  • 31. Data: 2021-01-25 10:34:29
    Temat: Re: Elektryczne przygody
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-01-2021 o 10:27, J.F. pisze:

    > Nie takie znow stare ...

    > Byles, sprawdziles ?
    > Ale tam zadna karta nie zadzialala, bo system w 95% ladowarek padl :-)

    95% ładowarek tej sieci, czy w ogóle?

    > Te Enel to takie "darmowe zbiorcze" czy do tych ladowarek, co zamierzali
    > uzywac ?

    Obstawiam to drugie.

    > A swoja droga - sami sie uwiklali w jakis skomplikowany, scentralizowany
    > system, nie mogloby byc normalnie - wsadzasz karte kredytową, ladujesz,
    > obciaza ile tam wyszlo ?

    Zgadza się, to byłby właściwy model.

    > Ale powod, aby miec dwa banki ... lub trzy, lub 4 ... i karty ze
    > wszystkich z nich.

    Ja mam, ale raczej nie z tych powodów.

    > A tu co proponujesz - zapasowe auto na holu ? :-)

    Kartę roamingową, działającą w różnych sieciach ładowarek.
    Czasem trochę droższą, ale bywa też że dużo tańszą.

  • 32. Data: 2021-01-25 10:37:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2021-01-22 o 20:11, J.F. pisze:

    >Raczej wypożyczenie do uzgodnionych testów podsumowanych
    >filmem na YT. Znaczy zwykły marketing i robienie ludziom
    >wody z mózgu.

    Hm, pisza, ze podarowali, zreszta ... papiezowi chyba nie wypada
    wypozyczac, musi byc "dar" :-)

    Tak swoja droga - jakby Izere podarowali, to bylaby to jakas reklama
    ... a co oni w zasadzie podarowali ?
    Jakis polski wyrob ?

    >Kiedyś potrzebował 300km teraz wystarczy mu 100km.

    Ale posiadlosc liczy sobie 3 km obwodu :-)

    Tak swoja droga:
    -papamobile moglby byc elektryczny,

    -jak patrze na tych ochroniarzy biegnacych dookola ... segwaye by im
    sie przydaly.
    czy bieganie niezbedne dla treningu ?

    -kosciol japonski przekazal, pardon - podarowal papiezowi wodorową
    toyote.
    Najblizsza stacja tankowania - 600km :-)

    J.

  • 33. Data: 2021-01-25 11:00:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Ciekawy artykuł o problemie, który ma większość grupowych elektrofobów:

    https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/samochod-
    elektryczny-zima-gdy-mieszkasz-w-bloku-test-peugeot-
    e-2008/chrhvb7

    Cyt. clou artykułu:

    "Samochód elektryczny w bloku. Czy to ma sens?
    Wniosek? Ani zimowe warunki, ani mieszkanie w bloku bez garażu i dostępu
    do gniazdka, nie dyskwalifikują samochodu elektrycznego. Wówczas jednak
    samochód elektryczny wymaga... planowania i wolnego czasu.

    Warto przewidywać i zakładać, że w nagłej konieczności skorzystania z
    samochodu, pozostały poziom energii w akumulatorach może nie wystarczyć.
    A odpada wariant z krótkim postojem na stacji paliw, by uzupełnić bak w
    drodze. Jeśli komuś poza sezonem wystarczyłyby nawet 1-2 wizyty przy
    stacji szybkiego ładowania, by uzupełnić zapas energii na całotygodniową
    jazdę, tak zimą trzeba to robić częściej, choćby na krótko, przy każdej
    możliwej okazji."

    W 100% zgadzam się z tymi wnioskami - ja robię dokładnie tak jak pisali.
    I mimo że mam garaż i możliwość ładowania, to z reguły z niej nie korzystam.

    I nie mam problemu z korzystaniem z darmowego prądu do samochodu.

    Zwłaszcza w pandemii i homeoffice, z domu wyjść co jakiś trzeba, więc
    nie robi mi różnicy, czy pójdę na spacer rozpoczynając go w domu, czy
    przy ładowarce parę km dalej.

  • 34. Data: 2021-01-25 12:35:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >95% ładowarek tej sieci, czy w ogóle?

    Obejrzyj, podyskutuj :-)

    >Obstawiam to drugie.

    I jesli nawet te nie dzialaja ... to inne zadzialaja ?

    >Zgadza się, to byłby właściwy model.

    Ale przyjdzie pare lat poczekac :-P

    >Ja mam, ale raczej nie z tych powodów.

    Ale z tych powodow tez sie przydaje :-)

    >Kartę roamingową, działającą w różnych sieciach ładowarek.
    >Czasem trochę droższą, ale bywa też że dużo tańszą.

    A przyczepke da sie do Tesli/Zoe podlaczyc ?
    Moze agregat ciagnac ... tylko Tesla pewnie nie pozwoli jechac w
    czasie ladowania :-P

    J.

  • 35. Data: 2021-01-25 12:37:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 25-01-2021 o 10:12, J.F. pisze:

    >Ludzie mają różne odchyły, czemu akurat on miałby nie mieć żadnych?
    >Jeśli dobrze rozumiem tekst pod filmem, to odłączył kogoś kto się
    >ładował, pod pretekstem przekroczenia regulaminu.

    Gorzej - pod pretekstem "nam sie bardziej spieszy"

    >Jak dla mnie to chamstwo i buractwo, nie licząc jeszcze bardziej
    >chamskich i burackich przypadków, że ktoś stoi sobie już naładowany i
    >zajmuje kabel, a ktoś inny czeka i ładować się nie może.

    Obejrzyj, podyskutujemy :-P

    J.

  • 36. Data: 2021-01-25 12:40:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-01-2021 o 12:35, J.F. pisze:

    > Obejrzyj, podyskutuj :-)

    Nie będę oglądał kolejny raz żadnych staroci.
    Chcesz odpowiedzi - napisz.

    > I jesli nawet te nie dzialaja ... to inne zadzialaja ?

    A jak jedna sieć samoobsługowych stacji Neste/Emila padnie, to na innych
    zatankujesz?
    Tam też system jest scentralizowany.

    Widać przy samoobsłudze tak musi być.

    > Ale z tych powodow tez sie przydaje :-)

    W życiu mi się nie zdarzyło, a z banków korzystam od 30 lat.

    > A przyczepke da sie do Tesli/Zoe podlaczyc ?
    > Moze agregat ciagnac ...

    A ciągasz za sobą przyczepkę z kanistrami?

  • 37. Data: 2021-01-25 12:41:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 25-01-2021 o 10:10, J.F. pisze:

    >PKP.
    >W Żmigrodzie (na wszelki wypadek, bo obawiałem się zajętych ładowarek
    >we Wrocławiu, na szczęście niepotrzebnie) i we Wrocławiu.

    >Przy dworcu głównym.

    Dobre miejsce ... jak sie chce miasto zwiedzac.
    I nawet dobrze, ze powolna :-)

    Pod ziemia, nad ziemia?
    ... bo jak jeszcze darmowy parking ... super :-)

    A moze limit darmowego pradu ? :-)

    J.

  • 38. Data: 2021-01-25 12:52:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-01-2021 o 12:41, J.F. pisze:

    > Dobre miejsce ... jak sie chce miasto zwiedzac.
    > I nawet dobrze, ze powolna :-)
    >
    > Pod ziemia, nad ziemia?
    > ... bo jak jeszcze darmowy parking ... super :-)

    Nad ziemią, koło poczty, z darmowym miejscem.

    > A moze limit darmowego pradu ? :-)

    Może, albo czasowy.
    Przyznaję, że nie czytałem regulaminu.

  • 39. Data: 2021-01-25 15:06:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nad ziemią, koło poczty, z darmowym miejscem.

    Super ... w tym roku, bo jak bedzie platny, moze sie zrobic za drogo
    :-)

    J.

  • 40. Data: 2021-01-25 15:50:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie będę oglądał kolejny raz żadnych staroci.
    >Chcesz odpowiedzi - napisz.

    A bo to ja sie na tym znam ...
    Daniel mowi, ze padla siec Enelx, najwieksza we Wloszech, a on sie
    chyba zna :-P
    I wydawalo mi sie, ze mowi, ze to 95% ladowarek we Wloszech, ale teraz
    cos nie slysze.

    Po czym pojechali na inna ladowarke, gdzie sie nie mogli
    zarejestrowac.
    Opinia zadowolonego uzytkownika
    https://youtu.be/maOgXP1Gawk?t=360

    P.S. Tydzien w podrozy ? Gdzie oni jechali ? Do Wloch to sie jeden
    dzien jedzie, do Rzymu lepiej drugi ...

    PPS. A jak pradu nie ma, to klima/grzanie nie dziala :-P

    >A jak jedna sieć samoobsługowych stacji Neste/Emila padnie, to na
    >innych zatankujesz?
    >Tam też system jest scentralizowany.
    >Widać przy samoobsłudze tak musi być.

    Ale na innych powinienem zatankowac, tylko ... jest w Polsce jeszcze
    jakas "inna" samoobslugowa ?

    >W życiu mi się nie zdarzyło, a z banków korzystam od 30 lat.

    A nie przytrafilo ci sie, ze karta nie dziala, a z innego banku
    dziala?

    No ale temat do dyskusji rzucilem - pamietasz, gdy wszystkie stacje
    benzynowe w okolicy nie dzialaly ?

    No, jak tam jeszcze pamietam, gdy do stacji byly kilometrowe kolejki
    ... ale na szczescie tego ustroju juz nie ma :-)

    >A ciągasz za sobą przyczepkę z kanistrami?

    Jakbym mial potrzebe, to bym ciagnal.
    Ale nie mam potrzeby, nawet kanisterka paliwa nie woze ...

    Ale do elektryka to bym chyba wrzucil maly generatorek do bagaznika
    :-)
    Problem w tym, ze te male to nawet 5kW nie maja ... i zbiornik paliwa
    malutki ...

    J.