  • 81. Data: 2020-08-01 01:56:36
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jul 2020 21:55:31 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A skąd mam wiedzieć? Przypuszczam, że dlatego, że niektórzy
    > używają określenia "idiotyczne", jeśli czegos nie rozumieją.

    Nie. Niektórzy używają określenia idiotycznie dokładnie na to, co
    zasługuje na takie miano.
    Przez takie idiotyczne gniazdo nie mogę podłączyć dwa przewody z
    wtyczką kątową.

    --
    Marek

  • 82. Data: 2020-08-01 01:59:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jul 2020 19:32:28 +0200, Piotr Wyderski
    > Dawaj Papieren, albo to legenda ludowa.

    Co z tego,że legenda i oo co papier? Śmiem twierdzić, że 99.9%
    instalacji tak ma zrobione. Niezły przypadek z tej legendy.

    --
    Marek

  • 83. Data: 2020-08-01 02:04:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jul 2020 15:09:46 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Pierdolisz użytkownik jak z tym chlebem co go na wodzie pieczesz.To
    > że sobie wymyśliłeś z której strony faza nic nie z

    Nic sobie nie wymyślił. Taki jest zwyczaj i twoje pierdzenie
    rzeczywistości nie zmieni.

    https://www.google.com/search?q=faza+z+lewej

    --
    Marek

  • 84. Data: 2020-08-01 02:09:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Aug 2020 00:42:58 +0200, Piotr Wyderski
    > Przepisu prawnego lub normy zharmonizowanej nakazującej podłączenie
    > fazy
    > na lewo od kołka ochronnego.

    A kto powiedział, że jakiś przepis jest?? Mówimy że jest taki
    zwyczaj.

    > Aha, czyli nie jest to unormowane. A "bolec" u góry, czy na dole?
    > To z tego, że dyskusja wtedy nie dotyczy wykonywania instalacji
    > elektrycznych w sposób zgodny z normą, lecz czyichś prywatnych
    > odczuć
    > Co więc ma sobie Zenek wygooglać?

    https://www.google.com/search?q=faza+z+lewej

    99% nowych instalacji ma fazę z lewej,.jak myślisz to tylko
    wielbiciele brunetek tak robią?

    --
    Marek

  • 85. Data: 2020-08-01 02:14:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jul 2020 15:54:17 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    > A to że ktoś sobiePlaskoziemcy książki wydają. Czy to znaczy że Z
    > iemia jest płaska?

    No pacz, a 99% wszystkich nowych instalacji ma fazę z lewej, jaki
    przypadek kurwa, nie ma normy a wszyscy z lewej robią, ale debile.

    --
    Marek

  • 86. Data: 2020-08-01 02:36:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No i chuj że 99,9% ma z lewej. Jak bym miał robić to też bym dał z lewej chociaż
    żaden przepis tego nie nakazuje. Kluczowe jest nie że z lewej tylko że nie zostało to
    uregulowane bo nie ma takiej potrzeby. Grzecznie spytałem o to gdzie na wyjściu
    transformatora jest faza. Jeśli ktoś zrozumie to z transformatorem to już nigdy nie
    będzie mamrotał w pijackim widzie o konieczności podłączania fazy do konkretnej
    dziurki w gniazdku. Konieczność podłączania fazy do konkretnej dziurki w gniazdku
    może zachodzić w sieciach SWER czy jak tam one się nazywają i modyfikacjach tych
    sieci. Ale o to bym się o kasę nie założył, dlatego napisałem może.

  • 87. Data: 2020-08-01 02:44:42
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marek <f...@f...com>
    w artykule <news:almarsoft.640291768075249940@news.neostrada.pl
    > pisze:

    > Co to za standard:
    > http://83.220.108.211/bins/gniazdko.jpg
    >
    > co uniemożliwia podłączenie dwóch wtyczek kątowych jak ta czarna?

    Do wtyczek kątowych powinno być podwójne gniazdko kątowe...

    Jeśli chodzi o fazę po lewej stronie, to jedynym uzasadnieniem jest
    bezpieczeństwo dzieci. Ludzie są w zdecydowanej większości praworęczni,
    więc jest większe prawdopodobieństwo, że dziecko będzie próbowało wepchnąć
    coś do prawego otworu. Norma w sensie statystycznym i tyle.

    Mnie bardziej ciekawi, kto wpadł na pomysł, żeby wyłączniki oświetlenia
    zakładać na przewodzie zerowym.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 88. Data: 2020-08-01 07:19:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Thu, 30 Jul 2020 17:20:35 +0200, Marek napisał(a):

    >Trochę bez sensu zważywszy że nie powiedziałeś czy bolec na górze czy
    >na
    >dole :)

    Zawsze u gory, zeby kabel mogl zwisac (*1).
    Ale elektrycy maja na to swoje pomysly - faza z lewej strony gniazdka,
    i jest super nawet w podwojnych gniazdkach :-)

    Na fotce oba bolce sa u gory ? Bo gdzies w PRL bylo odwrotnie - bolec
    na dole, w katowych wtyczkach dziura tez na dole, tzn od strony kabla.

    *1) - wlasnie widze telewizor LG, co ma 2-bolcową wtyczke zagiętą,
    katowa mozna by rzec, bo w koncu normalne jest, ze do TV kabel idzie w
    gore ...

    J.

  • 89. Data: 2020-08-01 07:22:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Marek napisał:

    >Ludzie w granicach PL dość często montują na przykład brytyjskie
    >gniazdka -- choćby po to, by sprzątaczka nie podłączyła odkurzecza
    >pod gdniazdka zasilane z UPS przeznaczone dla komputerów. W Polsce
    >dużo jest ciekawych rzeczy, to bardzo interesujący kraj.

    Taa - sekretarka podlaczajaca farelke pod taka siec uzywajac
    flamastra - bo gniazdko specjalne i wymaga trzeciego bolca we wtyczce
    do odsloniecia dziurek.

    Klient marudzil, to mu zrobili :-)

    J.

  • 90. Data: 2020-08-01 07:24:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >Nie ma żadnej reguły że faza ma być po lewo albo po prawo.

    Spytaj elektryka.

    A jak odpowie tak samo ... albo nie elektryk, albo inzynier :-)

    J.