  • 31. Data: 2021-02-25 17:48:14
    Temat: Re: Izera
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:6037ced1$0$529$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 25.02.2021 o 16:20, J.F. pisze:

    >Zacznijmy od tego czy nie wyplują z siebie melexa:P

    >Eeee tam. Żarnowiec,

    inne czasy.

    >ostrołęka,

    No ... potrzeba chwili. Pewnie ciezka decyzja ...

    >gawron przerobiony na ślązaka, wybory które się nie odbyły.
    >Zapominasz, że mówimy o udziałowcach w których w każdym pakiet
    >wiekszościowy ma niejaki sasin. To zobowiązuje.

    W sumie racja, coz to jest 70 mln (zl) ..

    >Sasin!:P

    Sasin to jedno, ale samochod jakos tam realnie wyglada.
    A zagraniczni projektanci nie chca pracowac za friko ...

    J.

  • 32. Data: 2021-02-25 17:48:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-02-2021 o 16:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Skonczyly sie darmowe ładowarki ...

    Do tego cena na tych niedarmowych taka, że taniej jeździć czymkolwiek innym.

  • 33. Data: 2021-02-25 17:58:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 17:48, J.F. pisze:

    > Sasin to jedno, ale samochod jakos tam realnie wyglada.

    A przypomniałem sobie airnera - mati się nawet fotografował:) No i
    https://www.youtube.com/watch?v=Vxvvgdm2_jo - nawet bardziej realne od
    izery bo jeździło;)

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2021-02-25 18:00:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25.02.2021 o 15:06, J.F. pisze:

    >Czemu?

    Jakosc projektu ... nieokreslona, choc ten typ chyba jeszcze nie
    wybuchl - musi dobry i odporny na radzieckie warunki.

    Jakosc wykonania ... ponoc cement podkadali jak zwykle :-)

    >Widać dalej zbyt ambitnie - EJ1 już ma 11 lat, a od zera nie
    >zaczynali.

    no ale tu sie nie dziwie, biorac pod uwage, ze nawet nie bardzo
    wiedzielismy - chcemy te elektrownie czy nie.
    Ludzi trzeba przekonac, zeby nie protestowali, rozne decyzje wydac, w
    sadach obronic ...

    Tylko wydatki byly chyba na razie male, bo ... jakies w ogole byly ?

    >Jak wiekszość państwowo-prywatnych w tamtych czasach - z kulczykiem.

    Aa, o to chodzi.
    No coz - dil jest, ale autostrada tez jest - nie mam do Kulczyka
    pretensji.
    Szczegolnie nie mam, ze to nie moj kierunek, wiec nie place :-)

    Od tego czasu wybudowano tez sporo autostrad "panstwowych".

    >Przeanalizuj sobie kto i w jakiej kolejności bywał prezesem
    >autostrady wielkopolskiej i agencji budowy i eksploatacji autostrad,
    >która z autostradą wielkopolską negocjowała koncesję. Chyba nawet
    >odznaczenie państwowe za swój wkład odstał i pogrzeb z honorami.

    No ale to przeciez nasza wina - wyborcow :-)

    >NIe da się zaprzeczyć, że jakiś sukces w A i S jest. Ale początki
    >były wręcz mafijne.

    Bo tez i pieniedzy nie bylo.

    Choc jak pokazuje niedawny przyklad - nie ma pieniedzy na 500+, a
    jednak sie znalazly.

    J.

  • 35. Data: 2021-02-25 18:11:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 18:00, J.F. pisze:

    > Jakosc projektu ... nieokreslona, choc ten typ chyba jeszcze nie wybuchl
    > - musi dobry i odporny na radzieckie warunki.

    No właśnie - zresztą chyba nawet nasz konkretny reaktor gdzieś działa -
    w skandynawi?

    > Jakosc wykonania ... ponoc cement podkadali jak zwykle :-)

    Podkradali a wielka płyta stoi. Żeby być w temacie elektrowni, to w
    prypeci zrobiło to na mnie ogromne wrażenie - od dwudziestu lat, bez
    ogrzewania, bez szyb w oknach, niekonserwowane, woda się leje i wcale
    nie wygląda jakby się miało złożyć. Co innego niskie szkoły i
    przedszkola... Na atowmówki to pewnie po prostu więcej zamawiali, żeby
    zostało tyle co trzeba;)

    > no ale tu sie nie dziwie, biorac pod uwage, ze nawet nie bardzo
    > wiedzielismy - chcemy te elektrownie czy nie.

    No jak nie jak tak?

    > Ludzi trzeba przekonac, zeby nie protestowali, rozne decyzje wydac, w
    > sadach obronic ...

    Czasy się zmieniły. Zdaje się, że teraz to gminy chcą u siebie -
    najgorzej to jak w sąsiedniej postawią - choć ja też bym chciał - blisko
    bym miał do dobrej roboty, w gminie gdzie to postwią, to będą srać kasą,
    więc w sumie jak w sąsiedniej to też dobrze - paszportów nie sprawdzają;)

    > Tylko wydatki byly chyba na razie male, bo ... jakies w ogole byly ?

    Jakieś pół miliarda.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2021-02-25 19:07:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No właśnie - zresztą chyba nawet nasz konkretny reaktor gdzieś
    >działa - w skandynawi?

    A to nie wiem ... taki typ, czy ten konkretny reaktor, ktory u nas
    byl, czy mial byc ?
    Swoja droga ... chodzi mi po glowie, ze reaktor/y mialy byc
    dostarczone z Jugoslawii, a google mowi Skoda ...

    >Podkradali a wielka płyta stoi. Żeby być w temacie elektrowni, to w

    Elektrownia atomowa moze miec znacznie wyzsze wymagania ..

> [...]
    >ogrzewania, bez szyb w oknach, niekonserwowane, woda się leje i wcale
    >nie wygląda jakby się miało złożyć. Co innego niskie szkoły i

    Spojrz na Malbork - dobra, niemiecka cegla :-)

    >Na atowmówki to pewnie po prostu więcej zamawiali, żeby zostało tyle
    >co trzeba;)

    No ... IMO - troche trudno wpisac w projekt, chyba ze w "straty w/g
    normy" :-)

    >No jak nie jak tak?

    Hm, nie znam szczegolow, ale jakbysmy chcieli, to by chyba juz stala
    ..

> [...]
    >blisko bym miał do dobrej roboty, w gminie gdzie to postwią, to będą
    >srać kasą, więc w sumie jak w sąsiedniej to też dobrze - paszportów

    Ale co - przeprowadzic bys sie chcial, czy zarabiac na mieszkancach?

    Bo wiesz - oni moze beda mieli bezplatny basen, dobra szkole, i lawki
    w parku, ale dla Ciebie to nie ...
    A jak elektrownia dupnie, to w promieniu 15-30 km lepiej nie mieszkac
    :-)

    >Jakieś pół miliarda.

    I na co to poszlo - bo jak rozumiem to projektu jeszcze nie ma,
    wykonawcy nie ma, przetargu nie ma ... ale stanowiska w zarzadzie sa
    :-)

    J.

  • 37. Data: 2021-02-25 19:13:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No ale on fotowoltaiką przecież ładował za darmo!

    No nie - wolal pojechac na szybka i darmowa ladowarke.

    Ale faktycznie - PV przeciez ma, prad darmowy ... Cavallino, co sie
    stalo, cos tu nie gra :-)

    Wiem - restauracje w trasie zamkneli, juz sie nie da na obiad :)

    J.

  • 38. Data: 2021-02-25 19:34:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 19:07, J.F. pisze:

    > A to nie wiem ... taki typ, czy ten konkretny reaktor, ktory u nas byl,
    > czy mial byc ?

    Dwa na złom, jeden na węgrzech jako szkoleniowy, jeden w finlandii i robi.

    > Elektrownia atomowa moze miec znacznie wyzsze wymagania ..

    I zapewne ma. Skoro radziecka wielka płyta stoi, to i reaktor by stał. W
    końcu sam budynek to żadna wyższa szkoła rakietowa. Choć z deugiej
    strony właśnie ostatni gierkowski wiadukt w warszawie dostał
    ograniczenie do 40;)

    > No ... IMO - troche trudno wpisac w projekt, chyba ze w "straty w/g
    > normy" :-)

    Człowieku - w komunie wszystko kradli, więc jak miało być zrobione, to
    trudno trzeba było brać to pod uwagę i po prostu dawać więcej. Wiesz
    jaki codename miał u ruskich MiG-25? Gastronom - bo miał w chłodzeniu
    spirytus. Ponoć były pomysły, żeby zastąpić jakimś skażonym czy
    metanolem, ale ktoś przytomnie zauważył, że szkolenie personelu
    naziemnego a być może i pilotów jest droższe niż ubytki na układzie;)

    > Ale co - przeprowadzic bys sie chcial, czy zarabiac na mieszkancach?

    Chciałbym mieć elektrownie atomową w swojej gminie, bo wtedy sralibyśmy
    kasą i podgrzewali sobie chodniki, żebyich nie odśnieżać:P W sumie teraz
    już nie, ale kilka lat temu to bym się pewnie chętnie przeprowadził -
    sprzedałbym mieszkanie, wybudował dom gdzieś niedaleko, zatrudnił w
    elektrowni i spokojnie sobie żył.

    > Bo wiesz - oni moze beda mieli bezplatny basen, dobra szkole, i lawki w
    > parku, ale dla Ciebie to nie ...

    Przecież paszportów nie sprawdzają:P Zresztą EJ na pewno będzie dawać
    multisporta, to basen ogarną. Jak włączą jezioro w chłodzenie, to by
    celował w domek na brzegu i kąpał się w jeziorze, ale teraz to chłodnie
    kominowe:(

    > A jak elektrownia dupnie, to w promieniu 15-30 km lepiej nie mieszkac :-)

    Jak dupnie to dupnie i na chuj drążyć temat. W czarnobylu dupnęła a
    ludzi do tej pory nie mogą od nieczynnej elektrowni odspawać i dzieci
    ich dzieci są zapisane do roboty w zonie;) A i średnia życia jest
    dłuższa niż w reszcie ukrainy. Całkiem przyjemny wynik jak na najwiekszy
    nuklearny cywilny rozpierdol w historii.

    > I na co to poszlo - bo jak rozumiem to projektu jeszcze nie ma,
    > wykonawcy nie ma, przetargu nie ma ... ale stanowiska w zarzadzie sa :-)

    No po co pytasz jak wiesz:P

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2021-02-25 19:37:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 19:13, J.F. pisze:

    > No nie - wolal pojechac na szybka i darmowa ladowarke.
    >
    > Ale faktycznie - PV przeciez ma, prad darmowy ... Cavallino, co sie
    > stalo, cos tu nie gra :-)

    Kon to troll - taki jak ty, tylko prostszy:P Ty się stawiasz dla zasady,
    koń stwierdził, że skoro elekktyki są trendy to już nie lubi zapierdalać
    tylko teraz lubi się wlec elektykiem. Pewnie sam się zdziwił, że ludzie
    to kupili. Napisał chociaż co to za auto?

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2021-02-25 19:50:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > No nie - wolal pojechac na szybka i darmowa ladowarke.
    >
    > Ale faktycznie - PV przeciez ma, prad darmowy ... Cavallino, co sie

    Nie mam nadmiaru prądu z pv.
    Wszystko zużywam na potrzeby domowe.