  • 41. Data: 2021-02-08 10:16:04
    Temat: Re: Dwor... art. 22.2 zmiana kierunku jazdy.
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > No chyba ze znajdziesz definicję, wyłączającą rondo z grona skrzyżowań.
    > Ale nie znajdziesz, bo to JEST skrzyżowanie, tylko o specyficznej
    > organizacji ruchu.

    Właśnie specyficznej, czytając waszą polemikę IMO należałoby sobie zadać
    2 pytania pomocnicze, które być może pomogą rozwiązać problem:

    1) Czy przepisy zabraniają jazdę zewnętrznym pasem dookoła ronda?

    a) Tak
    b) Nie

    2) Hipotetycznie. Po czyjej stronie będzie prawo jeżeli delikwent (a)
    zacznie kręcić sobie np. 100 kółek na rondzie pasem zewnętrzny a
    przydzwoni w niego klient (b) zmieniający pas z wewnętrznego na
    zewnętrzny do wyjazdu z ronda?

    Zgodnie z prawem winny będzie:
    a) Delikwent a
    b) Klient b

  • 42. Data: 2021-02-08 10:33:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-02-2021 o 10:16, Maciek pisze:

    > Właśnie specyficznej, czytając waszą polemikę IMO należałoby sobie zadać
    > 2 pytania pomocnicze, które być może pomogą rozwiązać problem:
    >
    > 1) Czy przepisy zabraniają jazdę zewnętrznym pasem dookoła ronda?

    Nie dyskutujemy o zachowaniu na rondzie (jak rozumiem tu się zgadzamy),
    tylko przed rondem.
    To odrębna sytuacja.

  • 43. Data: 2021-02-08 11:22:35
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Nie dyskutujemy o zachowaniu na rondzie (jak rozumiem tu się zgadzamy),
    > tylko przed rondem.
    > To odrębna sytuacja.

    Wiem, jednak jest to ważne jako całość i czasem dobrze jest spojrzeć od
    d... strony.

    Dla mnie to wygląda tak:

    -> wjechać na rondo mamy prawo z dowolnego pasa -> dalej o zachowaniu na
    rondzie się zgadzamy.

    Tutaj więc wychodzi ta inność ronda o której wspominasz.

    Wniosek:
    IMO w przypadku ronda przepis o zajmowaniu lewego pasa do skrętu na
    skrzyżowaniu można traktować jako martwy.

    Co nie zmienia faktu, że jego stosowanie jest dobrą praktyką.

    No ale jeżeli ktoś się nie czuje na siłach aby tak jeździć a ma wykonać
    lewoskręt -> może to zrobić zewnętrznym pasem ronda. W przypadku
    zajechania mu drogi i kolizji prawo jest po jego stronie.

  • 44. Data: 2021-02-08 11:36:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-02-2021 o 11:22, Maciek pisze:

    > Wiem, jednak jest to ważne jako całość i czasem dobrze jest spojrzeć od

    > IMO w przypadku ronda przepis o zajmowaniu lewego pasa do skrętu na
    > skrzyżowaniu można traktować jako martwy.

    Bo?
    Przepis jest jasny i nie robi wyjątku dla ronda.

    Jak masz problem z rozumieniem ronda, to podziel sobie manewr na 3 części:
    1. zachowanie przed rondem
    2. zachowanie na rondzie
    3. zachowanie przy zjeździe z ronda

    Pierwszą część wykonujesz dokładnie tak samo, jak przed każdym innym
    skrzyżowaniem.
    Nie ma ona dokładnie ŻADNEGO związku z pozostałym częściami i dalszą jazdą.

    Co najważniejsze - nie ma żadnego przepisu nakazującego inne zachowanie
    przed rondem, niż przed innymi skrzyżowaniami.

    Cytat z policji dostałeś wcześniej.

    Możesz się upierać że wiesz lepiej, mimo że podpórki w przepisach nie masz.
    Ale radzę się jednak zastosować do powyższych zasad, które oparcie w
    przepisach MAJĄ.

    EOD

  • 45. Data: 2021-02-08 12:56:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Bo?
    > Przepis jest jasny i nie robi wyjątku dla ronda.

    Problem nie jest w tym, że ten przepis jest niejasny.

    Problem jest w tym, że wjazd na rondo jest dozwolony z prawego pasa a
    potem można po nim jeździć dookoła ile dusza zapragnie i wyjechać w
    dowolnym momencie.

    > Jak masz problem z rozumieniem ronda, to podziel sobie manewr na 3 części:

    Ok, zobaczmy czy któryś z manewrów jest zabroniony.

    > 1. zachowanie przed rondem

    Wjazd prawym pasem na zewnętrzny pas ronda -> dozwolone.

    > 2. zachowanie na rondzie

    Jazda zewnętrznym pasem -> dozwolone.

    > 3. zachowanie przy zjeździe z ronda

    Prawy kierunek i opuszczenie ronda 3cim zjazdem -> dozwolone.

> [...]
    >
    > Co najważniejsze - nie ma żadnego przepisu nakazującego inne zachowanie
    > przed rondem, niż przed innymi skrzyżowaniami.

    OK, ale znowu... co najważniejsze nie ma przepisu zabraniającego wjazdu
    na rondo prawym pasem i jeżdżenia po nim dookoła. Konstrukcyjnie nie
    jest to skrzyżowanie X.

    > Cytat z policji dostałeś wcześniej.

    Co jak co ale doskonale wiesz, że policja nie jest wykładnią prawa.

    > Możesz się upierać że wiesz lepiej, mimo że podpórki w przepisach nie masz.
    > Ale radzę się jednak zastosować do powyższych zasad, które oparcie w
    > przepisach MAJĄ.

    Ja się nie upieram, ja tam jestem mały miki. Wręcz chciałbym pogłębić
    swoją wiedzę i znaleźć jasno w przepisach, że nie wolno wjechać z
    prawego pasa na rondo i wykonać lewoskrętu czy zawrotki.

    IMO nie ma takich przepisów, które by tego zabraniały.

    > EOD

    Ok

  • 46. Data: 2021-02-08 13:53:27
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Maciek w

    > OK, ale znowu... co najważniejsze nie ma przepisu zabraniającego wjazdu
    > na rondo prawym pasem i jeżdżenia po nim dookoła.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Jest, spróbuj taki manewr wykonać w obecności policji, to poznasz podstawę
    prawną

    --
    'Tom N'

  • 47. Data: 2021-02-08 14:39:18
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 08.02.2021 o 13:53, TomN pisze:
    > Maciek w

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Jest, spróbuj taki manewr wykonać w obecności policji, to poznasz podstawę
    > prawną

    Widzę, że tu jest rozbudowana dyskusja podobnie jak pod tym filmem z
    podobną sytuacją:

    https://youtu.be/gLNF1npmSWA?t=251

    Lokalizacja ronda:

    https://www.google.de/maps/@51.2418041,22.5176574,3a
    ,75y,144.22h,66.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8bz-IR9usd9HI
    Kpq6JUSVw!2e0!7i13312!8i6656?entry=yt

    Jestem ciekawy jakie tu będzie zdanie na temat tej sytuacji z filmu

    --
    Czarek

  • 48. Data: 2021-02-08 15:01:04
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Czarek w

> [...]

    Kpq6JUSVw!2e0!7i13312!8i6656?entry=yt

    > Jestem ciekawy jakie tu będzie zdanie na temat tej sytuacji z filmu

    Tego "ronda" nie da się objechać w koło prawym pasem. To raz.

    Pojazdy, które wjeżdżają równolegle mają stosowac sie do znaków przed
    wjazdem. To dwa.

    Czyli tez z VOLVO pojechał źle, wykorzystując oznakowanie poziome dla
    jadących z Narutowicza, choć przyjechał z Zana

    To nie jest typowe SORO tylko zestaw skrzyżowań z C-12/A-7 tylko po to, żeby
    gdy światła wyłączą to było w miarę uporządkowane pierwszeństwo. To trzy.

    Podobnie jak tu:
    <https://goo.gl/maps/LENarPMVPzrafh3a8>
    <https://goo.gl/maps/Tnq41f2D7TyA1HhZA>

    Zewnętrznym nie objedziesz ronda.

    Jeszcze jakieś pytania?

    --
    'Tom N'

  • 49. Data: 2021-02-08 15:33:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Jest, spróbuj taki manewr wykonać w obecności policji, to poznasz podstawę
    > prawną

    Ja jej nie znam, chciałbym poznać.
    Jakie przepisy zabraniają :

    - wjazdu na rondo prawym pasem
    - okrążenia zewnętrznym pasem
    - opuszczenia ronda 4 zjazdem

    ?

  • 50. Data: 2021-02-08 15:59:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-02-2021 o 15:33, Maciek pisze:

    > Ja jej nie znam, chciałbym poznać.

    > Jakie przepisy zabraniają :
    >
    > - wjazdu na rondo prawym pasem

    Przeczytaj wątek.