  • 51. Data: 2022-02-03 22:31:51
    Temat: Re: Detektor kabli
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 21:34, LordBluzg(R) pisze:

    > Cii, on się zna lepiej :)

    To nie ja nie proponowałem lutowania "cyną".

  • 52. Data: 2022-02-03 22:53:58
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 03/02/2022 20:45, yabba wrote:

    > Odradzam wykrywacz z Lidla. Jak ma dobry humor to znajduje metal, kable
    > i drewno idealnie z dokładnością do centymetra. Jednak po minucie humor
    > może mu się popsuć i nie widzi kabli, które przez chwilą wykrył.

    Może sie jakoś sam kalibruje jak go włączysz?
    Jak się skalibruje blisko metalu to ma słabą czułość?

  • 53. Data: 2022-02-04 00:36:10
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 3.02.2022 o 21:45, yabba napisał:

    > Odradzam wykrywacz z Lidla. Jak ma dobry humor to znajduje metal, kable
    > i drewno idealnie z dokładnością do centymetra. Jednak po minucie humor
    > może mu się popsuć i nie widzi kabli, które przez chwilą wykrył.

    Najpierw należy przeczytać instrukcję obsługi urządzenia, by móc
    cokolwiek odradzać. Inaczej wychodzi się na głupka, który nie ma
    pojęcia, że po minucie postoju należy wykrywacz lidlowski na powrót
    skalibrować, czyli wyzerować "na sucho". Wątkotwórcy polecam
    wykrywacz z Lidla.

  • 54. Data: 2022-02-04 08:29:25
    Od: Runt <r...@k...un.yest.prv>

    W dniu 2022-02-03 o 20:48, KANALIA* zenek kupelinder bełkocze:
    /.../
    > Nich ci co chcą lutować przewody cyna 99,99 podniosą ręką. Widzę jedna. A teraz
    niech podniosą ręce, z wyjątkiem użyszkodnika oczywiście bo on podniósł wcześniej, ci
    co pisząc cyna mieli na myśli taki drut z cyny z czymś tam z kalafonia w środku co
    zwinięty na szpulce jeśli podpierdolic się nie da kupują w sklepie albo hurtowni.
    Widzę las rąk.

    każdy sądzi po sobie!

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 55. Data: 2022-02-04 10:13:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 21:45 yabba <...@...pl> pisze:

    > Odradzam wykrywacz z Lidla. Jak ma dobry humor to znajduje metal, kable
    > i drewno idealnie z dokładnością do centymetra. Jednak po minucie humor
    > może mu się popsuć i nie widzi kabli, które przez chwilą wykrył.

    Po każdym włączeniu należy go skalibrować z dala od szukanych przedmiotów.
    Kalibracją (robiną z głową) możesz każdorazowo ustawiać czułość wykrywacza.
    Wszytskie tanie jakich używałem tak miały.

    TG

  • 56. Data: 2022-02-04 10:46:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2022 18:42:06 +0100, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > połączeniu nie zachowuje swoich właściwości przy długim okresie
    > użytkowania co powoduje jej krystalizację i kruszenie a w następstwie
    > brak kontaktu dla przewodzenia prądu. Co prawda zalanie całego
    > połączenia cu-cu powoduje brak dostępu powietrza i ma to korzystny wpływ
    > dla tlenku miedzi, który w punkcie kontaktu drut-drut praktycznie nie
    > występuje po czasie. Generalnie i tak rozmawiamy o problemie, który
    > raczej nie wystąpi za naszego życia, chyba że będą tam pełzały
    > straszliwe prądy, które głównie siłą ciepła przyspieszą te procesy.

    No wiesz, jak to w domu ... 16A na 1.5mm2 nie mozna wykluczyc.

    J.

  • 57. Data: 2022-02-04 10:50:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2022 18:08:10 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > elektrycznej też jest nieźle -- przy właściwej technice
    > następuje trwałe połączenie siatek krystalicznych obu elementów.

    Bede polemizowal.
    Potrafisz tak scisnac dwa kawalki, zeby sie nie rozpadaly?

    Bez prasy, bo prasą to juz łatwiej :-)

    > Po zalaniu tego lutem, metale mieszają się, a połączenie z czasem
    > ulega pogorszeniu.

    Skoro najpierw skrecam a potem zalewam, to czy cyna wniknie?

    Ale kolega proponowal tu zlutowac dwa rownolegle druty ...

    J.

  • 58. Data: 2022-02-04 11:21:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Bede polemizowal.
    > Potrafisz tak scisnac dwa kawalki, zeby sie nie rozpadaly?
    >
    > Bez prasy, bo prasą to juz łatwiej :-)

    To się robi nie siłą, lecz sposobem. W owijaniu kołków chodzi
    o to, że przy umiarkowanym docisku zachodzi przesuwanie względem
    siebie obu powierzchni. Fachowo to się pewnie "siła ścinającą",
    czy jakoś tak nazywa. W drutach skręcanych *odpowiednim sposobem*
    jest podobnie

    > Skoro najpierw skrecam a potem zalewam, to czy cyna wniknie?
    >
    > Ale kolega proponowal tu zlutowac dwa rownolegle druty ...

    Wnika świetnie, jak woda w sznurek. Tu i tam działa efekt kapilarny.
    Przecież do zdejmowania nadmiary lutu używa się linki miedzinej,
    która odsysa cynę jak bibuła wodę.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2022-02-04 11:27:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.02.2022 o 10:50, J.F pisze:

    > Bede polemizowal.
    > Potrafisz tak scisnac dwa kawalki, zeby sie nie rozpadaly?
    >
    > Bez prasy, bo prasą to juz łatwiej :-)

    > Skoro najpierw skrecam a potem zalewam, to czy cyna wniknie?

    Raczej nie wnika w punkt styku.

    > Ale kolega proponowal tu zlutowac dwa rownolegle druty ...

    Dla polepszenia kontaktu, możesz je spokojnie owinąć cienkim drutem
    (0,5mm), przed zalaniem, co niektórzy robią. Kiedyś nawet stosowało się
    miedziane tulejki "na wcisk" i lutowało, czy wykonanie owijania żyły
    dodatkowym kawałkiem drutu, celem przedłużenia a później zalanie cyną
    (dla niektórych, stopem cyny).

    Cały myk jest w tym, że przy przerwanym kablu nie ma specjalnie jak
    "zdobyć" nadmiaru kabla i trzeba go często przedłużyć. Generalnie i tak
    najczęściej wybierana jest złączka na śrubki ale też ma wadę bo te
    śrubki potrafią się po czasie poluzować. Ostatnio widziałem taką puszkę
    gdzie były poskręcane druciska bez lutowania i po kilkunastu latach
    powstały takie luzy, że iskrzyło i doszło do przerwania obwodu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 60. Data: 2022-02-04 16:03:03
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-02-04 o 10:46, J.F pisze:

    > No wiesz, jak to w domu ... 16A na 1.5mm2 nie mozna wykluczyc.

    Najwyraźniej ktoś źle dobrał eSa do 1.5 mm^2.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza