  • 11. Data: 2022-06-15 16:11:08
    Temat: Re: Ekran blaszany
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-15, JDX <j...@o...pl> wrote:

    > Cały czas daje się kupić. Wojak czy jakaś inna wojskowo brzmiąca nazwa.
    > W każdym razie coś z najniższej półki. IMO picie tego to słaby pomysł. :-D

    Bardzo przyzwoite Sapporo ma wersje w stalowych, pancernych puszkach. Nie
    wiem czy w Polsce dostępne:
    https://sapporobeer.com/assets/Uploads/product-premi
    umbeer22oz.png

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2022-06-15 17:08:27
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-06-15 o 13:34, J.F pisze:

    > Ona chyba pomalowana farbą i to epoksydową?

    Akrylową. Swoją drogą jak radzi sobie z tym recykling ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 13. Data: 2022-06-15 17:50:11
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-06-15 o 10:00, ToMasz pisze:
    > nie wiem czy musi być specjalna,

    No właśnie to jest kluczowe pytanie. Bo blachę Al mam, Cu też (choć
    trochę szkoda), lutować tego nie muszę, oryginalnie to było na wcisk do
    gniazda z tej samej blachy, która jakimś cudem nie zgniła.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2022-06-15 23:22:16
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > No właśnie to jest kluczowe pytanie. Bo blachę Al mam, Cu też (choć
    > trochę szkoda), lutować tego nie muszę, oryginalnie to było na wcisk do
    > gniazda z tej samej blachy, która jakimś cudem nie zgniła.

    Paweł, odwiedź starodawny sklep z agd i 1001 drobiazgów i kup zwykła
    starą brytfankę do wypieku ciasta. Blacha stalowa, cynowana, pięknie
    lutowalna gdyby trzeba było, nożyczkami potniesz, na krawędzi stołu
    wygniesz. Zawsze z takiej robiłem ekranowania, za młodu. :)

    To co Ci zniknęło było w radyjku to właśnie z takowej było zrobione.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2022-06-16 01:12:20
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > lutowalna gdyby trzeba było, nożyczkami potniesz, na krawędzi stołu
    > wygniesz. Zawsze z takiej robiłem ekranowania, za młodu. :)

    poza tym prosta i płaska. można sobie wygodnie najpierw pisaczkiem
    narysować co i jak.
    Też w młodości zużyłem sporo tych brytfanek :)

  • 16. Data: 2022-06-16 03:30:04
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-06-15 o 23:22, Irek.N. pisze:
    > kup zwykła starą brytfankę do wypieku ciasta.
    Jesteś genialny. Że też na to nie wpadłem. Tylko nadal nie wiem, czy
    własności magn. maja tu znaczenie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2022-06-16 05:36:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 15 czerwca 2022 o 07:40:05 UTC-5 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Naprawdę. Próbowałem tuż po premierze filmu. Z puszką po piwie Heineken
    > 0,33l, jedynym dostępnym wtedy w PRL (w cenie lokalnego piwa razy 20).
    > Jak na dzisiejsze standardy, było to niemal pancerne opakowanie.

    Tez jestem stary i pamietam stalowe puszki do piwa i nie potwierdzam.
    Moze masz na mysli nie te co dzisiaj znamy tylko te podobne do puszek z oliwa dzis.

    Te zwykle byly miekkie.
    Moze ci sie pomylilo z rozrywaniem bo te stalowe to i owszem, rozerwac/przedrzec na
    pol bylo duzo trudniej niz te dzisiejsze.

  • 18. Data: 2022-06-16 05:37:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 15 czerwca 2022 o 20:30:06 UTC-5 Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Jesteś genialny. Że też na to nie wpadłem. Tylko nadal nie wiem, czy
    > własności magn. maja tu znaczenie.

    Jak nie ma tam cewek to nie.
    Jak sa cewki ale daleko od ekranow to tez nie.
    Ale jak sa i to blisko ekranu to moze byc ciekawie.

  • 19. Data: 2022-06-16 08:34:28
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-06-15 o 20:36 -0700, ptoki napisał:

    > Tez jestem stary i pamietam stalowe puszki do piwa i nie potwierdzam.
    > Moze masz na mysli nie te co dzisiaj znamy tylko te podobne do puszek
    > z oliwa dzis.

    Nigdy nie byłem użytkownikiem puszek, więc się nie wypowiem. Niemniej,
    komentarze pod tym klipem zdają się potwierdzać Jarkową relację:

    https://youtu.be/JsMqZ9uX4Sc

    Mateusz

  • 20. Data: 2022-06-16 11:55:04
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Jesteś genialny. Że też na to nie wpadłem. Tylko nadal nie wiem, czy
    > własności magn. maja tu znaczenie.

    Co najwyżej w sposób negatywny. Niezależnie od materiłu głębokość
    wnikania przy częstotliwościach radiowych jest sporo mniejsza niż
    grubośc blaszki.

    Alternatywa: niech Ci JLCPCB wyfrezuje z FR4. Sam tak robię obudowy
    ekranowane w ilościach prototypowych. Opisówka, precyzyjne wiercenia i
    integracja obudowy z układem elektronicznym gratis.

    Pozdrawiam, Piotr