  • 51. Data: 2021-04-01 21:41:34
    Temat: Re: Elektronika dziś
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-03-31 o 16:15, PeJot pisze:
    > Dziś nie jest w modzie żywotność sprzętów wszelakich. Za to liczą się
    > nowe modele, nowe możliwości i klasy energetyczne.

    Mam pralkę klasy A+++, od cholery programów. Nie oczekuję od niej, że
    będzie sterowana myslami i że będzie miała wbudowany ekspres do kawy. Ma
    prać. I już, nic więcej. I najlepiej nich się nie psuje. Nic więcej od
    niej nie oczekuję. Wydaje mi się, że w tych oczekiwaniach nie jestem
    odosobniony. To samo dotyczy zmywarki. Zmywarka zaś jest skonstruowana
    tak, że musi się spieprzyć. Pompa zintegrowana z grzałką. Padła pompa.
    Nowa 700zł. No to rozbieram nierozbieralną, a tam owoc geniuszu - wirnik
    szorstki jak papier ścierny osadzony w łożysku z gównolitu. Całe
    szczęście, że tydzień wcześniej kupiłem tokarkę i że miałem kawałek
    teflonu. Wybierak programu - blaszka szorująca po ścieżkach z sadzy, czy
    innego gównolitu. Mi by było wstyd sprzedać klientowi tak zaprojektowane
    urządzenie.
    Zgodzę się, że ludzie mogą oczekiwać nowości w telewizorach, czy
    komórkach, ale w/w sprzęty mają po prostu działać i nic więcej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 52. Data: 2021-04-01 22:12:19
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Wystarczy wejść na dowolną porównywarkę cen, by się przekonać, że
    > dla każdej pralki rozpiętość cen u różnych sprzedawców jest większa
    > niż 2,18 zł. Dlatego w tej sytuacji klient nie ma jak zagłosować
    > portfelem.

    Tu nie chodzi o różnice cen tego samego typu pralki w handlu, tylko że
    na aktualnym rynku nie ma drogich modeli, które producenci zachwalają
    jako urządzenia o wyjątkowej żywotności. Za to w drogich modelach masz
    pierdyliard programów, funkcji i mega klasę energetyczną. I to przyciąga
    zamożniejszych klientów.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 53. Data: 2021-04-01 22:18:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot napisał:

> [...]
    > jako urządzenia o wyjątkowej żywotności. Za to w drogich modelach masz
    > pierdyliard programów, funkcji i mega klasę energetyczną. I to przyciąga

    Pralka droższa o dwa złote to nie jest "drogi model". A według wcześniej
    opisanej "teorii księgowego" taki budżet by pozwolił na skonstruowanie
    żywotnego sprzętu (a w każdym razie taniego w naprawie).

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2021-04-01 22:32:41
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 01.04.2021 o 22:12, PeJot pisze:

> [...]
    > jako urządzenia o wyjątkowej żywotności.  Za to w drogich modelach masz
    > pierdyliard programów, funkcji i mega klasę energetyczną. I to przyciąga

    zamożniejsi klienci nie piorą, mają od tego ludzi :D

    a tak na poważnie, są dobre i trwałe urządzenia na rynku, ale powiedz
    twk szczerze: kupiłbyś np, Miele WWV980 gdzie cena używki to i tak
    2xcena nowej pralki "renomowanej" firmy?
    a uwierz że taka używka i tak przeżyje nową "marketową" pralkę

    nie jestem z branży AGD ale i w mojej dzialalności mam produkty dobre i
    tanie ( ale nie jednocześnie dobre i tanie)
    dla 99% klientów jest jednak tylko jedno kryterium zakupu - cena

    a wy się dziwicie że to księgowi projektują sprzęt ;)

  • 55. Data: 2021-04-01 22:36:12
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-04-01 o 21:41, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > prać. I już, nic więcej. I najlepiej nich się nie psuje. Nic więcej od
    > niej nie oczekuję. Wydaje mi się, że w tych oczekiwaniach nie jestem

    Ale jesteś w mniejszości. Większości zaś wystarczy 5 lat gwarancji.

> [...]
    > Nowa 700zł. No to rozbieram nierozbieralną, a tam owoc geniuszu - wirnik
    > szorstki jak papier ścierny osadzony w łożysku z gównolitu.

    A nie poleciało wcześniej uszczelnienie ?

> [...]
    > urządzenie. > Zgodzę się, że ludzie mogą oczekiwać nowości w telewizorach, czy
    > komórkach, ale w/w sprzęty mają po prostu działać i nic więcej.

    Nie masz wyboru.

    Chociaż: ostatnio zdechł był piekarnik w 20 letniej kuchence. Spaliły
    się w programatorze 16 A przekaźniki sterujące 2 kW grzałki, przy okazji
    zjarała się PCB programatora. Sprawny programator dostępny tylko jako
    używka, w chorej cenie. Odbudowałem PCB programatora, a grzałkami
    steruję stycznikami, znalezionymi w szufladzie.

    Pralka: 20 letnia Amica. Wymienione już łożyska bębna ( aż się prosi dać
    modele uszczelnione gumą 2RS, tymczasem fabrycznie są nieuszczelniane ZZ
    ) , łożyska silnika, ze 2 razy pasek, szczotki. Ze 4 razy wymieniana
    pompa i zawór zraszania. No i wymieniony soft w sterowniku. Części tanie
    i dostępne.

    Zaczynam taki hardcorowy serwiso-tuning traktować jako sport :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 56. Data: 2021-04-01 22:45:09
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-04-01 o 22:32, Pilocik pisze:

    > a tak na poważnie, są dobre i trwałe urządzenia na rynku, ale powiedz
    > twk szczerze: kupiłbyś np, Miele WWV980 gdzie cena używki to i tak
    > 2xcena nowej pralki "renomowanej" firmy?

    Cena ok. 10.000, ale np. już cena Miele WSA023 to poniżej 3.000. Ciekawe
    którego modelu Miele sprzedaje się więcej i dlaczego :>

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 57. Data: 2021-04-02 01:20:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pilocik napisał:

    > a wy się dziwicie że to księgowi projektują sprzęt ;)

    Nie dziwimy się, tylko robimy sobie podśmiechujki z wyznawców tej
    teorii. Bowiem jest różnica między robieniem czegoś szybko i po
    taniości, a *projektowaniem* przez księgowych, co niby ma oznaczać
    specjalne planowanie się zepsucia.

    Jarek

    --
    A czy przyroda kolebka myślała kiedyś dokładnie
    Na co jej wielkie mamuty? Ani wygląda to ładnie

  • 58. Data: 2021-04-02 05:45:14
    Od: - <s...@g...com>

    czwartek, 1 kwietnia 2021 o 15:32:46 UTC-5 Pilocik napisał(a):

> [...]
    > twk szczerze: kupiłbyś np, Miele WWV980 gdzie cena używki to i tak
    > 2xcena nowej pralki "renomowanej" firmy?

    Nie.

    > a uwierz że taka używka i tak przeżyje nową "marketową" pralkę

    A uwierzysz ze zwykla pralka moze potrzebowac "poprawek" kosztujacych 100-200pln zeby
    byc 2x trwalsza?

> [...]
    > dla 99% klientów jest jednak tylko jedno kryterium zakupu - cena
    >
    > a wy się dziwicie że to księgowi projektują sprzęt ;)

    Ale ta cena nie jest taka bo zrobili i nie dalo sie lepiej za te cene. ta cena jest
    taka bo tyle minimum trzeba na tym zarobic. Zrobienie lepiej nie kosztuje
    dramatycznie wiecej.

    No, chyba ze wchodzimy w nie technikalne aspekty i zaczniemy zakladac ze wlasciciel
    fabryki chce zarobic tyle samo ale potencjalnie wyprodukuje 2x mniej to wtedy spoko,
    dodajmy kolejna stowke czy dwie ale nie
    3x tyle co standardowe urzadzenie...

  • 59. Data: 2021-04-02 09:40:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Bowiem jest różnica między robieniem czegoś szybko i po
    > taniości, a *projektowaniem* przez księgowych, co niby ma oznaczać
    > specjalne planowanie się zepsucia.

    To nie tak że księgowi projektują. Projektują z reguły inżynierowie, ale
    oni też mają exela i określone założenia projektu, narzucone przez
    marketing.

    Uwaga: audycja zawiera niechciane lokowanie produktu:

    https://www.ikea.com/pl/pl/campaigns/nowe-nizsze-cen
    y-pubc253f4d1

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 60. Data: 2021-04-02 11:37:14
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 02.04.2021 05:45, - wrote:

    > A uwierzysz ze zwykla pralka moze potrzebowac "poprawek" kosztujacych 100-200pln
    zeby byc 2x trwalsza?

    Ale o tym musiałbyś wiedzieć zanim się zepsuje. Gdybym wiedział o tym w
    tej pralce, o której pisałem, to zakleiłbym tą szparę kawałkiem taśmy
    klejącej za 0,01 PLN + 15 minut roboty.
    W nowej pralce nie masz szans tego zrobić, bo zanim usterka się
    upowszechni, to model wychodzi z produkcji. Z resztą mało kto będzie
    rozkręcał pralkę na gwarancji, a po gwarancji jest już zwykle po ptakach.

    --
    Mirek.