  • 201. Data: 2020-08-19 18:08:25
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:rhjeak$462$5$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 19-08-2020 o 14:06, K pisze:

    >No właśnie nie.
    >Dlatego zużycie mam o 20% większe, niż miszcze oszczędności podają
    >jako pewnik. ;-)

    >A pierwszego elektryka kupiłem prawie rok temu....

    Co bylo wtedy, co jest teraz ?
    I jaki to ma deklarowany zasieg, a jaki rzeczywisty ?

    J.

  • 202. Data: 2020-08-19 18:13:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19-08-2020 o 08:50, J.F. pisze:

    >Nie skończy się - co najwyżej będę musiał lekko odbic z pierowotnej
    >trasy.
    >A w najgorszym przypadku - przerwa na godzinę przy nabliższym domu i
    >po kłopocie.

    pozwola naladowac ?

    Ale teraz z autostrad i ekspresowek nie da sie zjechac do najblizszego
    domu, moze byc potrzebne ze 20-40 km :-)

    >Tak jest.

    >Akurat na tej trasie nie, ale w razie problemów mogę zmienić trasę na
    >taką, gdzie ich wystarczająco

    >Realnie koło 250.
    >W teorii nawet 300, zwłaszcza po drogach wojewódzkich.

    >Bardzo.
    >Nie ma już takich aut.
    >Nawet Leafem I przejechałbym 200 km latem.

    Zaraz zaraz - moze i bys przejechal 200, 250 czy nawet 300, ale po
    polowie zaczynasz sie rozgladac za ladowarka, bo musi jeszcze pradu
    starczyc na dojazd do nastepnych w razie pecha.
    Wiec co ile ładujesz - co 150 km ?

    J.

  • 203. Data: 2020-08-19 19:11:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.08.2020 o 18:05, J.F. pisze:

    > A malo to takich urzednikow "trzeba utrudnic kierowcom jezdzenie" ?

    Na razie tak utrudniają, że w warszqawie jest więcej abonamentów
    parkingowych niż miejsc w strefie...

    > Poza tym akurat gniazdko sie przyda i prywatnym posiadaczom ...

    Prywatna inicjatywa generalnie nie kupuje elektryków. Masz próbkę na grupie.

    --
    Shrek

  • 204. Data: 2020-08-19 19:48:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Cavallino.
    On 19.08.2020 16:53 you wrote:

    > Mówię o sytuacji sprzed 15 lat - wtedy tak było. Potem już błędu z
    > lpg nie powtarzałem.

    15 lat temu AFAIR było podobnie, dlatego Austrię starałem się
    przeskoczyć bez tankowania.

    --
    Pete

  • 205. Data: 2020-08-19 19:56:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2020 o 19:08, J.F. pisze:

    > Co bylo wtedy, co jest teraz ?

    Wtedy to był Leaf 1, teraz jest Zoe.

    > I jaki to ma deklarowany zasieg, a jaki rzeczywisty ?

    Pisałem w poprzednim poście.

  • 206. Data: 2020-08-19 20:01:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2020 o 19:13, J.F. pisze:

    > pozwola naladowac ?

    Nie słyszałem żeby komuś odmówili pomocy.

    > Ale teraz z autostrad i ekspresowek nie da sie zjechac do najblizszego
    > domu, moze byc potrzebne ze 20-40 km :-)

    Ale na autostradach i ekspresówkach ładowarki są.
    W najgorszym przypadku gniazdko na stacji benzynowej.

    > Zaraz zaraz - moze i bys przejechal 200, 250 czy nawet 300, ale po
    > polowie zaczynasz sie rozgladac za ladowarka,

    Nie mam takicj fobii - to nie spalinika i wiem ile przejedzie.

    >bo musi jeszcze pradu
    > starczyc na dojazd do nastepnych w razie pecha.

    Nie rozglądam się, tylko mam to zaplanowane.
    A jeśli prądu brakuje na ostatnie 50 km, to naprawdę nie ma znaczenia
    gdzie się de facto doładuję.
    Mogę to zrobić nawet 70 km od domu.
    Choć lepiej dalej, bo ładowanie końcówki jest sporo wolniejsze.

  • 207. Data: 2020-08-19 20:34:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/08/2020 19:01, Cavallino wrote:

    > Nie słyszałem żeby komuś odmówili pomocy.

    Ale co, masz mape Caritasow czy pukasz od drzwi do drzwi z 30m
    przedluzaczem w reku?

    > Ale na autostradach i ekspresówkach ładowarki są.
    > W najgorszym przypadku gniazdko na stacji benzynowej.

    Nie wierze, ze na kazdej kazdemu dadza sie podlaczyc na piekne oczy.

    Petarda. Ja w spalinowym tez wiem.

  • 208. Data: 2020-08-19 22:19:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2020 o 15:22, Pete pisze:

    > Będziesz miał dzieci, to inaczej będziesz gadał :D

    Dalej nie będziesz chciał. Tylko będiesz się zatrzymywał i nie
    koniecznie tam gdzie chcesz - raczej marne szanse, że akurat będzie tam
    ładowarka.

    --
    Shrek

  • 209. Data: 2020-08-19 23:05:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2020 o 21:34, K pisze:

    > Ale co, masz mape Caritasow czy pukasz od drzwi do drzwi z 30m
    > przedluzaczem w reku?

    Ja tak miałem raz.
    Ale innym użytkownikom elektryków też się tego typu przygody przydarzały
    - nikt nie wspominał o problemach u przygodnych gospodarzy, a wręcz
    przeciwnie.

    > Nie wierze, ze na kazdej kazdemu dadza sie podlaczyc na piekne oczy.

    Ty w ogóle w mało rzeczy wierzysz, zwłaszcza jak się nie nie zgadzają z
    Twoimi światopoglądami.

  • 210. Data: 2020-08-20 07:08:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 19.08.2020 22:19 you wrote:

    > Dalej nie będziesz chciał.

    Nie chcem się muszem.

    > Tylko będiesz się zatrzymywał i nie koniecznie tam gdzie chcesz -
    > raczej marne szanse, że akurat będzie tam ładowarka.

    Przy maluchach zgadzam się. Ale przy nieco starszych to pewnie już się
    da zaplanować przystanki tak żeby była ładowarka.
    Póki co to nie mój problem.

    --
    Pete