  • 31. Data: 2023-03-02 07:29:47
    Temat: Re: Ekologia
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    O, niechcący poszedłeś w moje ślady :-(
    Ale za to z tyłu masz piwnicę w bonusie ;-)

    -----

  • 32. Data: 2023-03-02 14:49:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 01.03.2023 o 19:53, Jacek pisze:

    > Głupiś, Shreku. Nie piszę tu dla twojej szkody ale dla innych pożytku.

    cele - ZERO prywatnych samochodów, zwłaszcza w miastach, z EWENTUALNYM wyłączeniem
    elektryków - są znane, oficjalne i ogłoszone

    poczynając od zakazu sprzedaży samochodów spalinowych od 2035, poprzez obficie
    sponsorowane stowarzyszenia jak c40

    w praktyce wychodzi tak, jak wychodzi - sam nie tak dawno kupiłem zamiast nowego
    jimnego
    12 letnie polo, a za resztę rama z silnikiem 5,7

    i to w zasadzie tylko dlatego, że ze względów unijnych jimny został przemianowany na
    dostawczaka i obcięli go do dwóch osób

    swojego zdania oczywiście nie poparłeś najgorszym nawet argumentem, tylko wyjeżdżasz
    wyzywaniem ludzi, gratuluję

  • 33. Data: 2023-03-02 14:50:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Mar 2023 14:49:09 +0100, m4rkiz wrote:

    > cele - ZERO prywatnych samochodów, zwłaszcza w miastach, z EWENTUALNYM wyłączeniem
    > elektryków - są znane, oficjalne i ogłoszone

    Dawaj to oficjalne ogloszenie.

    J.

  • 34. Data: 2023-03-02 15:06:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 02.03.2023 o 14:50, J.F pisze:

    > Dawaj to oficjalne ogloszenie.

    dla człowieka, który jest w stanie operować pojęciem 'okres eksploatacji' oraz
    połączyć to
    z kropką 'ZAKAZ sprzedaży smochodów spalinowych od 2035' oraz 'obowiązkowe strefy
    czystego
    transportu' jest to dosyć oczywiste

    jeżeli chodzi ci o to czy z ust oficjeli padły słowa 'biedaki na rower', to nie, nie
    padły, bo to polityczne samobójstwo

    proponuję jednak żebyś zamiast popadać w samozadowolenie zaproponował jakąkolwiek
    inną
    alternatywną interpretację tych oficjalnie ogłoszonych celów, które znajdują się m.
    in. w
    kamieniach milowych dla naszego kraju:

    - obowiązkowe strefy niskoemisyjnego transportu w miastach powyżej 100 tys.
    mieszkańców

    - dodatkową opłatę rejestracyjną od pojazdów spalinowych (poza opłatą za nadmierną
    emisję,
    która już funkcjonuje w cenie pojazdu)

    - nowy podatek dla właścicieli samochodów z silnikiem spalinowym (nie wliczany w
    paliwo,
    żeby nie miał przypadkiem sensu)

    - ogólnounijny zakaz rejestracji aut spalinowych po 2035

  • 35. Data: 2023-03-02 15:19:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Mar 2023 15:06:24 +0100, m4rkiz wrote:

> [...]
    > kamieniach milowych dla naszego kraju:
    >
    > - obowiązkowe strefy niskoemisyjnego transportu w miastach powyżej 100 tys.

    niskoemisyjne to Euro ile?
    Ciekawe ... strefę mozna wprowadzic, a nalepki nie :-)

    > - dodatkową opłatę rejestracyjną od pojazdów spalinowych (poza opłatą za nadmierną
    emisję,
    > która już funkcjonuje w cenie pojazdu)

    Spaliny smierdzą, to tez fakt.

    > - nowy podatek dla właścicieli samochodów z silnikiem spalinowym (nie wliczany w
    paliwo,
    > żeby nie miał przypadkiem sensu)
    >
    > - ogólnounijny zakaz rejestracji aut spalinowych po 2035

    No ale tu nic nie ma, ze bedziesz musial jezdzic rowerem.
    Mozesz jezdzic elektrykiem. W tym pewnie i wodorowym.

    J.

  • 36. Data: 2023-03-02 17:06:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2023 o 07:24, ąćęłńóśźż pisze:
    > Podobnie jak wolnościowcy w Moskwie i Petersburgu.

    Bez przesany - nasi "wolnościowcy" wylatują z partii - rosyjscy z okna.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2023-03-02 17:10:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2023 o 14:49, m4rkiz pisze:

    > cele - ZERO prywatnych samochodów, zwłaszcza w miastach, z EWENTUALNYM
    > wyłączeniem elektryków - są znane, oficjalne i ogłoszone

    Ale dobrowolnie - dalej będziesz mógł kupić spalinkę, tylko po prostu
    jej nie będzie w produkcji. Elektryka też będziez mógł kupić, tylko nie
    bądź hejterem że nie masz gdzie naładować:P

    Będzie dobrowolnie jak ze szczepieniem. Albo podatkami - w sumie nikt
    cię nie zmusza - fundamentalnego zakazu niemania majątku ani dochodu nie
    ma, więc są dobrowolne:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2023-03-02 17:17:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2023 o 15:19, J.F pisze:

    > Spaliny smierdzą, to tez fakt.

    W sumie to już niespecjalnie. Tak wiem, twój śmierdzi;)

    > No ale tu nic nie ma, ze bedziesz musial jezdzic rowerem.
    > Mozesz jezdzic elektrykiem. W tym pewnie i wodorowym.

    Mozesz też latać helikopterem albo jeździć metrem. Chuj że u ciebie
    metra nie ma ale musisz przyznać że zakazu też nie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2023-03-02 17:26:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dawaj to oficjalne ogloszenie.

    To akurat łatwo znaleźć

    https://www.c40.org/wp-content/uploads/2021/08/2270_
    C40_CBE_MainReport_250719.original.pdf

    Strona 44 wedle pdf i 86 wedle numeracji stron w dokumencie, tabela 5.
    Co ciekawe - cel ambitny ( czyli między innymi całkowite pozbawienie
    ludzi prywatnej motoryzacji) ma zmniejszyć emisje o... 25%.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2023-03-03 05:52:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > No ale tu nic nie ma, ze bedziesz musial jezdzic rowerem.
    > Mozesz jezdzic elektrykiem. W tym pewnie i wodorowym.

    Niektórzy nie mogą pojać dlaczego nie wolno im palić śmieci w piecu co,
    inni, że ice w mieście śmierdzą tak samo.

    Dla obu grup to ograniczanie wolności.
    Tyle że wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność kogoś innego.
    Smrodzenie mu w nos spalinami, jest właśnie już poza tym zakresem.

    Spoko, następne pokolenie zrozumie.

    A im więcej do tego czasu przesiądzie sie na pks, tym lepiej.
    Choćby to sie stało z przymusu ekonomicznego, skoro z myślenia nie
    wszędzie się da.