  • 11. Data: 2020-06-23 12:43:42
    Temat: Re: Identyfikacja scalaka ?T2482
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jest kilka wyszukiwarek datasheetów, chyba najbardziej znana to
    > alldatasheet.com. Ale występująca w linku datasheetspdf.com też

    alldatasheet użyłem ale niczego nie znalazłem sensownego tam

    > jest fajna. Tam można wpisać fragment nazwy, dostajemy wtedy to,
    > co do tego wzorca pasuje, na przykład:

    dzięki

  • 12. Data: 2020-06-23 12:58:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Kiedys kolega zalamany przynosi komputer. Pracowal sobie gdy piorun
    > walnal obok i komputer zgasl.
    > A jeszcze modem akurat mial podlaczony.
    >
    > Rozkrecam, rozbieram ... z calego peceta ucierpiala tylko karta multi
    > IO za 30 zl :-)
    >
    > Scalak mial upalone nozki masy, a sciezka +5V przysmazona.

    Mnie w czasie burzy raz uwaliło jednego jedynego peceta, a konkretnie
    kartę sieciową w nim. Pecet był podłączony do switcha dziesięciometrowym
    kablem zwiniętym równo w kłębek. Cewka się zrobiła śliczna. Scalakowi
    w sieciówce dekiel odwaliło i ukazał się czysty krzem. Innych szkód nie
    było.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2020-06-23 13:01:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    > alldatasheet użyłem ale niczego nie znalazłem sensownego tam

    Mnie teraz pokazał tak:

    https://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=T24
    82

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2020-06-23 13:09:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >kablem zwiniętym równo w kłębek. Cewka się zrobiła śliczna. Scalakowi
    >w sieciówce dekiel odwaliło i ukazał się czysty krzem. Innych szkód

    Koncentryk, skretka ?

    Kazda para powinna byc izolowana transformatorkiem na karcie, z
    wytrzymaloscia przynajmniej 300V ...

    piorun ma wiecej, ale napiecie wygenerowane w odleglej sciezce.

    Swoja droga - to pare takich transformatorkow widzialem przepalonych,
    i sie zastanawiam mocno jak spalic drucik podlaczony do skreconej pary

    J.

  • 15. Data: 2020-06-23 14:05:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Koncentryk, skretka ?

    Skrętka. Co ciekawe, switch z drugiej strony zniósł to godnie.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2020-06-23 14:17:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Skrętka. Co ciekawe, switch z drugiej strony zniósł to godnie.

    Co jest istotnie ciekawe, bo przeciez prad powinien przez oba konce
    poplynac.

    Switch mial jakies warystory zabezpieczajace ?

    Jest jeszcze jedna werja - transformatorki maja srodkowy odczep
    polaczony do masy przez kondensator.

    Jak kondensator przepali na zwarcie ... transmisja ma nadal szanse
    dzialac.

    No chyba, ze switch byl z szykanami typu PoE ...

    J.

  • 17. Data: 2020-06-23 14:29:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Co jest istotnie ciekawe, bo przeciez prad powinien przez oba
    > konce poplynac.
    >
    > Switch mial jakies warystory zabezpieczajace ?

    Nie wiem co miał, to zwykły switch. Wydaje się, że wystarczy, że
    po jego stronie przeskoczyła gdzieś iskra omijająca elektronikę.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2020-06-23 15:04:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, June 23, 2020, 12:17:03 PM, you wrote:

    [...]

> [...]

    > IO za 30 zl :-)

    > Scalak mial upalone nozki masy, a sciezka +5V przysmazona.

    Też tak miałem - tylko multijajo na MB. Po ponownym włączeniu
    kontroler Winbond zaświecił jak żarówka i zgasł a komputer wstał - bez
    portów szeregowych i równoległego oraz obsługi flopa. Włożyłem
    zewnętrzną kartę - płyta jeszcze podziałała parę lat. MB P55T2P4 Asusa.

    > No i tak sie zastanawiam - przyszlo cos od tego modemu, czy to
    > zasilacz zwariowal od pioruna, a dzielny scalak zwarl zasilanie,
    > padl - ale ocalil cala reszte ...

    U mnie poszło od modemu - miał zesmalone styki przekaźnika.

    Jak na razie, to od bliskich wyładowań miałem załatwione dwa zestawy.
    Sąsiadowi padła lodówka.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2020-06-23 15:26:44
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Jak na razie, to od bliskich wyładowań miałem załatwione dwa zestawy.
    > Sąsiadowi padła lodówka.

    Zwykła, stara, sprężarkowa, z mechanicznym termostatem, czy jakaś nowsza,
    wybajerzona?

    Wydawałoby się, że te stare konstrukcje powinny być odporne na EMP, bo w
    sumie co tam może paść od przepięcia? PTC pęknie, kondensator rozruchowy
    przebije?

    --
    Przychodzi baba do lekarza ze śledziem na plecach.
    Lekarz pyta:

  • 20. Data: 2020-06-23 16:05:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Tuesday, June 23, 2020, 3:26:44 PM, you wrote:

    > Zwykła, stara, sprężarkowa, z mechanicznym termostatem, czy jakaś nowsza,
    > wybajerzona?

    Stara.

    > Wydawałoby się, że te stare konstrukcje powinny być odporne na EMP, bo w
    > sumie co tam może paść od przepięcia? PTC pęknie, kondensator rozruchowy
    > przebije?

    Nie mam pojęcia - agregat wymienili.

    --
    Best regards,