  • 91. Data: 2021-03-03 08:18:58
    Temat: Re: Izera
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-03-2021 o 07:17, JDX pisze:
    > On 2021-03-02 15:11, J.F. wrote:
    > [...]
    > Każdy porządny samochód ma napęd na tył

    Co kto lubi.
    Ja tam wolę jeździć gdy robi się ślisko, zamiast brandzlować się
    teoretycznymi przewagami napędu, gdy praktyka leży...

  • 92. Data: 2021-03-03 08:38:57
    Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2021 o 23:53, HageRe pisze:

    > Trochę śniegu spadnie i już duże problemy z wjazdem na niewielkie
    > wzniesienie.

    Akurat na wziesieniu to rwd na oko powinien działać lepiej niż fwd.
    Domyślam się, że prawdę piszesz, ale dlaczego tak jest?

    --
    Shrek

  • 93. Data: 2021-03-03 12:51:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-03-03 08:18, Cavallino wrote:

    > Co kto lubi.
    > Ja tam wolę jeździć gdy robi się ślisko, zamiast brandzlować się
    > teoretycznymi przewagami napędu, gdy praktyka leży...
    Jak się zrobi ślisko to fakt, FWD może trudniej wpaść w poślizg. Bo
    trudno osiągnąć odpowiednią do tego prędkość ze względu na problem z
    brakiem przyczepności. :-D Nawet po zwykłym deszczu bywają problemy z
    przyczepnością i mocnych motorów do tego wcale nie trzeba. Czekasz na
    skrzyżowaniu i chcesz szybko skręcić w lewo przed jadącym z przeciwka
    samochodem, a tu dupa bo koła się ślizgają i poruszasz się z prędkością
    emeryta z balkonikiem.

  • 94. Data: 2021-03-03 13:12:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-03-2021 o 12:51, JDX pisze:

    > Jak się zrobi ślisko to fakt, FWD może trudniej wpaść w poślizg. Bo
    > trudno osiągnąć odpowiednią do tego prędkość

    W RWD jeszcze trudniej, bo zazwyczaj mieli w miejscu, tam gdzie FWD
    dawno pojechało (praktyka).
    A jeśli nawet się uda, to skutki ew. poślizgu są niestety dużo bardziej
    opłakane, nawet na prostej drodze.
    W takim przypadku, w którym FWD przy próbie przyspieszenia po prostu
    zamieli sobie kołami, bez żadnych dodatkowych skutków, RWD już jedzie
    bokiem....

  • 95. Data: 2021-03-03 13:12:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > skrzyżowaniu i chcesz szybko skręcić w lewo przed jadącym z przeciwka
    > samochodem, a tu dupa bo koła się ślizgają i poruszasz się z prędkością

    Za to mocnym rwd zawracasz (przy odrobinie szczęścia) ;) Generalnie rwd
    są fajniejsze ale trzeba umieć. Problem w tym, że tym co się wydaje że
    umieją bardzo czesto dobrze się wydaje;)

    --
    Shrek

  • 96. Data: 2021-03-03 13:23:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2021 o 13:12, Cavallino pisze:

    > W RWD jeszcze trudniej, bo zazwyczaj mieli w miejscu, tam gdzie FWD
    > dawno pojechało (praktyka).

    Jeżdziłem różnymi dziwnymi bryczkami w tym o jakiś absurdalnych mocach z
    napędem na tył z głupawym automatem i bez żadnych esp. Na śliskim jednak
    lepiej się rusza z rwd - nie znaczy że łatwiej;)

    > A jeśli nawet się uda, to skutki ew. poślizgu są niestety dużo bardziej
    > opłakane, nawet na prostej drodze.

    No niestety...

    > W takim przypadku, w którym FWD przy próbie przyspieszenia po prostu
    > zamieli sobie kołami, bez żadnych dodatkowych skutków, RWD już jedzie
    > bokiem....

    No muszę przyznać, że za pierwszym razem jak jechałem 850 to miałem
    stracha... Jeszcze ten automat...

    --
    Shrek

  • 97. Data: 2021-03-03 13:31:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jeżdziłem różnymi dziwnymi bryczkami w tym o jakiś absurdalnych
    >mocach z napędem na tył z głupawym automatem i bez żadnych esp. Na
    >śliskim jednak lepiej się rusza z rwd - nie znaczy że łatwiej;)

    Hm, te wspolczesne FWD maja dosc ciezki przod - to i dociazaja kola
    napedzane.

    Osobiscie to najbardziej narzekam na brak sterownosci przy ruszaniu
    pod gore - w FWD jak skrecisz kola to cos tam w bok ciagnie zgodnie z
    zamiarem.
    W RWD tyl sie zsuwa do rowu, bo taki boczny przechyl drogi :-(

    J.

  • 98. Data: 2021-03-03 13:37:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Akurat na wziesieniu to rwd na oko powinien działać lepiej niż fwd.
    >Domyślam się, że prawdę piszesz, ale dlaczego tak jest?

    Tyl niedociazony w przecietnym RWD.
    Co prawda nie sa to az takie duze roznice - pod gorke powinno sie
    wyrownac ... za male gorki?

    No i to co pisze - RWD pod gorke nie posterujesz ...

    J.

  • 99. Data: 2021-03-03 13:38:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2021-03-02 15:11, J.F. wrote:
    [...]
    >Każdy porządny samochód ma napęd na tył albo AWD. Badziew ma napęd na
    >przód, w dodatku często zasilany z dizla. :-)

    Ale dizla lubi tez mercedes i bmw :-)

    J.

  • 100. Data: 2021-03-03 13:40:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-03-02 o 15:11, J.F. pisze:

    >Shrek już napisał dlaczego był z tyłu napęd.
    >Kiedyś większość miała z tyłu - choćby sierra,
    >którą chyba też jeździłeś.
    >Ale dlaczego nie lubisz napędu z tyłu - jakieś doświadczenia?

    Sierra pirueta wykrecilem, i probowala mi jeszcze pare innych zrobic.
    Jakos pojazdy FWD mi tego nie robily, przynajmniej nie na prostej
    drodze ...

    J.