  • 11. Data: 2022-01-18 13:21:28
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 11:01:55 +0000, K wrote:

    > Majac porownanie pomiedzy np. UK i PL to ci powiem, ze w PL zwyczajnie
    > czuc dizle na ulicy. Szczegolnie stojac na swiatlach. Obstawiam wiec, ze
    > problem jest spory.

    A w jakim miescie?
    Moze jest tam duzo swiezego morskiego powietrza :-)
    A moze po prostu diesli w UK mało, bo ceny nie zachecaly?

    Pamietacie jak pisalem, ze mi w korkach w samochodzie smierdzi?
    Ciagle mi czasem smierdzi i nie wiem dlaczego.

    Ostatnio az wyszedlem z auta poogladac ... i czuje, ze to powietrze w
    otoczeniu przesycone spalinami, raczej dieslowskimi.

    I to kolo szpitala na ul Kamienskiego we Wroclawiu.

    https://www.google.com/maps/@51.1495546,17.0439978,3
    202m/data=!3m1!1e3

    Okolica akurat malo zabudowana, duzo zieleni i o niewielkim ruchu.
    Do ruchliwej ulicy 1km. Do autostrady 2km.
    Troche blizej dwa willowe osiedla.

    Skad te spaliny?
    Diesle, czy np piece gazowe lub weglowe?

    A moze to wczesniejsza droga przez korki spowodowala, ze moj nos juz
    stale spaliny raportował?

    Gdzies tam jest tez Akademia Wojsk Lądowych, ale garaże czy poligon to
    maja chyba dalej.

    No i elektrocieplownia w odleglosci 3 km.

    > A ja uwazam, ze jest. Po niecalych 4 latach musialem np. wymienic opony,
    > ktore mialy jeszcze 5-5.5mm. Wiedzialem, ze sa do wymiany bo wyly jak
    > pojebane a potwierdzil to diagnosta, ze maja spekania.

    Tylko ze wycie ma chyba inne powody niz spekania.

    Poza tym ... to co - ma byc przeglad co rok czy dwa, czy co 10kkm?

    J.

  • 12. Data: 2022-01-18 13:38:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/01/2022 12:21, J.F wrote:

    > A w jakim miescie?
    > Moze jest tam duzo swiezego morskiego powietrza :-)
    > A moze po prostu diesli w UK mało, bo ceny nie zachecaly?

    W Trojmiescie i w Lodzi, ten sam syf. W UK diesli od zatrzesienia. Na 5
    ktore widze z okna w tej chwili trzy to diesle.

> [...]
    >
    > Ostatnio az wyszedlem z auta poogladac ... i czuje, ze to powietrze w
    > otoczeniu przesycone spalinami, raczej dieslowskimi.

    No ja pamietam i mialem to samo jak bylem w PL ostatnio.

    > Tylko ze wycie ma chyba inne powody niz spekania.
    >
    > Poza tym ... to co - ma byc przeglad co rok czy dwa, czy co 10kkm?
    >
    > J.

    Tylko, ze mi te opony wrzucil na pomaranczowo w historie przegladu i
    teraz brzydko to wyglada ;) i tak je wymienilem bo mnie to wycie
    denerwowalo.

  • 13. Data: 2022-01-18 14:10:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 12:38:58 +0000, K wrote:

    > W Trojmiescie i w Lodzi, ten sam syf. W UK diesli od zatrzesienia. Na 5
    > ktore widze z okna w tej chwili trzy to diesle.

    A wydawalo mi sie, ze ON mieli drogo, i probowali nawet diesle
    zagazowac.

    > No ja pamietam i mialem to samo jak bylem w PL ostatnio.

    A ja tego to raczej nie pamietam, zeby tak "w terenie" smierdzialo.

    Moze przy ruchliwej ulicy.

    > Tylko, ze mi te opony wrzucil na pomaranczowo w historie przegladu i
    > teraz brzydko to wyglada ;) i tak je wymienilem bo mnie to wycie
    > denerwowalo.

    A widzisz, to moze trzeba kolorki wprowadzic ? :-)

    Tak czy inaczej - przeglad co rok, czy co przebieg?
    Opony sie zuzywaja od jezdzenia, choc od stania troche tez.

    J.

  • 14. Data: 2022-01-18 14:23:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2022 o 14:10, J.F pisze:

    > A ja tego to raczej nie pamietam, zeby tak "w terenie" smierdzialo.

    Mniej było bezpośrednich wtrysków, a to one tak śmierdzą.
    Teraz praktycznie każdy diesel jest taki.
    A do tego większość kilkunastoletnich i zużytych.....

  • 15. Data: 2022-01-18 14:53:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 14:23:14 +0100, Cavallino wrote:

    > Mniej było bezpośrednich wtrysków, a to one tak śmierdzą.

    troche watpie, bo przeciez sa nowsze, lepsze, wyzsze Euro,
    katalizator, DFP ...

    > Teraz praktycznie każdy diesel jest taki.
    > A do tego większość kilkunastoletnich i zużytych.....

    Ale to nie jest kwestia lat, tylko dni, tygodni, miesiecy.

    Codziennie jakos tam po dworze chodze, nigdy nie narzekalem
    na smrod, smog itp. No moze przy jakiejs ruchliwej ulicy - ale to
    wiedzialem dlaczego.
    A tu taka niespodzianka.
    I nie wiem - miejsce takie, czas.

    Fakt, ze od miesiecy zmieniaja u nas tory tramwajowe i korki sa
    masakryczne.

    Fakt, ze wieksze odleglosci pokonuje samochodem, to narzekam ze cos mi
    w kabinie smierdzi, a punkty wsiadania i wysiadania mam raczej stale
    ..

    J.

  • 16. Data: 2022-01-18 15:37:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/01/2022 13:53, J.F wrote:

    > troche watpie, bo przeciez sa nowsze, lepsze, wyzsze Euro,
    > katalizator, DFP ...

    Pod warunkiem, ze masz tego DPF-a, katalizator, EGR-a. A i pewnie nasi
    specjalisci obeszli juz koniecznosc lania sikow w nowych dieslach bo to
    tez z 30pln oszczednosci na pol roku.

  • 17. Data: 2022-01-18 15:55:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 14:37:35 +0000, K wrote:

    > Pod warunkiem, ze masz tego DPF-a, katalizator, EGR-a. A i pewnie nasi
    > specjalisci obeszli juz koniecznosc lania sikow w nowych dieslach bo to
    > tez z 30pln oszczednosci na pol roku.

    W osobowych to sie chyba nie wlewa?
    Moze w nowych, bo w starszych to raczej rzadko.

    A u nas wiadomo - jak stara uzywka zaczyna miec klopoty, to sie szuka
    obejscia. Po co jakis DPF czy EGR.

    J.

  • 18. Data: 2022-01-18 16:05:06
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

    > W osobowych to sie chyba nie wlewa?

    Dziadziu sie nauczył znaki interpunkcyjne stawiać...

    > Moze w nowych, bo w starszych to raczej rzadko.

    Nowych ? Osobowych ? Takie sprzed 3 lat to już złomy c'nie ?

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2022-01-18 18:05:00
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/01/2022 14:55, J.F wrote:

    > W osobowych to sie chyba nie wlewa?
    > Moze w nowych, bo w starszych to raczej rzadko.

    w 2016 juz sie wlewalo do osobowek. nie wiem czy wczesniej.

  • 20. Data: 2022-01-18 18:29:35
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.01.2022 o 12:01, K pisze:

    > Majac porownanie pomiedzy np. UK i PL to ci powiem, ze w PL zwyczajnie
    > czuc dizle na ulicy. Szczegolnie stojac na swiatlach. Obstawiam wiec, ze
    > problem jest spory.

    No to pisałem, że jak jadę Twizy to mi śmierdzą te spaliniaki, ale to
    wcale nie muszą być dizle i nie muszą śmierdzieć z powodu wyciętego DPF.
    Jakoś nie słyszę w swoim otoczeniu by ludzie wycinali DPF. Wypbrażam
    sobie, że może to zrobić jakiś zwykły ludzik, któremu się samochód już
    kończy, więc nie zamierza kolejny raz okrążać Ziemii. Albo przewoźnik,
    który robi takie przebiegi, że dopiero zaczął użytkować samochód. Są
    ponoć przypadki, że ten filtr kończy się przy 30 tys km. Ale to ... robi
    się normalne przeglądy i prowadzi książkę serwisową. A nie, że
    wszystkich męczy się przeglądami co pół roku, jak niektórzy robią 3 tys
    km na rok.

    > A ja uwazam, ze jest. Po niecalych 4 latach musialem np. wymienic opony,
    > ktore mialy jeszcze 5-5.5mm. Wiedzialem, ze sa do wymiany bo wyly jak
    > pojebane a potwierdzil to diagnosta, ze maja spekania. A tego typu
    > rzeczy jest wiecej, np. blokujace sie zaciski. Nie kazdy jest na tyle
    > ogarniety zeby samemu to zweryfikowac. Znam mase ludzi, ktorzy w ogole
    > nie widza, ze im sie swieci check na desce. Tak samo jak robi sie
    > przeglady wind/dzwigow.

    Przecież nie z powodu opon te dodatkowe przeglądy mają być tylko jw. One
    nawet same w sobie mają sens, ale tym bardziej ma sens uzależnienie
    konieczności wykonania przeglądu od przebiegu od ostatniego przeglądu. A
    one robią to by ludziom w ogóle odechciało się eksploatować stare
    samochody. Nie dlatego, że np przewóz ludzi musi mieć częściej przegląd.

    > Brak DPF-a to jest realny problem. Tylo dzieki DPF/adblue mozesz jeszcze
    > zarejestrowac diesla.

    Ale kto go nie ma?! Ludzie nie wycinają bez powodu DPF tylko jw.

    > Kto ma decydowac kiedy jest realny powod, skoro
    > auto jezdzi? Co wg Ciebie bedzie realnym problemem, brak drzwi, brak
    > przedniej szyby, fizyczny brak swiatel?

    Brak klepek :-)