  • 71. Data: 2020-07-31 22:35:22
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote on 31.07.2020 22:33:

    > Amerykańskie w przytłaczającej większości są bez uziemienia.

    Jeśli możesz, to podziel się źródłem tej statystyki.

  • 72. Data: 2020-07-31 22:40:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Jeśli możesz, to podziel się źródłem tej statystyki.

    Ktoś publikuje takie statystyki? Mają tam jakiś GUS?
    Ja tylko wnioskuję z obserwacji.

    --
    Jarek

  • 73. Data: 2020-07-31 22:45:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote on 31.07.2020 22:40:

    > Ktoś publikuje takie statystyki? Mają tam jakiś GUS?

    Mamy tu na grupie takiego jednego specjalistę od statystyk, tylko jest
    problem z uzyskaniem od niego danych źródłowych :-)

  • 74. Data: 2020-07-31 22:51:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > To podpowiada ta sama większość co je gówno. A ta wszystkowiedząca większość
    podpowiada czy trzeba stać do gniazdka przodem czy tyłem? Jak by to w której dziurce
    jest faza miało znaczenie to w prawie budowlanym by to na przykład było napisane.

    Kolejny raz ekspierdzie robisz z siebie idiotę. Nie rozumiesz zdania
    "Jest przyjęte zwyczajowo rozwiązanie, że faza z lewej"?

    Wyobraź sobie, że ludzie mówią "dzień dobry" jak gdzieś wchodzą, a są
    tam inni ludzie lub się z kimś spotykają. Mówią też "cześć", a nawet
    podają sobie rękę na przywitanie.

    Czy znasz jakąś normę lub zapis prawny nakazujący tak czynić? Czy
    uważasz, że osoba, która się nie wita w ww przypadkach jest osobą
    kulturalną?

    Widzisz, nie potrzebne są żadne nakazy, wytyczne czy też normy lub
    zapisy prawne, aby ustanawiać zasady i zwyczaje. Dobrą praktyka
    elektryka jest podłączanie fazy z lewej strony bolca, kiedy bolec jest u
    góry. Ponadto wielu producentów urządzeń grzewczych wymaga wręcz aby
    faza była z określonej strony np. w przypadku kotłów gazowych. Jak
    zostanie kocioł podłączony odwrotnie to nie będzie działał.

  • 75. Data: 2020-08-01 00:09:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolisz użytkownik jak z tym chlebem co go na wodzie pieczesz.To że sobie
    wymyśliłeś z której strony faza nic nie znaczy bo jeszcze nie wymyśliłeś czy masz
    stać do gniazdka przodem czy tyłem. Dawaj przepis który nakazuje konkretne połączenie
    w gniazdku albo spadaj na bambus.

  • 76. Data: 2020-08-01 00:18:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jul 2020 19:39:55 +0200, Piotr Wyderski
    > To weź i znajdź.

    Czego nie umiesz znaleźć? Że jak ktoś pyta gdzie faza to w 99% mu
    odpowiadają "z lewej od bolca"
    ? Tego że jak sprawdzisz gniazda w nowej instalacji to w 99% faza
    będzie z lewej?

    >To taka sama to reguła, jak ta, że kondensatory
    > elektrolityczne mają byc zielone.

    Serio?
    >To ni mj st w Polsce unormowane.

    I co z tego? Kto twierdzi, że jest?

    --
    Marek

  • 77. Data: 2020-08-01 00:29:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mirek wrote:

    > RCD są wrażliwe na lokalizację fazy?

    Typowo konstrukcja styków jest taka, że N załączają pierwsze, a
    rozłączają ostatnie. Odpowiednie podłączenie jest oznaczone na obudowie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 78. Data: 2020-08-01 00:42:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Czego nie umiesz znaleźć?

    Przepisu prawnego lub normy zharmonizowanej nakazującej podłączenie fazy
    na lewo od kołka ochronnego.

    > Że jak ktoś pyta gdzie faza to w 99% mu
    > odpowiadają "z lewej od bolca"

    Aha, czyli nie jest to unormowane. A "bolec" u góry, czy na dole?

    > I co z tego?

    To z tego, że dyskusja wtedy nie dotyczy wykonywania instalacji
    elektrycznych w sposób zgodny z normą, lecz czyichś prywatnych odczuć
    estetycznych. Z tym ostatnim nie dyskutuję, można żywić przekonanie, że
    faza po lewej jest bardziej, podobnie jak można preferować brunetki.

    > Kto twierdzi, że jest?

    Co więc ma sobie Zenek wygooglać? Oficjalne stanowisko Klubu Wielbicieli
    Brunetek?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 79. Data: 2020-08-01 00:54:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty na poważnie z tym że jak ktoś pyta ...? Czy może niedorozwój jesteś? Nie ma
    żadnego przepisu który to określa. A to że ktoś sobie coś pierdoli to sobie pierdoli
    i tyle. Plaskoziemcy książki wydają. Czy to znaczy że Ziemia jest płaska? Gdyby to w
    której dziurce faza było istotne to w prawie budowlanym było by to napisane albo by
    było odwołanie do przepisów szczegółowych. To że jeden baran co nie ma pojęcia o
    prądzie przemiennym sobie wymyślił że w lewej nie ma znaczenia bo inny baran co też
    nie ma pojęcia o prądzie przemiennym wymyśli że w prawej i też będzie miał rację.
    Potrafisz wskazać gdzie jest faza na wyjściu transformatora bezpieczeństwa?

  • 80. Data: 2020-08-01 00:54:24
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 31/07/2020 14:17, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Właśnie tak to w dzieciństwie postrzegałem. Stąd mój późniejszy
    > sprzeciw wobec stawiania gniazdek na głowie.

    Dokładnie tak. Też mi dużo czasu zajęło żeby sobi wmówić, że teraz tak
    trzeba i koniec.