  • 11. Data: 2009-09-07 07:57:45
    Temat: Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jan Kowalski wrote:
    > A że tak spytam jaki proc/sprzęt ma to odbierać. Z pobieżnych obliczeń wynika,
    > że transfer na poziomie 500kbaud daje 50KB/s co nawet przy 16 bajtowym FIFO
    > daje ok. 3100 przerwań/s co dla licznych słabszych proców może być już za dużo.

    AVR oraz SAM7. Odbr trywialny, dostaje bajt, coś prostego z nim robie i
    wyrzucam na port.

  • 12. Data: 2009-09-07 08:01:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    John Smith wrote:
    > A musi to być RS232, nie może być RS422? Bo taki przeniesie 500kbaud
    > spokojnie.

    Nie w tym rzecz. Miałem okazje oglądać transmisje 230400 na normalnej
    taniej płycie PC i byłem zaskoczony ze działa i że na oscyloskopie widac
    prostokąty a nie sinusoidy. Myslę, że spokojnie dało by rade 460kbaud.
    Ale zastanawia mnie co uzyć to konwersji tego do napięć CPU.

    Natoamist jest _kompletnie_ inna kwestią co można uzyć jeśli nie da się
    zrobić RS232 na takich prędkościach. Wtedy użyje sobie po prostu USB i
    po sprawie.

    Pytam bardziej z ciekawości.

  • 13. Data: 2009-09-07 09:04:37
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    > Witam.
    >
    > Max 232 nie daje rady powyżej 120kbit/s Pozostałe z tej rodziny dają
    > rade czasami powyżej 200. Ale mnie interesuje 500kbaud. Co w zamian
    > maxów mogę zastosować na 3.3V? Gdyby to było tylko odbieranie, to
    > wystarczył by pewnie zwykły inwerter, ale mnie interesuje również
    > nadawanie.
    >
    > I jeszcze jedno: czy posiadając taką prędkość dostępną w hardware PC
    > układy wyjściowe na płycie dają radę ją przenieść? Pytam o doświadczenia
    > praktyczne, oglądałem to kiedyś na oscy na taniej płycie i wyglądało do
> [...]

    www.analog.com ADM3307E

    Adam

  • 14. Data: 2009-09-07 09:24:35
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > prostokąty a nie sinusoidy. Myslę, że spokojnie dało by rade 460kbaud.
    > Ale zastanawia mnie co uzyć to konwersji tego do napięć CPU.

    A oglądałeś na gnieżdzie czy po podłączeniu kabla? Bo takie szybkości
    w zależności od szybkości wymagają juz dopasowania impedancji.
    K.

  • 15. Data: 2009-09-07 09:31:13
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    John Smith pisze:

    > A oglądałeś na gnieżdzie czy po podłączeniu kabla? Bo takie szybkości
    > w zależności od szybkości wymagają juz dopasowania impedancji.
    > K.

    500Kbitów - dopasowania impedancji ?
    No bez żartów.

    Adam

  • 16. Data: 2009-09-07 09:34:17
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > 500Kbitów - dopasowania impedancji ?
    > No bez żartów.

    Nawet 9600 na długim kablu, BEZ żartów. Widać "testu oka" w życiu nie robiłeś.
    K.

  • 17. Data: 2009-09-07 09:34:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Monday, September 7, 2009, 11:31:13 AM, you wrote:

    > 500Kbitów - dopasowania impedancji ?
    > No bez żartów.

    A gdzie tu żart? Wszystko zależy od odległości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2009-09-07 09:57:16
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > A gdzie tu żart? Wszystko zależy od odległości.

    Przy dostatecznie długim kablu i 10b/s będzie za dużo. Prawda.
    Miałem wrażenie że rozmawiamy od 1 - 2 m.

    Adam

  • 19. Data: 2009-09-07 10:02:05
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    John Smith pisze:

    > Nawet 9600 na długim kablu, BEZ żartów. Widać "testu oka" w życiu nie
    > robiłeś.

    A skąd taki bezpodstawny wniosek. Szanowny kolega raczy zgadywać.
    A kolega widzę doświadczony i robi test oka przy 9600 na długich kablach
    z RS232. To może powie kolega jak długich ?

    Pzdr.

    Adam

  • 20. Data: 2009-09-07 10:10:04
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Adam Górski wrote:

    > A skąd taki bezpodstawny wniosek. Szanowny kolega raczy zgadywać.
    > A kolega widzę doświadczony i robi test oka przy 9600 na długich kablach
    > z RS232. To może powie kolega jak długich ?

    Od RS232 już odszedłem, nic mi nie wiadomo o dopasowaniu impedancji dla tego
    standartu.
    Dla RS422/485 i kabli 1km nawet dla 9600 warto przetestować transmisję na warstwie
    fizycznej.
    K.