eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 173

  • 81. Data: 2020-09-15 17:22:44
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-09-15 10:28, K wrote:
    [...]
    > Poza tym, np w UK podatek drogowy uzalezniony od emisji spalin jest
    > wyzszy na benzyniaki niz na diesle. Co bys wybral, turbo benzyne z
    > podatkiem ?200 rocznie czy blue eco green super turbo efficient diesla z
    > podatkiem ?30 za rok? (kolezanka ma takiego hyundaia i30 1.8d z 2013)
    Turbo diesel czy turbo benzyna? Wybór jest chyba oczywisty. :-D A tak
    poważniej to o ile ten dizel jest droższy w zakupie od porównywalnej
    benzyny i po ilu latach niższy o 170 GBP podatek to zamortyzuje? 15? 20?
    :-D A eksploatacja (DPF-y, koła dwumasowe czy inne dizlowskie pierdoły)
    o ile droższa? A na dodatek jeśli taki dizel będzie ujeżdzany na
    krótkich dystansach (kilka km z rana i po połudnu do/z roboty) to
    ,,legendarne" niższe spalanie dizla można między legendy włożyć bo wielce
    prawdopodobne, że będzie palił więcej niż porównywalna benzyna.


    > Nie wiem jak w USA, moze tam tez sa tego typu rozwiazania.Tam osobówkami w dizlu to
    chyba tylko jakieś lamusy jeżdżą. :-)


  • 82. Data: 2020-09-15 18:00:57
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-15 o 07:40, Cavallino pisze:
    > W dniu 14-09-2020 o 18:00, Budzik pisze:
    >> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
    >>
    >>>> Jak znam zycie to chciałbys zeby:
    >>>> - auta były mniej dostepne tak zeby na ulicach było mniej aut,
    >>>> wiecej miejsca, mozliwośc płynniejszego poruszania sie etc, tak?
    >>>> - najlepiej jakby prog dostepnosci był tak ustawiony zebys Ty był
    >>>> odrobine powyzej a jak najwiecej osób ponizej.
    >>>
    >>> Byłoby super.
    >>>
    >> Tak czułem.
    >> Ale wiesz ze to bardzo nieładne podejscie?
    >
    > Wisi mi to i powiewa, polityczną poprawność mam w głębokim poważaniu.
    >
    > Nie pamiętasz jak bardzo gardłowałem, przeciwko zniesieniu tamy dla
    > złomów z zachodu, na początku lat 2000? ;-)
    > Jej brak dał taki efekt jak dzisiaj - każdy wieśniak ma pseudosamochód i
    > nim smrodzi, truje i robi korki.
    > Wcześniej tacy jeździli pksem i był spokój, a naszego rynku nie zasilał
    > milion złomów rocznie.

    Można było pojechać za miasto i cieszyć uszy śpiewem ptaków i szumem
    liści. Obecnie, gdziekolwiek byś się nie udał - na działkę, do lasu, nad
    jezioro, na pole, nad rzekę - wszędzie jak nie z bliska, to z daleka
    nawala młotoroza i samochodoza plus coraz bardziej nasilająca się
    awionetkoza i helikopteroza.


  • 83. Data: 2020-09-15 18:03:44
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-15 o 09:42, K pisze:
    > On 14/09/2020 17:15, Poldek wrote:
    >> W dniu 2020-09-14 o 16:19, K pisze:
    >>> A czy tylko spaliny z samochodow powoduja choroby? To nie dziala zero
    >>> jedynkowo, to jest proces ktory trwa i bedzie trwal jeszcze ze 100
    >>> lat zanim takie potegi gospodarcze jak Polska pozbeda sie pradu z
    >>> wegla, ogrzewania gazowego, samochodow spalinowych, przestana palic
    >>> smieciami oraz zaczna wpierdalac "burgery" sojowe i pic mleko
    >>> kokosowe. Jak Poldek chce kogos pozywac o odszkodowanie to
    >>> teoretycznie musialby kazdego w kazdej jednej dziedzinie.
    >>
    >> Volfswagen i koledzy zainstalowali w sprzedawanych milionami
    >> samochodach specjalne oprogramowanie zmodyfikowane w taki sposób, żeby
    >> _oszukiwać_ przy pomiarach spalin.
    >> Jeszcze raz wytłumaczę - kierownictwo grupy VAG podjęło świadomą
    >> decyzję: zrobimy takie samochody, które będą truły 60 razy bardziej
    >> niż napisaliśmy w papierach homologacyjnych, ale przy pomocy ukrytego
    >> rozwiązania w oprogramowaniu samochód będzie wykrywał, kiedy znajduje
    >> się na stanowisku pomiarowym i na czas pomiaru przełączy się w taki
    >> tryb pracy, żeby oszukać ludzi robiących pomiary i emitować spaliny
    >> mieszczące się w normie. Po zjechaniu ze stanowiska pomiarowego ukryta
    >> sekwencja w oprogramowaniu przełącza samochód z powrotem w tryb
    >> zatruwania wielokrotnie ponad normę.
    >> W ten sposób będziemy taniej niż uczciwa konkurencja produkować
    >> samochody i będziemy mieć większe zyski.
    >
    > No ale ja o tym wiem, teraz napisz pozew i informuj mnie o postepach.

    Życzę tobie i twoim dzieciom powietrza do oddychania na co dzień z
    dowolnej marki koncernu VAG całe życie.


  • 84. Data: 2020-09-15 18:04:28
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rjptvq$8tu$1$h...@n...chmurka.net...
    > On 14/09/2020 18:42, J.F. wrote:
    >> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >>>>>> Jak ktos kupujacy samochod reklamowany jako czysty diesel (w
    >>>>>> reklamach przykladali do wydechu kawalem bialego materialu) nie
    >>>>>> moze sie czuc oszukany?
    >>>
    >>>>> Moze i moze, ale czy ma takie ekologiczne sumienie ?
    >>
    >>>> Oszustwo to oszustwo. Na pewno sa tacy ktorzy przy zakupie
    >>>> wlasnie tym sie kierowali.
    >>
    >>> To czemu kupili czystego, ale jednak diesla, zamiast jeszcze
    >>> bardziej czystej benzyny ? :-)

    >Poza tym, np w UK podatek drogowy uzalezniony od emisji spalin jest
    >wyzszy na benzyniaki niz na diesle. Co bys wybral, turbo benzyne z
    >podatkiem ?200 rocznie czy blue eco green super turbo efficient
    >diesla z podatkiem ?30 za rok? (kolezanka ma takiego hyundaia i30
    >1.8d z 2013)

    Naprawde ? Bo w Niemczech odwrotnie, przynajmniej dawniej.

    >Nie wiem jak w USA, moze tam tez sa tego typu rozwiazania.

    Chyba nie ma - u nich osobowy diesel to ewenement, nie warty osobnych
    przepisow.
    Ale moze sie zmieni :)


    J.


  • 85. Data: 2020-09-15 18:16:08
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/09/2020 16:22, JDX wrote:
    > On 2020-09-15 10:28, K wrote:
    > [...]
    >> Poza tym, np w UK podatek drogowy uzalezniony od emisji spalin jest
    >> wyzszy na benzyniaki niz na diesle. Co bys wybral, turbo benzyne z
    >> podatkiem ?200 rocznie czy blue eco green super turbo efficient diesla z
    >> podatkiem ?30 za rok? (kolezanka ma takiego hyundaia i30 1.8d z 2013)
    > Turbo diesel czy turbo benzyna? Wybór jest chyba oczywisty. :-D A tak
    > poważniej to o ile ten dizel jest droższy w zakupie od porównywalnej
    > benzyny i po ilu latach niższy o 170 GBP podatek to zamortyzuje? 15? 20?
    > :-D A eksploatacja (DPF-y, koła dwumasowe czy inne dizlowskie pierdoły)
    > o ile droższa? A na dodatek jeśli taki dizel będzie ujeżdzany na
    > krótkich dystansach (kilka km z rana i po połudnu do/z roboty) to
    > ,,legendarne" niższe spalanie dizla można między legendy włożyć bo wielce
    > prawdopodobne, że będzie palił więcej niż porównywalna benzyna.
    >
    >

    Wybor nie jest oczywisty i wiele ludzi na wysokosc podatku wlasnie tutaj
    patrzy bo ten z uplywem czasu tylko rosnie, mnie to akurat ryba bo dla
    mnie samochod ponizej 150KM nie jedzie. Na przykladzie Insigni, turbo
    diesel (174KM) jest w zakupie o ?2k tanszy od turbo benzyny (200KM),
    roznica w spalaniu 4.7/100 vs. 7.6/100 wg producenta co wiadomo, ze mija
    sie lekko z prawda. Dwumase mialem juz w benzynowych Vectrze C i Signum
    z 2006 roku, a teraz to jest wrecz standard w benzynowych i trzeba miec
    dwie lewe nogi zeby zajechac dwumase. Na moim przykladzie legendarne
    niskie spalanie dizla wyglada nastepujaco: W Signum 2.2 Direct: dojazd
    do pracy, pelny bak (~55l) zalany w niedziele starczal do piatku. W
    Insigni ten sam bak starczal mi na ponad dwa tygodnie. Starczal, bo
    teraz auto wiecej stoi niz jezdzi i gdybym wiedzial, ze nastapi pandemia
    to bym bral oczywiscie turbo benzyne.

    >> Nie wiem jak w USA, moze tam tez sa tego typu rozwiazania.Tam osobówkami w dizlu
    to chyba tylko jakieś lamusy jeżdżą. :-)

    Jak nie maja podatku drogowego uzaleznionego od emisji spalin i tania
    benzyne to co sie dziwic.


  • 86. Data: 2020-09-15 18:17:30
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/09/2020 17:03, Poldek wrote:
    >>
    >> No ale ja o tym wiem, teraz napisz pozew i informuj mnie o postepach.
    >
    > Życzę tobie i twoim dzieciom powietrza do oddychania na co dzień z
    > dowolnej marki koncernu VAG całe życie.

    A skad w tobie tyle nienawisci?


  • 87. Data: 2020-09-15 18:44:12
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-15 o 18:17, K pisze:
    > On 15/09/2020 17:03, Poldek wrote:
    >>>
    >>> No ale ja o tym wiem, teraz napisz pozew i informuj mnie o postepach.
    >>
    >> Życzę tobie i twoim dzieciom powietrza do oddychania na co dzień z
    >> dowolnej marki koncernu VAG całe życie.
    >
    > A skad w tobie tyle nienawisci?

    To od spalin i hałasu z młotoryzacji.


  • 88. Data: 2020-09-15 19:18:55
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-15 o 18:00, Poldek pisze:

    >>>>> Jak znam zycie to chciałbys zeby:
    >>>>> - auta były mniej dostepne tak zeby na ulicach było mniej aut,
    >>>>> wiecej miejsca, mozliwośc płynniejszego poruszania sie etc, tak?
    >>>>> - najlepiej jakby prog dostepnosci był tak ustawiony zebys Ty był
    >>>>> odrobine powyzej a jak najwiecej osób ponizej.
    >>>>
    >>>> Byłoby super.
    >>>>
    >>> Tak czułem.
    >>> Ale wiesz ze to bardzo nieładne podejscie?
    >>
    >> Wisi mi to i powiewa, polityczną poprawność mam w głębokim poważaniu.
    >>
    >> Nie pamiętasz jak bardzo gardłowałem, przeciwko zniesieniu tamy dla
    >> złomów z zachodu, na początku lat 2000? ;-)
    >> Jej brak dał taki efekt jak dzisiaj - każdy wieśniak ma pseudosamochód
    >> i nim smrodzi, truje i robi korki.
    >> Wcześniej tacy jeździli pksem i był spokój, a naszego rynku nie
    >> zasilał milion złomów rocznie.
    >
    > Można było pojechać za miasto i cieszyć uszy śpiewem ptaków i szumem
    > liści. Obecnie, gdziekolwiek byś się nie udał - na działkę, do lasu, nad
    > jezioro, na pole, nad rzekę - wszędzie jak nie z bliska, to z daleka
    > nawala młotoroza i samochodoza plus coraz bardziej nasilająca się
    > awionetkoza i helikopteroza.

    Szum liści i śpiew ptaków to ja mam w mieście.
    Ale jak ktoś dokonuje gównianych wyborów to później wini
    wszystkich innych poza sobą. I chce ich zmuszać do swoich
    nie za rozsądnych pomysłów.


    Pozdrawiam


  • 89. Data: 2020-09-15 19:50:04
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-15 o 19:18, RadoslawF pisze:

    > Szum liści i śpiew ptaków to ja mam w mieście.
    > Ale jak ktoś dokonuje gównianych wyborów to później wini
    > wszystkich innych poza sobą. I chce ich zmuszać do swoich
    > nie za rozsądnych pomysłów.

    W jakim mieście? :-)


  • 90. Data: 2020-09-15 19:57:45
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/09/2020 17:04, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:rjptvq$8tu$1$h...@n...chmurka.net...
    >> On 14/09/2020 18:42, J.F. wrote:
    >>> Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    > [...]
    >>>>>>> Jak ktos kupujacy samochod reklamowany jako czysty diesel (w
    >>>>>>> reklamach przykladali do wydechu kawalem bialego materialu) nie
    >>>>>>> moze sie czuc oszukany?
    >>>>
    >>>>>> Moze i moze, ale czy ma takie ekologiczne sumienie ?
    >>>
    >>>>> Oszustwo to oszustwo. Na pewno sa tacy ktorzy przy zakupie wlasnie
    >>>>> tym sie kierowali.
    >>>
    >>>> To czemu kupili czystego, ale jednak diesla, zamiast jeszcze
    >>>> bardziej czystej benzyny ? :-)
    >
    >> Poza tym, np w UK podatek drogowy uzalezniony od emisji spalin jest
    >> wyzszy na benzyniaki niz na diesle. Co bys wybral, turbo benzyne z
    >> podatkiem ?200 rocznie czy blue eco green super turbo efficient diesla
    >> z podatkiem ?30 za rok? (kolezanka ma takiego hyundaia i30 1.8d z 2013)
    >
    > Naprawde ? Bo w Niemczech odwrotnie, przynajmniej dawniej.
    >

    Naprawde tak bylo ale apomnialem, ze sie w 2017 zmienilo i teraz placisz
    przy rejestracji wiecej.

    jest: https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables
    bylo:
    https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables/rates-for
    -cars-registered-on-or-after-1-march-2001

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 18


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: