  • 21. Data: 2022-01-18 18:57:35
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/01/2022 17:29, ii wrote:

> [...]
    > wcale nie muszą być dizle i nie muszą śmierdzieć z powodu wyciętego DPF.
    > Jakoś nie słyszę w swoim otoczeniu by ludzie wycinali DPF. Wypbrażam
    > sobie, że może to zrobić jakiś zwykły ludzik, któremu się samochód już
    > kończy, więc nie zamierza kolejny raz okrążać Ziemii. Albo przewoźnik,
    > który robi takie przebiegi, że dopiero zaczął użytkować samochód. Są
    > ponoć przypadki, że ten filtr kończy się przy 30 tys km. Ale to ... robi
    > się normalne przeglądy i prowadzi książkę serwisową. A nie, że
    > wszystkich męczy się przeglądami co pół roku, jak niektórzy robią 3 tys

    wspolczesny dizel jak smierdzi to tylko z powodu powycinanych katow,
    dpfow itp. sprawnego wspolczesnego dizla nie czuc tylko slychac.

    > Przecież nie z powodu opon te dodatkowe przeglądy mają być tylko jw. One
    > nawet same w sobie mają sens, ale tym bardziej ma sens uzależnienie
    > konieczności wykonania przeglądu od przebiegu od ostatniego przeglądu. A
    > one robią to by ludziom w ogóle odechciało się eksploatować stare
    > samochody. Nie dlatego, że np przewóz ludzi musi mieć częściej przegląd.

    no ogolnie celem przegladow powinno byc wylapanie wszystkich
    niesprawnosci. normalny czlowiek jak widzi, ze cos jest nie tak to
    jedzie do warsztatu ale sa ludzie, ktorzy zwyczajnie tego nie czuja.
    opony podalem jako przyklad.

    > Ale kto go nie ma?! Ludzie nie wycinają bez powodu DPF tylko jw.

    no tylko, ze dzis juz nie trzeba ich wycinac. to sie da naprawic.

    czyli wiem ale nie wiem.

  • 22. Data: 2022-01-18 19:54:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Jan 2022 09:19:52 +0000, K

    > Ale po co mialby to robic? Wycina sie zepsuty na amen DPF, a nie
    > sprawny, ktory mozna wyczyscic/wyplukac. Poza tym trzeba to
    > wyprogramowac z komputera w wiekszosci o ile nie we wszystkich autach.

    Bzdura, nie wiem jak teraz, ale wycinało się go "prewencyjnie" w razie
    jakby miał siezepsuć, tak samo jak gro ludzi zaślepiało EGR (i nadal to
    robi). Poza tym uszkodzoną część się wymienia/czyści a nie wyrzuca.

    > Caly proces wycinania wynika z biedy, a przeciez proces ponownego
    > montazu i zaprogramowania kosztuje.

    I znowu usprawiedliwanie trucia innych biedą. Jak ktoś jest biedny, to
    jakim cudem go na samochód stać? Aaaa, wiem kupił sobie trupa segmendu D/E
    zamiast nowego/młodszego niższego segmentu, bo jest biedny i musi wozić
    tyłek w droższym w eksploatacji samochodzie i go nie stać na jego
    utrzymanie. Taka to właśnie polska bieda. Z ogrzewaniem domów jest
    dokładnie to samo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2022-01-18 22:15:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > zarejestrowac diesla. Kto ma decydowac kiedy jest realny powod, skoro
    > auto jezdzi? Co wg Ciebie bedzie realnym problemem, brak drzwi, brak

    Problemem jest to, że samochody które przeglądow przechodzić nie powinny
    je przechodzą. Jak będzie dwa razy w roku to po prostu samochody które
    przeglądu przejść nie powinny bedą przechodzić przegląd którego nie
    powinny dwa razy częściej i tyle.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 24. Data: 2022-01-18 23:22:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2022 o 14:53, J.F pisze:

    > troche watpie, bo przeciez sa nowsze, lepsze, wyzsze Euro,
    > katalizator, DFP ...

    To właśnie śmierdzi najbardziej.
    Może lepiej jest w wersjach z adblue...
    Ale tych u nas niewiele

  • 25. Data: 2022-01-18 23:23:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2022 o 19:54, Myjk pisze:
> [...]
    > tyłek w droższym w eksploatacji samochodzie i go nie stać na jego
    > utrzymanie. Taka to właśnie polska bieda. Z ogrzewaniem domów jest

    Trafione w sedno.

  • 26. Data: 2022-01-19 07:04:27
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 18.01.2022 o 23:22, Cavallino pisze:

    > To właśnie śmierdzi najbardziej.
    > Może lepiej jest w wersjach z adblue...
    > Ale tych u nas niewiele

    Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 27. Data: 2022-01-19 09:29:39
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/01/2022 18:54, Myjk wrote:
> [...]
    > jakby miał siezepsuć, tak samo jak gro ludzi zaślepiało EGR (i nadal to
    > robi). Poza tym uszkodzoną część się wymienia/czyści a nie wyrzuca.

    Nie wiem, prewencyjnie to bym na to nie wpadl zeby cos dzialajacego wycinac.

> [...]
    > tyłek w droższym w eksploatacji samochodzie i go nie stać na jego
    > utrzymanie. Taka to właśnie polska bieda. Z ogrzewaniem domów jest

    Nie usprawiedliwiam, ja sie z tym zgadzam w calej rozciaglosci. Znam
    takie przypadki gdzie biedni kupuja/biora w najem auta na ktore ich nie
    stac i pozniej wszystkie karty kredytowe maja na limicie.

  • 28. Data: 2022-01-19 15:16:01
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 19.01.2022 09:29, K wrote:
    [...]
    > Nie usprawiedliwiam, ja sie z tym zgadzam w calej rozciaglosci. Znam
    > takie przypadki gdzie biedni kupuja/biora w najem auta na ktore ich nie
    > stac i pozniej wszystkie karty kredytowe maja na limicie.
    Dawno temu, gdy kratki jeszcze działały, widziałem na Wilczej w
    Warszawie jakieś Ferrari z kratką. :-D

  • 29. Data: 2022-01-20 00:15:25
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.01.2022 o 18:57, K pisze:

    > wspolczesny dizel jak smierdzi to tylko z powodu powycinanych katow,
    > dpfow itp. sprawnego wspolczesnego dizla nie czuc tylko slychac.

    Dobra, mój RS też śmierdzi. Nie widzę sensu dalszej dyskusji w tym
    temacie. Spalinowe śmierdzą nie dlatego, że coś im wycięto tylko z
    natury. Nawet jeśli jakieś cudowne nie śmierdzą to reszta śmierdzi.

> [...]
    > niesprawnosci. normalny czlowiek jak widzi, ze cos jest nie tak to
    > jedzie do warsztatu ale sa ludzie, ktorzy zwyczajnie tego nie czuja.

    No to co dwa lata wystarczy.

    > no tylko, ze dzis juz nie trzeba ich wycinac. to sie da naprawic.

    A kiedyś nie dało się?

    > czyli wiem ale nie wiem.

    Podajesz takie przykłady, że narzuca się :-)

  • 30. Data: 2022-01-21 10:48:12
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> wrote:

    >Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.

    O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    To ten specyficzny zpaszek "diesla".

    --
    Pozdrawiam - jerzu
    Ford Focus MK3 1.5 TDCi 95@120KM `17