  • 31. Data: 2022-01-21 10:51:22
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2022 o 10:48, j...@i...pl pisze:

    > O to, to.

    Chodziło chyba o wersję z adblue.
    Każda inna śmierdzi non-stop, a nie tylko przy rozruchu.

  • 32. Data: 2022-01-21 10:52:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:

    > O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    > To ten specyficzny zpaszek "diesla".

    No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    Czy zimny katalizator nie dopala?

    A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?

    W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
    powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?

    J.

  • 33. Data: 2022-01-21 11:03:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:

    > No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    > Czy zimny katalizator nie dopala?
    >
    > A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?

    Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.

    > W dodatku tlenki azotu powstaja w wysokiej temperaturze ... czy nie
    > powinno byc ich wiecej na rozgrzanym silniku?

    Oczywiście że jest.
    I dopóki nie zastosujesz adblue, to taki diesel wali tym naookoło
    straszliwie.

  • 34. Data: 2022-01-21 11:19:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:

    > Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    > To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    > I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.

    To jest diesel.
    Nie ma mieszanki. Nie ma przepustnicy powietrza - jest go zawsze duzo,
    chyba, ze gaz do podlogi wcisniety.
    Wiec "mieszanka" prawie zawsze uboga.
    Powinno byc duzo tlenkow azotu.

    A potem przyszedl EGR, chyba wlasnie w celu ograniczenia NOx,
    czego nie calkiem potrafie zrozumiec, bo spaliny z azotem i tlenkami
    zawracamy do silnika ...

    > Oczywiście że jest.
    > I dopóki nie zastosujesz adblue, to taki diesel wali tym naookoło
    > straszliwie.

    Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    No chyba, ze VW :-)

    Cos tam katalizator mial robic, jakies pułapki NOx byly ... nie tylko
    AdBlue.

    J.

  • 35. Data: 2022-01-21 11:26:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:

    > To jest diesel.
    > Nie ma mieszanki.

    To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...

    >Nie ma przepustnicy powietrza - jest go zawsze duzo,

    ????

    > chyba, ze gaz do podlogi wcisniety.
    > Wiec "mieszanka" prawie zawsze uboga.

    W jakim silniku?
    Takim z wstępną komorą też tak samo uboga?

    > Powinno byc duzo tlenkow azotu.

    I jest.
    Czym uboższa tym więcej.
    Widać śmierdzi po przekroczeniu jakiegoś progu.

> [...]
    > zawracamy do silnika ...

    > Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.

    Ale nie azotów.

    > No chyba, ze VW :-)
    >
    > Cos tam katalizator mial robic,

    Ale jaki katalizator konkretnie?

  • 36. Data: 2022-01-21 12:54:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:

    > To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...

    W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
    zasysal mieszanke.
    W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
    gdzy juz trzeba/mozna.

    A potem wymyslili GDI/FSI :-(

    > ????

    Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
    Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
    cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
    a regulujesz ilosc paliwa.

    W bezyniaku to oznacza ubogą mieszanke i duzo NOx ... w dieslu jak
    widac tez.

    > W jakim silniku?
    > Takim z wstępną komorą też tak samo uboga?

    W komorze moze i bogata, ale potem sie miesza z reszta powietrza w
    cylindrze.
    A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.

    > I jest.
    > Czym uboższa tym więcej.

    A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
    oporu.

    > Widać śmierdzi po przekroczeniu jakiegoś progu.

    > Ale nie azotów.

    NOx wlasnie.
    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards

    a skad niby afera VW ?

    > Ale jaki katalizator konkretnie?

    Taki do diesla.

    https://katalizatorychrzanow.pl/katalizator-w-dieslu
    /

    wiem, to nie konkret.

    W kazdym badz razie pojawily sie dieslach juz dawno temu.

    J.

  • 37. Data: 2022-01-21 13:10:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2022 o 12:54, J.F pisze:

    > W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
    > zasysal mieszanke.
    > W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
    > gdzy juz trzeba/mozna.

    I w ten sposób RÓWNIEŻ wytwarza mieszaninę paliwa z gazem.

    > Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
    > Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
    > cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
    > a regulujesz ilosc paliwa.

    No i?

    > A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.

    I dlatego mieszanki są uboższe, a syf azotów większy.

    > A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
    > oporu.

    I dlatego śmierdzi.

    > NOx wlasnie.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards

    > a skad niby afera VW ?

    Oni w ogóle wyłączali oczyszczanie, nie tylko NOx było więcej.

  • 38. Data: 2022-01-21 16:59:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 13:10:00 +0100, Cavallino wrote:

    > I w ten sposób RÓWNIEŻ wytwarza mieszaninę paliwa z gazem.

    I spalinami. Bo zaczyna sie palic jeszcze w czasie wtryskiwania.

    > No i?

    No i z reguly sumarycnie jest jednak za duzo tlenu, chyba,
    ze EGR cos robi, lub kierowca butuje na maksa.

    > I dlatego mieszanki są uboższe, a syf azotów większy.

    Raczej mniejszy, bo wymagania.

    A jak to wyglądało tylko przy komorze wirowej, to nie wiem, ale akcja
    wkrotce przenosi sie do cylindra.

    > I dlatego śmierdzi.

    Czy dlatego to nie wiem, ale smierdzi i NOx emituje.
    Od początku diesli.

    Chyba jednak nie.
    A przynajmniej przyłapano ich na NOx.

    J.

  • 39. Data: 2022-01-22 17:37:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-17 o 22:18, ii pisze:

    > Ale pierdoły. Nikt tego nie robi, wystarczy przekupić diagnostę. To
    > dotnie miliony zwykłych właścicieli i nikogo ponadto.

    Pewnie nikt tego nie robi, ale wielu chwali się robieniem tego na forach
    tjuningowych/młotocyklowych.

  • 40. Data: 2022-01-22 17:46:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-19 o 15:16, JDX pisze:
    > On 19.01.2022 09:29, K wrote:
    > [...]
    > Dawno temu, gdy kratki jeszcze działały, widziałem na Wilczej w
    > Warszawie jakieś Ferrari z kratką. :-D

    Bieda w Polsce objawia się tym, że obywatel kupuje sobie Lambordzini
    Awenator, żeby jeździć na promocje do Bierdonki. Ale ponieważ jest
    bieda, to ściąga to Lambordzini z USA jako mienie przesiedleńcze. Po
    dwóch latach UC się doszukuje, że to była lipa z przesiedleniem i mu to
    Lambordzini zabierają pod młotek. I jest płacz i zgrzytanie zębami.
    Naturalnie podjeżdżanie pod Bierdonkę AłdiQ/BeemX jak szary Kowlaski nie
    jest opcją.