  • 21. Data: 2020-07-30 22:37:27
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Widziałem lepsze sytuacje w Polsce, w większych firmach w serwerowniach
    > obsługiwanych przez informatyków macierzystych z Anglii albo Niemiec:
    > serwery podpięte pod UPS-y, ale monitor i KVM już nie.

    Jeśli to duże firmy, to można założyć, że i tak ktoś to obsługuje zdalnie
    przez sieć.

    > U jednego to nawet elementy aktywne sieci były prosto pod 230V, bez UPS-a.

    No tu już gorzej.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2020-07-31 00:01:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Jul 2020 17:35:01 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Obojętne, czy bolec jest powyżej, czy poniżej dziurek? To osobliwy

    Napisałem, że obojętnie? Chyba wiadomo gdzie boleć jest w tej regule,
    nie?

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-07-31 00:06:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Jul 2020 09:28:05 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Nie ma żadnej reguły że faza ma być po lewo albo po pra
    > wo.

    Jest przyjęte zwyczajowo rozwiązanie, że faza z lewej. Tak podpowiada
    większość.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2020-07-31 01:36:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Napisałem, że obojętnie? Chyba wiadomo gdzie boleć jest w tej
    > regule, nie?

    Skąd wiadomo? W najczęściej spotykanym w Polsce podwójnym gniazdku
    w jednej jego części jest powyżej, w drugiej poniżej.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2020-07-31 02:09:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To podpowiada ta sama większość co je gówno. A ta wszystkowiedząca większość
    podpowiada czy trzeba stać do gniazdka przodem czy tyłem? Jak by to w której dziurce
    jest faza miało znaczenie to w prawie budowlanym by to na przykład było napisane.

  • 26. Data: 2020-07-31 02:25:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-07-30 16:26, Jarosław Sokołowski odpowiada Panu Markowi:
    > Pan Marek pyta:

    > Być może jest to tak zwany wyższy standard, czyli taki, który pochodzi
    > z kraju, w którym normy określają, po której stronie bolca na być
    > zacisk fazowy. W Polsce nie jest to unormowane (co może dziwić).

    Na szczęście są i skośne -
    <https://www.leroymerlin.pl/elektrycznosc/gniazda-wt
    yczki-akcesoria/serie-gniazd-i-wlacznikow/gniazdo-po
    dwojne-forix-bialy-legrand,p342033,l1056.html>
    I nawet bolce mają niepoodwracane.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 27. Data: 2020-07-31 03:21:59
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 30/07/2020 16:26, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > z kraju, w którym normy określają, po której stronie bolca na być
    > zacisk fazowy. W Polsce nie jest to unormowane (co może dziwić).

    Mnie za każdym razem dziwi, że w tych co mają w jednym gniazdku bolec u
    góry a w drugim na dole faza jest w obu przypadkach z tej samej strony,
    mimo tego, że na zaciskach potrafi być napisane "L" i "N"...

  • 28. Data: 2020-07-31 03:52:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W jakimś gównianym śnie ci się śniło z tymi oznaczeniami.

  • 29. Data: 2020-07-31 06:48:30
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 30.07.2020 o 16:17, Marek pisze:
    > Co to za standard:
    > http://83.220.108.211/bins/gniazdko.jpg
    >
    > co uniemożliwia podłączenie dwóch wtyczek kątowych jak ta czarna?

    Bo bolec ma być na górze, a faza chyba z lewej.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 30. Data: 2020-07-31 06:51:39
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Nie ma żadnej reguły że faza ma być po lewo albo po prawo.

    Jak robiłem pierwszy raz uprawnienia, to egzaminator robił szkolenie dla
    piekarzy, cukierników, leśników i mówił, że ma być bolec do góry i faza
    z lewej.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl