  • 211. Data: 2020-08-20 07:30:42
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2020 19:11:39 +0200, Shrek napisał(a):

    > Na razie tak utrudniają, że w warszqawie jest więcej abonamentów
    > parkingowych niż miejsc w strefie...

    Bo abonament "sie nalezy" a miejsce nie.

    > Prywatna inicjatywa generalnie nie kupuje elektryków. Masz próbkę na grupie.

    Spoko, poczekaj 10 lat.

    J.

  • 212. Data: 2020-08-20 07:32:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2020 20:56:37 +0300, Cavallino napisał(a):

    > Wtedy to był Leaf 1, teraz jest Zoe.

    A co bylo zlego w Leaf ? :-P

    > Pisałem w poprzednim poście.

    A to jeszcze nie trafilem.

    J.

  • 213. Data: 2020-08-20 07:41:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2020 21:01:54 +0300, Cavallino napisał(a):

    > Nie słyszałem żeby komuś odmówili pomocy.

    No prosze, a mowia, ze Polak Polakowi wilkiem :-)
    A ile razy probowales ?
    Bo moze jednak uslyszysz "ch* masz - ch* jedzesz" :-)

    No i miejmy nadzieje, ze maja dogodne gniazdko 3f, bo 2kW to na dlugo
    nie starcza :-)

    > Ale na autostradach i ekspresówkach ładowarki są.
    > W najgorszym przypadku gniazdko na stacji benzynowej.

    O ile obsluga pozwoli, a nie "dyrekcja nie pozwala".

    > Nie mam takicj fobii - to nie spalinika i wiem ile przejedzie.

    > Nie rozglądam się, tylko mam to zaplanowane.

    A tam dluga kolejka. Jedziesz dalej? Ile km do nastepnej?

    > A jeśli prądu brakuje na ostatnie 50 km, to naprawdę nie ma znaczenia
    > gdzie się de facto doładuję.
    > Mogę to zrobić nawet 70 km od domu.
    > Choć lepiej dalej, bo ładowanie końcówki jest sporo wolniejsze.

    No i jak tak sobie zaplanujesz, ze do konca starczy, a tu korek na
    godzine z pracujaca klima ... lepiej ladowac co 100 km :-)

    J.

  • 214. Data: 2020-08-20 07:56:44
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Elektryki są fajne jako małe miejskie toczydełka, najlepiej w
    carshareingu (jak to po polsku?), gdzie tankowanie to nie twoja broszka.

    hm a czyja ? nie raz juz nie moglem wypozyczyc hulajnogi bo aku na minimum, to samo z
    jak aku np na 40% a dluzsza trase chcesz machnac

    w DE carsharing to nisza z tendencja malejaca, koncerny jeszcze doplacaja do interesu
    ale prywatni inwestorzy juz uciekaja

  • 215. Data: 2020-08-20 08:30:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2020 o 07:30, J.F. pisze:

    > Bo abonament "sie nalezy" a miejsce nie.

    Co powoduje, że wolnych miejsc nie ma.

    > Spoko, poczekaj 10 lat.

    Się zobaczy. Jak za 10 lat będą popularne, to tylko dlatego, że uda się
    pokonać ich współczesne wady (problem i czas ładowania, zasięg, cena).
    Inaczej nigdy nie staną się popularne, chyba że za sprawą jakiejś
    interwencji rządów (podatki, szykanowanie reszty).

    --
    Shrek

  • 216. Data: 2020-08-20 08:35:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2020 o 07:56, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > --Elektryki są fajne jako małe miejskie toczydełka, najlepiej w
    > carshareingu (jak to po polsku?), gdzie tankowanie to nie twoja broszka.
    >
    > hm a czyja ?

    Ta sama co hujanóg? Ewentualnie jakiś bonus do zostawienia na ładowarce.

    > w DE carsharing to nisza z tendencja malejaca, koncerny jeszcze doplacaja do
    interesu ale prywatni inwestorzy juz uciekaja

    Pożyjemy zobaczymy. Jeśli nie do carsharingu, to obecnie elektryki nie
    nadają się do niczego:P

    --
    Shrek

  • 217. Data: 2020-08-20 08:39:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2020 o 07:08, Pete pisze:

    > Nie chcem się muszem.

    > Przy maluchach zgadzam się. Ale przy nieco starszych to pewnie już się
    > da zaplanować przystanki tak żeby była ładowarka.
    > Póki co to nie mój problem.

    Tak jak pisałem - mogę się z kimś ścignąć nad morze z DC. Mogę nawet na
    tylne siedzenie swojego dzieciaka zabrać żeby zasymulować realne
    warunki. I zobaczymy ile warte są te elektryki (W ciechocinku akurat
    supercharger stoi).

    --
    Shrek

  • 218. Data: 2020-08-20 08:53:44
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-20 o 08:30 +0200, Shrek napisał:
    > Się zobaczy. Jak za 10 lat będą popularne, to tylko dlatego, że uda
    > się pokonać ich współczesne wady (problem i czas ładowania, zasięg,
    > cena).

    Wystarczy cena. Reszta to kwestia sposobu używania - mi zasięg 300km i
    ładowanie trwające 24h do pełna w zupełności mogłoby odpowiadać. Ale
    nie w obecnej cenie. Jak będzie taki elektryk w wersji rodzinnej za 35
    KPLN to kupię.

    Mateusz

  • 219. Data: 2020-08-20 08:56:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wystarczy cena. Reszta to kwestia sposobu używania - mi zasięg 300km i
    > ładowanie trwające 24h do pełna w zupełności mogłoby odpowiadać.

    Nie wystarczy. Teraz mimo że są tanie suta segmentu B stanowią margines.

    > Ale
    > nie w obecnej cenie. Jak będzie taki elektryk w wersji rodzinnej za 35
    > KPLN to kupię.

    Za 35 to nie kupisz rodzinnego kompakta teraz.

    --
    Shrek

  • 220. Data: 2020-08-20 08:59:04
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-20 o 08:56 +0200, Shrek napisał:
    > Za 35 to nie kupisz rodzinnego kompakta teraz.

    W zeszłym roku kupiłem. W tym też widzę, że się da.
    https://www.dacia.pl/samochody/logan.html

    Mateusz