  • 11. Data: 2021-09-24 21:22:23
    Temat: Re: Gniazdo siłowe natynkowe żeńskie 5P
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Mam do garażu doprowadzony przewód YDY 5x4, wpięty jest w trójfazowy
    > bezpiecznik na 16A. Mam też gniazdo siłowe natynkowe do założenia, ale
    > gniazdo ma oznaczenie 32A.
    >
    > Czy gniazda 32A i 16A są uniwersalne pod względem rozmiaru
    > gniazda/wtyczki czy muszę kupić gniazdo 16A żeby potem nie być
    > zaskoczonym jeżeli kiedyś kupiłbym jakieś elektronarzędzia na siłę?

    Można kupić za sto kilkadziesiąt zł. zgrabną skrzynkę z gniazdami 3F
    32A, 16A, oraz 2x 1F 16A
    W garażu jak znalazł.

  • 12. Data: 2021-09-24 21:25:08
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/24/2021 o 7:41 PM, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > No nie wiem, mam kilka "fabrycznych" urządzeń trójfazowych i wszystkie
    > mają wtyki 16A.
    > Jak masz urządzenie warsztatowe z wtykiem 32A?

    Wszystkie nawet 1,5kW pilarkę jak na wejściu wymieniam wtyki :)

    --
    pzdr, j.r.

  • 13. Data: 2021-09-24 21:25:09
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Mogę się mylić, ale czy gniazdko 3F nie jest identyczne, poza większą
    > ilością dziurek?
    >
    > Mateusz

    Myślę, że to gniazdo 2 fazowe.
    Zasilanie kuchenek indukcyjnych jest zazwyczaj z 2 faz sieci 3 fazowej.

  • 14. Data: 2021-09-24 21:52:58
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Można kupić za sto kilkadziesiąt zł. zgrabną skrzynkę z gniazdami 3F
    > 32A, 16A, oraz 2x 1F 16A

    Ale z jaką wtyczką? - to wskaże wątkotwórcy, jakie gniazdo ma zainstalować.

  • 15. Data: 2021-09-24 22:11:29
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-09-24 o 21:52, stary grzyb pisze:

    > Ale z jaką wtyczką? - to wskaże wątkotwórcy, jakie gniazdo ma zainstalować.

    Najbardziej uniwersalne będzie Np. takie coś:

    https://allegro.pl/oferta/rozdzielnia-rozdzielnica-s
    krzynka-budowlana-zab-11012549298?utm_feed=6bb7005d-
    9dc7-4374-8565-4bc127df615a&utm_source=google&utm_me
    dium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_budownictwo_elekt
    ryka_topy&ev_adgr=Elektryka-topy&ev_campaign_id=1240
    3220630&gclid=CjwKCAjw7rWKBhAtEiwAJ3CWLI5EhQPYyF3X6V
    e0c0rjccpK2hs4mwjOzAZp8TbWkaPKkF09-tQ_bRoCVaYQAvD_Bw

    podłączy cokolwiek zechce, bo starych 4 stykowych wtyczek "na siłę"
    chyba nic już nie ma.

  • 16. Data: 2021-09-24 22:51:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Friday, September 24, 2021, 9:25:09 PM, you wrote:

    > Myślę, że to gniazdo 2 fazowe.

    W USA - 220 V. W Europie jest to jednofazowe 230 V. Jedyne, co udało
    się z sensem ustandaryzować. Powszechne w przyczepach i kamperach.

    > Zasilanie kuchenek indukcyjnych jest zazwyczaj z 2 faz sieci 3 fazowej.

    Zasilanie kuchenek o mocy 7.4 kW może być jednofazowe przy
    bezpieczniku 32 A. Kuchenek itp. w Polsce nie łączy się przez gniazdka
    przy mocy ponad 3.7 kW (230V 16A).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2021-09-25 10:47:50
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-09-24 o 21:25 +0200, t-1 napisał:
    > Myślę, że to gniazdo 2 fazowe.
    > Zasilanie kuchenek indukcyjnych jest zazwyczaj z 2 faz sieci 3
    > fazowej.

    Gniazdko, które podlinkowałem, jest zdecydowanie jednofazowe - wiem bo
    miałem identyczne w mieszkaniach, właśnie pod kuchnie indukcyjne
    (jednofazowe). Wariant trójfazowy gniazdek, z tego co się (luźno)
    orientuję, jest identycznych rozmiarów, tylko dziurek jest odpowiednio
    więcej. Stąd myśl, że dysponując instalacją 3F warto mieć gniazdko 32A
    coby móc uniwersalnie podłączać do niego zarówno "ciężki" sprzęt
    jednofazowy, jak i wszelkie trójfazowe narzędzia. Przy założeniu
    oczywiście, że w kraju gniazdka tego typu są takie jak tutaj.

    Mateusz

  • 18. Data: 2021-09-25 12:01:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Sep 2021 22:51:35 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W USA - 220 V. W Europie jest to jednofazowe 230 V. Jedyne, co udało
    > się z sensem ustandaryzować. Powszechne w przyczepach i kamperach.

    To jest jakis standard? Poza Francją ?

    > Zasilanie kuchenek o mocy 7.4 kW może być jednofazowe przy
    > bezpieczniku 32 A.

    Moze, ale w Polsce sie stosuje powszechnie zasilanie z 2 faz.
    I trzecia na piekarnik.

    > Kuchenek itp. w Polsce nie łączy się przez gniazdka
    > przy mocy ponad 3.7 kW (230V 16A).

    Z braku typowych gniazdek?

    Przy czym stosowne gniazdka i wtyczki sa, ale w Niemczech.
    Koledzy mi tu kiedys podsylali nazwe takiego kuchennego 3f - w Polsce
    praktycznie nieznane.

    No i plyta ma jeden kabel, piekarnik drugi - to jak to - dwa kable do
    jednej wtyczki ? :-)

    A, i jeszcze niuans - przy zasilaniu z 2f, w neutralnym przewodzie
    plynie prad jak w jednej fazie.
    Przy zasilaniu z 1f ... kabel trzeba wymienic na grubszy ?

    J.

  • 19. Data: 2021-09-25 16:04:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Saturday, September 25, 2021, 12:01:25 PM, you wrote:

    > To jest jakis standard? Poza Francją ?

    W przyczepach i kamperach...

    > Moze, ale w Polsce sie stosuje powszechnie zasilanie z 2 faz.

    Chyba, że masz kuchenkę 10+ kW...

    > I trzecia na piekarnik.

    Piekarnik się nie liczy.

    > Z braku typowych gniazdek?

    Poniekąd.

    > Przy czym stosowne gniazdka i wtyczki sa, ale w Niemczech.
    > Koledzy mi tu kiedys podsylali nazwe takiego kuchennego 3f - w Polsce
    > praktycznie nieznane.

    Pojawiały się czasem - mam zadołowany gdzieś jeden komplet.

    > No i plyta ma jeden kabel, piekarnik drugi - to jak to - dwa kable do
    > jednej wtyczki ? :-)

    > A, i jeszcze niuans - przy zasilaniu z 2f, w neutralnym przewodzie
    > plynie prad jak w jednej fazie.

    Nie - płynie powrotny prąd wypadkowy z dwóch faz. Przy równych prądach
    sqrt(3) razy większy niż w jednej.

    > Przy zasilaniu z 1f ... kabel trzeba wymienic na grubszy ?

    Dla 32 A z palcem 4 mm?.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2021-09-25 17:17:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 16:04 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    pisze:

    > Nie - płynie powrotny prąd wypadkowy z dwóch faz. Przy równych prądach
    > sqrt(3) razy większy niż w jednej.

    Na tym samym N jest jeszcze zazwyczaj piekarnik, a to dodatkowe 3kW.
    Przyłącze kuchenki to zazwyczaj 5x2,5 i przy 2f indukcji (2f, 6-7kW) +
    piekarnik (3kW) to trochę za mało, właśnie ze względu na współny N.
    Indukcja to jakieś 11A, piekarnik kolejne 13A

    TG