  • 11. Data: 2021-03-04 14:56:43
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 14:55 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > teraz będziesz miał max 70% mocy znamionowej (a raczej mniej).
    > No i masz :-)
    > Przyszedłeś tu aby się pochwalić :-)
    >

    > TG

    zapomniałem o linku:

    http://solaris18.blogspot.com/2012/11/wydajnosc-inst
    alacji-fotowoltaicznej.html

  • 12. Data: 2021-03-04 14:59:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 14:56 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > http://solaris18.blogspot.com/2012/11/wydajnosc-inst
    alacji-fotowoltaicznej.html

    Dobra, doczytałem ze zrozumieniem Twojego posta, powyższy wykres ma się
    nijak do Twojego pytania.

    TG

  • 13. Data: 2021-03-04 15:13:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/03/2021 14:53, t-1 wrote:
    > Musisz dążyć do cosinusa fi = 2.

    A fi może być zespolone?

  • 14. Data: 2021-03-04 15:15:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, March 4, 2021, 1:54:59 PM, you wrote:

    [...]

    > No ale czemu?
    > Niebo jakos delikatnie zamglone?
    > Smog z kominow tlumi ?

    Też.

    > Kat padania moze zas byc dosc istotny ...

    Bardzo istotny. Tam masz cosinus we wzorze - 45° to akurat wychodzi
    mniej więcej 5 z 7 kW.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2021-03-04 15:16:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/03/2021 13:44, trybun wrote:
    > Ma tu ktoś pojęcie jaka powinna być rzeczywista wydajność paneli?

    Moje panele mają peak 11kW w czerwcu, z uwagi na nachylenie i w
    temperaturach czercowych. Może nawet odrobinę wiecej, ale falownik to
    już obcina.

    Obecnie mają peak 8kW. Wczoraj na ten przykład.

    Nia ptrz na to jednak. Istotne jest ile energii wyssasz.

    Powiedzmy że maks dziennie uzyskuje 70kWh w dobrych letnich warunkach.

    Obecnie max to 40kWh wczoraj.

  • 16. Data: 2021-03-04 15:17:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 04.03.2021 o 13:54, J.F. pisze:

    >Kąt padania ma znaczenie, ale jest zmienny w stosunku do słońca i są
    >to wartości którymi tak naprawdę nie warto sobie zawracać głowy,
    >zwłaszcza w sytuacji gdy gdzieś podziewa się prawie 1/3 deklarowanej
    >mocy.

    Wysokosc slonca w poludnie miedzy czerwcem a grudniem to jakies 46
    stopni roznicy,
    wiec jak masz panele ustawione na lato, to w grudniu mocy ~poltora
    raza mniej.

    No ale mamy juz marzec.

    J.

  • 17. Data: 2021-03-04 15:18:41
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > teraz będziesz miał max 70% mocy znamionowej (a raczej mniej).
    > No i masz :-)
    > Przyszedłeś tu aby się pochwalić :-)
    >

    > TG

    Co to znaczy "teraz"?  No i czy to twierdzenie wynikające z znajomości
    rzeczy czy spekulacja.

    Skąd, z czego taki wniosek?

  • 18. Data: 2021-03-04 15:18:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello trybun,

    Thursday, March 4, 2021, 2:08:43 PM, you wrote:

    > Nie, bo pełna wydajność to rzecz niemożliwa, jednak liczyłem że chociaż
    > bedą jakieś próby przybliżenia się do 7.2KW. Natomiast co do pory roku
    > to teraz podobno jest najbardziej stosowna do bicia rekordów.

    Chyba na równiku, ale tam za gorąco ;)

    Musiałbyś ustawić dokładnie na wprost słońca i niebo musiałoby być
    idealnie klarowne. A ponieważ powietrze jest zanieczyszczone a grubość
    warstwy powietrza, przez którą promienie muszą się przebić jest
    zależna od kąta padania, to warunki się pogarszają. Na Twoim miejscu
    cieszyłbym się z tych 5 kW jak małe dziecko.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2021-03-04 15:19:37
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > zapomniałem o linku:
    >
    > http://solaris18.blogspot.com/2012/11/wydajnosc-inst
    alacji-fotowoltaicznej.html

    Ale po co mi czyjeś zwierzenia zwłaszcza poparte wykresami. - Interesuje
    mnie tylko to jak ma się faktyczna wydajność paneli do tego co deklarują
    producenci i montażyści na papierze.

  • 20. Data: 2021-03-04 15:20:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Thursday, March 4, 2021, 2:53:24 PM, you wrote:

    > Musisz dążyć do cosinusa fi = 2.

    Ale to tylko w wojsku i warunkach bojowych!

    --
    Best regards,
    RoMan