  • 11. Data: 2009-09-06 18:24:05
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    games wrote:
    > Nie wiem w jakiej ty okolicy mieszkasz i jest tyle wiatrakow ze mozna
    > dostac oczoplasu bo ja wiem ze tylko w okolicach Guben tych wiatrakow
    > jest wiecej niz w calej polsce.

    Hmm... okolice Strzelna i Kruszwicy, Kujawsko-Pomorskie - gdy sie
    rozejrzysz, na horyzoncie zobaczysz rozsiane po polach ok 30 duzych
    wiatrakow.

    k,

  • 12. Data: 2009-09-06 18:26:40
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Miernik mam Ok co prawda allegrowy ale porownywalem z tradycyjnym
    > sposobem i mierzy z bardzo malym bledem.
    i pewnie porównywałeś elegancką sinusoidą co gorsza o częstotliwości nie
    większej
    niż 200Hz lub o zgrozo prądem stałym :)

    > Nie wiem w jakiej ty okolicy mieszkasz i jest tyle wiatrakow ze mozna
    > dostac oczoplasu bo ja wiem ze tylko w okolicach Guben tych wiatrakow
    > jest wiecej niz w calej polsce.

    Jak to gdzie? Nad morzem tam gdzie wieje non stop a czasami 120km/h i
    nawet dachówka nie spadnie bo tu infrastruktura jest przystosowana do
    takich wiatrów.

    O wiatrakach w Guben nic nie mogę znaleźć
    http://www.lkspn.de/wirtschaftsstruktur_p/145780.htm

    za to o naszych wiatrakach nadmorskich i owszem np.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Park_Wiatrowy_Tymień
    Jest też zamiar budowania wiatraków na samym Bałtyku

    JanuszR

  • 13. Data: 2009-09-06 18:48:54
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > ! Z 2-3 wiatrakow mozesz wyrzezbic kilka kW, zapotrzebowanie
    > gospodarstwa to codziennie wieczorami max 100-300W (komputer Tv i kilka
    > energooszczednych zarowek)

    Nie badz smieszny, moj komputer jak zapodam cos wymagajacego wiekszych
    obliczen, nie wspominajac juz o odpaleniu jakiejs grafiki 3D ciagnie
    ponad 550W, w spoczynku moze z 100-150W, ale co mi z tego skoro na nim
    pracuje i interesuje mnie moc maksymalna. Juz nawet nie wspomne o plycie
    do gotowania - nie pamietam w tej chwili ale ma jakies 5-7kW na wszytkie
    pola, piekarnik elektryczny - chyba cos kolo 2kW, mikrofalowka, zelazko,
    pralka - ta ostatnia jak grzeje wode to zdrowo ciagnie. Mam moc
    przylaczeniowa w domu 15,5kW i jest to dokladnie na styk w czasie
    maximum obciazenia.
    Z tego wniosek, ze musialbym miec falownik na 15kW, ladnych parenascie
    tysiecy zlotych. Do tego dodaj baterie akumulatorow, ktora bedzie
    podtrzymywac to wszystko kiedy nie wieje, chociazby na te 12-24 godzin.
    Na koncu to wszystko trzeba gdzies trzymac, no i zadbac o stosowna
    turbine wiatrowa - ani to estetyczne, ani praktyczne. A laczna cena
    takiej instalacji wyszlaby zapewne taka ile do konca zycia zaplace za
    prad, albo i lepiej.

    > Jedyne energozerne urzadzenia to Lodowka, pralka, zmywarka. Nikt nie
    > kazde ci montowac jednej przetwornicy, mozna to podzielic na kilka
    > segmentow.

    Komputer tez mam sobie odpalac na zmiane z oswietleniem w pokoju, bo jak
    oba ida na raz to zonk? Liczac nawet wersje minimum typu plyta +
    mikrofala + czajnik elektryczny bo to musze miec na raz, nie jadam na
    raty - to potrzebuje dobre 5kW.

    Widzialem kilkanascie takich instalacji ktore dzialaja i
    > zwracaja sie po max 2-4 latach. W dupie byles i gowno widziles chlopie.

    Tak kolego, widze, ze pokoje bez klamek od wewnatrz widziales.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 14. Data: 2009-09-06 19:04:01
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Proszem cie bardzo :

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archiv
    e/7/7c/20090201180941!Windkraftanlagen_in_Deutschlan
    d.png

  • 15. Data: 2009-09-06 19:05:56
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Wybacz ale pierdolisz glupoty jak TVN.

  • 16. Data: 2009-09-06 19:08:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello games,

    Sunday, September 6, 2009, 9:05:56 PM, you wrote:

    > Wybacz ale pierdolisz glupoty jak TVN.

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2009-09-06 19:17:44
    Od: games <g...@g...home.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > *PLONK!*

    Tobie tez komputer przy wiekszych obliczeniach ciagnie 550W ?????

  • 18. Data: 2009-09-06 19:26:54
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > W naszej wietrznej okolicy teĹź moĹźna dostaÄ&#65533; oczoplÄ&#65533;su. JednakĹźe
    jest to
    > prÄ&#65533;d bardzo drogi, niepewny, bez moĹźliwoĹ&#65533;ci skĹ&#65533;adowania i
    chociaĹźbyĹ&#65533;
    > caĹ&#65533;y kraj owiatrakowaĹ&#65533; prÄ&#65533;du z niego nie
    wystarczyĹ&#65533;oby dla wszystkich.
    > ZauwaĹź, Ĺźe gospodarstwa domowe zĹźerajÄ&#65533; jedynie 20%. Elektryki potrzebuje

    > przemysĹ&#65533; zwĹ&#65533;aszcza hutniczy do wytopu stali w piecach
    Ĺ&#65533;ukowych i
    > indukcyjnych ale i przemysĹ&#65533; miedzi gdzie otrzymuje siÄ&#65533; jÄ&#65533; w
    procesie
    > elektrolitycznym, nie wiem czy aluminium w Polsce jeszcze siÄ&#65533; produkuje
    > ale to teĹź zĹźeraĹ&#65533;o potworne iloĹ&#65533;ci energii, produkcja krzemu dla
    > elektroniki teĹź poĹźera niemaĹ&#65533;o.
    >
    > JanuszR
    On nie chce prądu dla wszystkich tylko dla siebie.

  • 19. Data: 2009-09-06 19:29:15
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archiv
    e/7/7c/20090201180941!Windkraftanlagen_in_Deutschlan
    d.png

    Pisałeś, że tylko elektrownia w Guben ma więcej niż wszystkie w Polsce.
    Co prawda nie widzę na podanym linku elektrowni z Guben i nie wiem ile
    ma zainstalowanej mocy a ile się z niej realnie wyciąga. Aby więc
    poprawić bilans Polski tak przez ciebie po macoszemu potraktowanej
    dodaję coś większego
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Farma_Wiatrowa_Karścino na stopce
    znajdziesz spis elektrowni w Polsce

    Barzowice o Cisowo o Dobrzyń o Gnieżdżewo k.Pucka o
    Hnatkowice-Orzechowce k. Przemyśla o Ostrowo o Jarogniew-Mołtowo o
    Kamieńsk o Karścino-Mołtowo o Kisielice o Lisewo o Łebcz I o Łebcz II o
    Łosina k.Słupska o Łowicz o Malbork o Ostrowo o Rytro o Słupsk-Ustka o
    Suwałki o Swarzewo o Śniatowo o Tychowo o Tychowo-Noskowo o Tymień o
    Wiżajny o Zagórze

    Jak widzisz jest tego nie mało a zapewniam cię, że nie jest to kompletna
    informacja nie ma np. Darłowa
    http://www.ekoenergia.pl/index.php?id_art=235&cms=92
    &plik=Najwieksza_farma_wiatrowa.html
    może dlatego, że tam ciągle jeszcze dostawiają wiatraki

    JanuszR

  • 20. Data: 2009-09-06 19:41:26
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 06 Sep 2009 19:32:47 +0200, games napisał(a):

    > Widocznie Niemcy Dunczycy i Holendrzy to idioci ze inwestuja w
    > nieoplacalna energetyke, a od wiatrakow jakie tam stoja mozna oczoplasu
    > dostac.

    Przestań się kompromitować, idź do najbliższego kiosku i poczytaj sobie
    na ten temat we wrześniowym numerze miesięcznika "Elektronika dla
    Wszystkich", strona 10 i 11. To, że u Duńczyków stoi w pip wiatraków nie
    oznacza, że u nas są równie korzystne warunki.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066