miasto konkretne i potencjalnych klientów niby dużo.
    > https://goo.gl/maps/Y8Si1GDYR8YVSBr29

    Maplin juz przez kilka lat przed zamknięciem trudno było nazwać sklepem
    z elektroniką. Czasami zachodziłem z sentymentu ale było coraz mierniej.
    Moim głównym "dostawcą" drobnicy to obecnie ebay. Jak potrzebuje na
    jutro to wybieram sprzedawce z UK, potrzebuje na "kiedyś" to z Chin.

    Jak większe zamowienie to oczywiscie farnell, digikey. Jestem tylko
    hobbystą więc tego też nie ma dużo i żaden sklep by ze mnie (i takich
    jak ja) nie wyżył.

    c.