  • 31. Data: 2020-07-31 07:46:41
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: A S <a...@e...pl>

    > Nie ma żadnej reguły że faza ma być po lewo albo po prawo.

    Jednak właśnie nabyłem sprzęt, że zamiana L z N jakoby spowoduje grzanie silnika,
    głośną pracę i utrate mocy (jeszcze nie uruchamialem). Przez ciekawosc sprawdzilem w
    internecie, że jest tego więcej (głównie piece z elektroniką). Co ciekawe, mój sprzęt
    nie ma zacisków do fachowego montażu a zwykłą wtyczkę z kołkiem, gdzie jak rozumiem
    nie ma standardu gdzie L, gdzie N. Mały problem jest, bo całość pracuje na
    przedłużaczu i jest groźba przypadkowych zamian.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 32. Data: 2020-07-31 08:51:41
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-30 o 22:00 +0200, Adam napisał:
    > Widziałem lepsze sytuacje w Polsce, w większych firmach w
    > serwerowniach obsługiwanych przez informatyków macierzystych z Anglii
    > albo Niemiec: serwery podpięte pod UPS-y, ale monitor i KVM już nie.

    Znaczy, źle? Zależy od założeń. Sam miałem podobnie przy kilku
    serwerach - one nie miały być w żaden sposób dostępne po zaniku
    zasilania, ani siecią, ani monitorem. Miały po prostu dowiedzieć się
    (od upsa) że prąd wyszedł, zapisać co miały do zapisania i uprzejmie
    się wyłączyć - bez ryzyka utraty danych czy fsck.

    > U jednego to nawet elementy aktywne sieci były prosto pod 230V, bez
    > UPS-a.

    Patrz wyżej. Zależy co kto chce osiągnąć - switch poza UPSem nie musi
    być idiotyzmem.

    Mateusz

  • 33. Data: 2020-07-31 10:05:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jul 2020 01:36:40 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Skąd wiadomo? W najczęściej spotykanym w Polsce podwójnym gniazdku

    Bo pierwotnym jest gniazdo pojedyńcze i tego dotyczy owa reguła,
    którą jednak stosuje większość instalatorów. Statystycznie w
    pojedynczym gnieździe w nowej instalacji faza będzie z lewej gdy
    bolec wyżej. Przypadek? Nie sądzę.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2020-07-31 10:36:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f23a35b$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    user Cezary Grądys pisze tak:

    > Jak robiłem pierwszy raz uprawnienia, to egzaminator robił
    > szkolenie dla piekarzy, cukierników, leśników i mówił, że ma być
    > bolec do góry i faza z lewej.

    To tylko próba nauczenia porządku.

    Wywrotowcy i płaskoziemcy nadal mogą na złość mamie
    podłączać dowolnie bo nie ma przepisu.

    --
    Piter

    maly oszust sprzedaje garnki staruszkom
    wielki oszust wizje bogatego kraju

  • 35. Data: 2020-07-31 12:17:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > To tylko próba nauczenia porządku.
    >
    > Wywrotowcy i płaskoziemcy nadal mogą na złość mamie podłączać dowolnie
    > bo nie ma przepisu.

    Ponadto ten bolec na górze to też "reguła" nie wiadomo skąd wzięta.
    Gniazdka z początków elektryfikacji (i władzy radzieckiej) miały
    zawsze bolec na dole:

    https://images39.fotosik.pl/286/56c9e83e76aa20a1.jpg

    Wybrałem gniazdko, którego nie da się zamontować inaczej, bo ktoś
    znowu będzie gadał, że instalatorzy źle przeszkoleni, albo wręcz
    dywersanci i sabotażyści.

    Jarek

    --
    Socjalizm to władza radziecka plus elektryfikacja całego kraju.
    -- W. I. Lenin

  • 36. Data: 2020-07-31 12:18:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A S napisał:

> [...]
    > z elektroniką). Co ciekawe, mój sprzęt nie ma zacisków do fachowego
    > montażu a zwykłą wtyczkę z kołkiem, gdzie jak rozumiem nie ma standardu

    We wtyczkach standard jest, nie ma go w gniazdach (instalowanych w Polsce).
    Kable zasilające z fabrycznie zamontowaną wtyczką mają brązowy i niebieski
    przewód podłączony zawsze w ten sam sposób.

    Jarek

    --
    I przyszły Dzikie Łasiczki, takie jakie zamieszkują Biegun Wschodni,
    i wyskubały mu całe futerko z łapek, żeby zrobić gniazdko dla swoich

  • 37. Data: 2020-07-31 13:03:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie przypadek to podaj przepis że ci instalatorzy robią dobrze albo przestań
    pierdolic.

  • 38. Data: 2020-07-31 13:06:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zwłaszcza standard jest zachowany we wtyczkach co nie mają zacisku ochronnego i można
    je włożyć do gniazdka jak się komuś podoba. Pewno rozbijałes młotkiem tysiące wtyczek
    żeby badania zrobić gdzie jest faza.

  • 39. Data: 2020-07-31 13:13:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-31 o 12:17 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Ponadto ten bolec na górze to też "reguła" nie wiadomo skąd wzięta.
    > Gniazdka z początków elektryfikacji (i władzy radzieckiej) miały
> [...]

    Napis "made in" jest do góry nogami. Ale patrząc na symbol uziemienia
    bolec jednak jest na górze.

    > Wybrałem gniazdko, którego nie da się zamontować inaczej

    Dlaczego nie da się?

    Mateusz

  • 40. Data: 2020-07-31 13:13:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jul 2020 04:03:08 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Jak nie przypadek to podaj przepis że ci instalatorzy robią dobrz
    > e albo przestań pierdolic.

    Weź nie pierdol że Gogola nie umiesz użyć, aż taki debil nie
    jesteś,l czy jednak?

    --
    Marek