  • 151. Data: 2009-09-10 18:25:21
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: mk <r...@m...remove>

    Mirek pisze:

    > Akurat wzbogacanie uranu to można w stodole zrobić

    Czyżby??????
    Jaką technologią?

    pzdr
    mk

  • 152. Data: 2009-09-10 18:40:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan mk napisał:

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Toshiba_4S
    > (więcej w odnośnikach)
    >

    > W skrócie 10 MW mocy elektrycznej; czas pracy 30 lat;
    > w ramach promocji Toshiba dostarcza go za firko ;-)

    O! Ten ostatni punkt jakoś mi umknął. Mam z tyłu za domem trochę
    wolnego miejsca. Jak zadzwonię jutro, to wyrobią się z tym przed zimą?

    --
    Jarek

  • 153. Data: 2009-09-10 19:32:50
    Od: mk <r...@m...remove>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > O! Ten ostatni punkt jakoś mi umknął. Mam z tyłu za domem trochę
    > wolnego miejsca. Jak zadzwonię jutro, to wyrobią się z tym przed zimą?

    A dzwoń do BOKu Toshiby ;-)
    Czy się wyrobią do zimy to nie wiem. Ale jeśli zaczniesz działać w
    temacie, to gwarantuje, że mimo zimy, za domem będziesz mieć ZIELONO ;-)

    pzdr
    mk

  • 154. Data: 2009-09-10 19:37:45
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    mk pisze:

    > A dzwoń do BOKu Toshiby ;-)
    > Czy się wyrobią do zimy to nie wiem. Ale jeśli zaczniesz działać w
    > temacie, to gwarantuje, że mimo zimy, za domem będziesz mieć ZIELONO ;-)

    Bynajmniej nie od ekologów :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 155. Data: 2009-09-11 19:34:47
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 08:46:31 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > też obliczane są na 30 lat. A po trzydziestu latach należy je wykopać i
    > wywieźć w kilku częściach do utylizacji. Z wypalonego paliwa może być
    > trochę grzejących kuleczek na następne trzydzieści lat.
    Po 30 latach zazwyczaj przedluza sie licencje operacyjna na kolejne
    dziesiec. Decomissioning to ostatecznosc, bo tez kosztuje. Tylko Niemcow
    "stac" na to, zeby zamykac sprawne elektrownie.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 156. Data: 2009-09-11 19:38:07
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    http://www.pbmr.co.za/

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 157. Data: 2009-09-11 20:36:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jaroslaw Berezowski napisał:

    > Po 30 latach zazwyczaj przedluza sie licencje operacyjna na kolejne
    > dziesiec. Decomissioning to ostatecznosc, bo tez kosztuje. Tylko Niemcow
    > "stac" na to, zeby zamykac sprawne elektrownie.

    Ale elektrowni bez paliwa chyba nie można uznać za sprawną.

    --
    Jarek

  • 158. Data: 2009-09-11 22:47:06
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 20:36:59 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ale elektrowni bez paliwa chyba nie można uznać za sprawną.
    Jak bez paliwa? Paliwo wymienia sie wielokrotnie w czasie zycia typowego
    reaktora Sa takie kontsrukcje, ze bez przerywania normalnej pracy (jak
    CANDU), ale one sa pod specjalnym nadzorem bo szczegolnie nadaja sie do
    produkcji plutonu.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 159. Data: 2009-09-11 23:38:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Jak bez paliwa?

    Ano tak.

    > Paliwo wymienia sie wielokrotnie w czasie zycia typowego reaktora

    A czy pytanie dotyczyło typowego reaktora?

    > Sa takie kontsrukcje, ze bez przerywania normalnej pracy (jak CANDU),
    > ale one sa pod specjalnym nadzorem bo szczegolnie nadaja sie do
    > produkcji plutonu.

    ...a w Wąchocku latoś urodziło się ciele z dwiema głowami. Pytający
    zadał *konkretne* pytanie dotyczące *konkretnej* elektrowni i otrzymał
    *konkretną* odpowiedź.

    --
    Jarek