  • 141. Data: 2020-10-21 12:13:35
    Temat: Re: Drganie liter na ekranie
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.10.2020 o 18:08, Animka pisze:

    > Windows 7 Proffesional to wiem, że jest OEM (dawno już nie używam),
    > ale Wimdows 8.1 Proffesional to nie wiem. Nie chce mi się szukać f-ry
    > do ósemki.
    > Windows 10 to mam na płycie do zainstalowania, ale nie instaluję.
    > Muszę jakoś skutecznie ubić ten proces na zawsze, żeby mi szkód nie
    > wyrządzał i nie chce mi się instalować Win 8 od nowa czy przywracać
    > obraz systemu ( bo jest z tym samym problemem).

    Ale może wobec systemu w wersji OEM takie włączenie bez komunikatu o
    niezarejestrowanym systemie jest niemożliwe.. Nie płyta z systemem
    stanowi o wersji licencji a rejestracja.

  • 142. Data: 2020-10-21 12:17:46
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.10.2020 o 11:29, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > Sądzisz, że dostawcy prądu sfinansowali to z własnej kieszeni i zaskurniaków? To
    wszystko
    > z naszych pieniędzy, w szerszym zakresie czasu są to jednak oszczędności, MF ci to
    > wyjaśnił dalej:
    cina>

    No więc co, znowu w kolejnej sprawie dorośli i podobno wolni i suwereni
    ludzie zostają stawieni przed faktem dokonanym.. Co to za pojebane
    zwyczaje że firmy maja więcej do powiedzenia niż mieszkańcy. Np w
    Szwecji obywatel składa wniosek o podłączenie do sieci telefonicznej a
    firma telekomunikacyjna  ma określony w którym ma się wywiązać z
    zlecenia. U nas możesz sobie składać w Orange i 100 wniosków a oni mają
    to gdzieś, im nie opłaca się ciebie podłączać..., takie jest podejście
    do obywatela w kraju nad Wisłą - to bydło zwane obywatelem jest dla
    firm, lekarzy itditp a nie odwrotnie.. i w sumie pies ich tam trącał,
    dziwi mnie tylko to że bawisz się w strażnika takich zwyczajów, że jak
    pan każe to trzeba płacić i ponosić z własnej kieszeni koszty związane z
    wprowadzaniem wyższego napięcia w sieci.

    > Przestań wszędzie widzieć te imperialne zapędy, w tym wypadku to nie ma sensu.

    Ale dlaczego nie, mieliśmy swoje rozwiązania funkcjonujące w miarę
    dobrze przez szereg lat i tak się jakoś dziwnie składa że wszystkie
    zmiany musimy wprowadzać aby się dostosowywać do jakiegoś władcy.
    Przecież nawet ZSRR nie kazał nam zmieniać rozmiaru szyn aby się do nich
    dostosować.

  • 143. Data: 2020-10-21 13:42:44
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 21/10/2020 11:17, trybun wrote:
> [...]
    > zmiany musimy wprowadzać aby się dostosowywać do jakiegoś władcy.
    > Przecież nawet ZSRR nie kazał nam zmieniać rozmiaru szyn aby się do nich

    Twój kochany i szanowany i łaskawy ZSRR kazał nam używać dolnego pasma
    UKF, podczas gdy budowaliśmy już sieć nadajników w zachodnim, górnym
    pasmie (dokładnie zdążyliśmy uruchomić już trzy nadajniki). Tak samo
    kazał nam używać w telewizji dźwięku na nieco innej częstotliwości i
    SECAM-u, co początkowo z punktu widzenia odbiorcy może niespecjalnie
    było wadą, ale w przypadku koloru z powodów technicznych cały montaż
    musiał odbywać się w PAL-u, przez co materiały musiały być niekiedy
    dwukrotnie konwertowane (SECAM->PAL -> montaż -> PAL->SECAM) ze stratą
    jakości; wraz z rozpowszechnianiem się magnetowidów, konsol do gier i
    komputerów domowych nagle odbiorcy musieli kombinować i zlecać przeróbki
    (i płacić), by ich telewizory z SECAM-only stały się PAL-SECAM, bo
    inaczej np. z VHS-a widać było tylko czarno-biały obraz bez dźwięku. No
    i swego czasu w odpowiedzi na propozycję przystąpienia do Planu
    Marshalla sejm przegłosował uchwałę wyrażającą wolę przystąpienie do
    planu i dającą mandat negocjacyjny rządowi, a po paru dniach od tego sam
    Stalin osobiście ogłosił, że w imieniu wszystkich państw postępowych,
    socjalistycznych, prokomunistycznych i zgromadzonych wokół ojczyzny
    rewolucji odrzuca imperialistyczny plan mający na celu dalsze
    zniewalanie proletariuszy i amerykańską kontrolę nad światem. W
    gospodarce wprowadził nam system nomenklaturowy, w którym wszystkie
    pozycje kierownicze były obsadzane na podstawie opinii PZPR i UB,
    formalne kwalifikacje były opcjonalne i mogły być zastąpione świadectwem
    ukończenia Wieczorowego Uniwersytetu Marksizmu-Leninizmu. A to tylko
    wierzchołek góry lodowej.

    O tym, że koszt był wcale nie tak duży, a w zamian producenci nie mogą
    orzynać klientów na tym, że rzekomo koszt wszystkiego jest tak wysoki,
    bo muszą produkować wszystko osobno na każdy rynek, już pisałem w
    .marcina a tezy tam
    postawione bardzo starannie (i, moim zdaniem, z premedytacją) pominąłeś
    jako niewygodne dla twojej teorii i wobec których nie masz kontrargumentów.

    --
    MF

  • 144. Data: 2020-10-21 14:32:07
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.10.2020 o 13:42, MF pisze:

> [...]
    > tam postawione bardzo starannie (i, moim zdaniem, z premedytacją)
    > pominąłeś jako niewygodne dla twojej teorii i wobec których nie masz

    Żaden "mój" a tym bardziej łaskawy. Doili nas aż niemiło. Jednak nie
    nakazywali jakichś dostosowywania do swoich standardów. Nie mam pojęcia
    co było kiedyś i jakiego pasma UKF używała Polska przed wojną, ja
    pamiętam jedno i właśnie ono było standardem, tymczasem nowy pan nie
    godzi się na jego użytkowanie, a więc Polaku jak nadal chcesz słuchać
    listy przebojów trójki to łap za kabzę i przestrajaj swój odbiornik albo
    kupuj nowy. Z TV  tak samo pamiętam tylko PAL, a Rusek jakoś nie
    wyklinał i nie karał za to.

    I słusznie, Stalin w odróżnieniu od wielu innych doskonale wiedział że
    za darmo to można dostać co najwyżej kopniaka. Aczkolwiek jednak nie
    powinien zabierać głosu w imieniu innych.

    Nieprawda że funkcje kierownicze były zarezerwowane dla członków partii.
    Mitem także jest to że ktoś kogoś na siłę robił zaciąg partyjny,
    osobiście składałem wniosek kilkukrotnie i jakoś mi się nigdy nie udało
    zostać pseudokomuchem.

    Mylisz się Twój post musiałem zwyczajnie przegapić, o żadnej
    premedytacji nie ma mowy.

  • 145. Data: 2020-10-21 14:41:18
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-21 o 14:32, trybun pisze:

> [...]
    > listy przebojów trójki to łap za kabzę i przestrajaj swój odbiornik albo
    > kupuj nowy. Z TV  tak samo pamiętam tylko PAL, a Rusek jakoś nie

    Pieprzysz.
    Pierwszy krajowy nadajnik UKF nadawał na częstotliwości 97,6MHz.
    Od pierwszego października 1954 roku.
    Produkowano też w kraju radioodbiorniki na ten zakres.
    A potem ten co to wedle ciebie nie karał kazał zmieniać zakres
    i trzeba było przestroić już posiadane radioodbiorniki.

    A przed wojną na UKFie nie nadawaliśmy. A jeśli to co najwyżej
    w ramach prób i testów.

> [...]
    > Mitem także jest to że ktoś kogoś na siłę robił zaciąg partyjny,
    > osobiście składałem wniosek kilkukrotnie i jakoś mi się nigdy nie udało

    Fakt że nie wszystkie, kierowniczką przedszkola można było zostać
    bez członkowstwa. Ale dyrektora szkoły bezpartyjnego to już sobie
    nie przypominam w tamtym ustroju.

    Pozdrawiam

  • 146. Data: 2020-10-21 15:06:28
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.10.2020 o 12:13, trybun pisze:

    > Ale może wobec systemu w wersji OEM takie włączenie bez komunikatu o
    > niezarejestrowanym systemie jest niemożliwe.. Nie płyta z systemem
    > stanowi o wersji licencji a rejestracja.

    To jednak nie o rodzaj licencji chodzi. Na laptopie  z wersja OEM 10ki
    mam także tą usługę wyłączoną i nic się nie dzieje.

  • 147. Data: 2020-10-21 15:07:51
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.10.2020 o 14:41, RadoslawF pisze:

> [...]
    > i trzeba było przestroić już posiadane radioodbiorniki.
    >
    > A przed wojną na UKFie nie nadawaliśmy. A jeśli to co najwyżej

    Przez spory okres czasu (lata 60,70,80te) słuchałem radia na paśmie UKF
    bez potrząsania kabzą aby zadowolić jakąś łajzę. Tak więc jeżeli ktoś tu
    pieprzy to na pewno ja.

    > Fakt że nie wszystkie, kierowniczką przedszkola można było zostać
    > bez członkowstwa. Ale dyrektora szkoły bezpartyjnego to już sobie
    > nie przypominam w tamtym ustroju.
    >

    > Pozdrawiam

    Dyrektora to ja też nie znałem, ale kierowników to już było całkiem
    sporo, i niekoniecznie byli/ły to kierowniczki przedszkola.

  • 148. Data: 2020-10-21 18:17:32
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-21 o 15:07, trybun pisze:

    > Przez spory okres czasu (lata 60,70,80te) słuchałem radia na paśmie UKF
    > bez potrząsania kabzą aby zadowolić jakąś łajzę. Tak więc jeżeli ktoś tu
    > pieprzy to na pewno ja.

    Nad oceanem nie byłeś i go nie widziałeś co nie dowodzi że ocean
    nie istnieje.

    > Dyrektora to ja też nie znałem, ale kierowników to już było całkiem
    > sporo, i niekoniecznie byli/ły to kierowniczki przedszkola.

    To szkoda że nie napiszesz czego to były kierowniczki.
    Bo jak punktu skupu mleka to ranga jeszcze niższa niż przedszkola.

    Pozdrawiam

  • 149. Data: 2020-10-21 22:14:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-21, RadoslawF <r...@g...com> wrote:
    > Fakt że nie wszystkie, kierowniczką przedszkola można było zostać
    > bez członkowstwa. Ale dyrektora szkoły bezpartyjnego to już sobie
    > nie przypominam w tamtym ustroju.

    Mój teściu był. Ale nie było to bezbolesne i z tego co wiem zakusy aby
    go upartyjnić były liczne. Dość mała szkoła. Może z tego to wynikało.

    --
    Marcin

  • 150. Data: 2020-10-22 18:27:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MF" 7...@k...wujka.marc
    ina

    > SECAM-u,

    Prace nad systemem SECAM zostały rozpoczęte w roku 1956
    jako efekt francuskich aspiracji do posiadania własnego
    standardu.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/SECAM

    Nie Stalin lecz Napoleon... [ale?...
    czy już wówczas w Polsce był Carrefour?]

    --