  • 21. Data: 2021-02-25 15:06:34
    Temat: Re: Izera
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:6037a6ff$0$545$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 25.02.2021 o 11:02, J.F. pisze:

    >I w ten sposób już czwartą dekadę budujemy elektrownie atomową;)

    No coz, pierwszy projekt ... moze i dobrze, ze przepadl.
    Ale na przyszlosc, to chyba nie mamy duzych ambicji - zamowimy na
    gotowo od najtanszego dostawcy :-)

    >Zastanawiam się co takiego narodowego udało nam się zbudować po 89.
    >Autostrady też musieliśmy zacząć od wątpliwego dilu.

    Jakiego znow dilu ?

    >Wiem - Stadion narodowy;)

    No, we Wroclawiu troche lat temu to wszedzie bylo widac dzwigi.
    Ale to inwestycje prywatne.

    Ale AOW mamy, S8, S5, S3, ...

    J.

  • 22. Data: 2021-02-25 15:09:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 15:03, J.F. pisze:

    > Ktory wczesniej trzy razy zbankrutowal ?

    I o mało co nie zbankrutował po raz czwarty;) Gdzie mu tam do
    wiarygodności ministra aktywów państwowych;)

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2021-02-25 15:18:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 15:06, J.F. pisze:

    > No coz, pierwszy projekt ... moze i dobrze, ze przepadl.

    Czemu?

    > Ale na przyszlosc, to chyba nie mamy duzych ambicji - zamowimy na gotowo
    > od najtanszego dostawcy :-)

    Widać dalej zbyt ambitnie - EJ1 już ma 11 lat, a od zera nie zaczynali.

    > Jakiego znow dilu ?

    Jak wiekszość państwowo-prywatnych w tamtych czasach - z kulczykiem.

    Przeanalizuj sobie kto i w jakiej kolejności bywał prezesem autostrady
    wielkopolskiej i agencji budowy i eksploatacji autostrad, która z
    autostradą wielkopolską negocjowała koncesję. Chyba nawet odznaczenie
    państwowe za swój wkład odstał i pogrzeb z honorami.

    > No, we Wroclawiu troche lat temu to wszedzie bylo widac dzwigi.
    > Ale to inwestycje prywatne.

    No własnie.

    > Ale AOW mamy, S8, S5, S3, ...

    NIe da się zaprzeczyć, że jakiś sukces w A i S jest. Ale początki były
    wręcz mafijne.

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2021-02-25 16:20:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2021-02-25 o 11:02, J.F. pisze:

    >Jedyne słuszne parcie na produkcję to kolejka chętnych do kupna.
    >Skoro tego nie ma to nie widzę powodów do wyrzucania pieniędzy
    >w błoto.

    Spoko - chetni sie znajda. Policja, wojewodztwa, gminy, Orlen, PZU,
    PKO, Cavallino.
    Jak ulga podatkowa bedzie dobra to i prywatnym firmom wcisniesz.
    A jak cena bedzie dobra, to nie tylko Cavallino kupi :-)
    Jak jeszcze parametry beda dobre, to moze i ja kupie :-)

    Tylko czy cena bedzie dobra.

    A ja o tym, ze jak sie wyda ... setki (?) milionow euro na zakup
    gotowego projektu ... to tak troche glupio zakonczyc bez nawet proby
    produkcji.

    No chyba, ze udalo im sie znalezc partnera, ktory za drobne pare mln
    zgodzil sie poprowadzic projekt pozorowany.
    A potem sie okaze, ze Izera wyglada podobnie jak jakas Tata czy inny
    chinczyk ... w srodku, bo na zewnatrz to mozna upozorowac inaczej :-)

    No chyba, ze naprawde udalo im sie znalezc partnera, ktory za drobna
    oplatą naprawde przygotowal fajny projekt, ktory zamierza
    sprzedac/wdrozyc na calym swiecie, i liczy na to, ze postawimy fabryke
    ... moze nawet w finansowaniu pomoze ...

    J.

  • 25. Data: 2021-02-25 16:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25.02.2021 o 13:14, Cavallino pisze:

    >Uuu. Co się stało?

    Skonczyly sie darmowe ładowarki ...

    J.

  • 26. Data: 2021-02-25 16:42:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25.02.2021 o 11:14, J.F. pisze:

    >Z zusu się wypisz, to pogadamy:P

    Zaloz firme w Czechach czy Niemczech ... bo w UK to juz chyba lepiej
    nie ...

    >Albo z abonamentu rtv.

    W miare latwe ..

    >Oni tworzą prawo i mają twoją kasę czy tego chcesz czy nie.
    >Wystarczy, że zabronią reszty i będą go dotować. Wtedy masz opcję
    >albo przy nim zostać albo autobus, bo kasę na samochód już wydałeś w
    >dotacjach. Ale obstawim raczej że gówno z tego wyjdzie jak ze
    >wszystkich "narodowych" programów.

    No coz - z jednej strony szczerze zycze powodzenia, z drugiej - tylu
    duzych producentow padlo, bo sie okazalo, ze produkcja za mala, wiec
    jakim cudem mialby sie udac "polski samochod narodowy".

    Wiec ciekaw jestem - Mateusz od poczatku symuluje, czy jest
    niepoprawnym optymista ... a moze po prostu jest dobrym ekonomista i
    to sie moze udac.
    W koncu Muskowi sie udalo.

    A moze elektryczny troche prostszy, wiec projekt tanszy, sporo
    elementow do samochodow w Polsce robimy ... hm, czy to sie moze udac

    >U nas szybciej. Wystarczy że program elektromobilności jest
    >"narodowy", żeby wiedzieć, że z tego gówno wyjdzie a zapłacą
    >podatnicy. I to abstrahując od tego inżyniera z jutuba, bo on akurat
    >może być ekspertem (choć mało prawdopodobne - pis ekspertów nie
    >zatrudnia bo wiadomo co...)

    No i gdzie by sie taki ekspert w Polsce mogl wychowac ...

    J.

  • 27. Data: 2021-02-25 17:19:49
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 24.02.2021 o 20:08 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > za ile.
    >
    > Sorry - żeby się z pinokiem umawiać na najem samochodu to trzeba mieć
    > słabo w głowie - w nocy tłita napisze i okaże się z datą wsteczną
    > podrożało 10 razy a limit kilometrów jest do 20 dziennie;) Oczywiście
    > zakładając że coś z tej fabryki wysrają, bo dotąd to mają już
    > doświadczenie w budowie mieszkań, domów z drewna, megalotnisk,
    > elektrowni atomowych, centrów frakcjonowania osocza, okrętów podwodnych
    > i nawodnych, pomniejszych lotnisk w radomiach i chuj wie czego jeszcze.
    >
    > Powiem jak to widze - za komuny były przedpłaty na maluchy chyba. Komuna

    No nie bardzo wrócila. Maluchy jednak produkowaliśmy.

    Kamil

  • 28. Data: 2021-02-25 17:22:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 16:20, J.F. pisze:

    > Tylko czy cena bedzie dobra.

    Zacznijmy od tego czy nie wyplują z siebie melexa:P

    > A ja o tym, ze jak sie wyda ... setki (?) milionow euro na zakup
    > gotowego projektu ... to tak troche glupio zakonczyc bez nawet proby
    > produkcji.

    Eeee tam. Żarnowiec, ostrołęka, gawron przerobiony na ślązaka, wybory
    które się nie odbyły. Zapominasz, że mówimy o udziałowcach w których w
    każdym pakiet wiekszościowy ma niejaki sasin. To zobowiązuje.

    > No chyba, ze udalo im sie znalezc partnera,

    > No chyba, ze naprawde udalo im sie znalezc partnera, ktory

    Sasin!:P

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-02-25 17:35:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 16:42, J.F. pisze:

    > Zaloz firme w Czechach czy Niemczech ... bo w UK to juz chyba lepiej nie

    Dojadą cię, nie miej złudzeń.

    > W miare latwe ..

    No w miarę. A jednak okazuje się, że kary ściągają.

    > No coz - z jednej strony szczerze zycze powodzenia, z drugiej - tylu
    > duzych producentow padlo, bo sie okazalo, ze produkcja za mala, wiec
    > jakim cudem mialby sie udac "polski samochod narodowy".

    Inaczej - przypominam, że największym hitem polskiej motoryzacji był
    polonez. Gówno jakich mało, już chyba trabant był lepszy bo go rdza nie
    brała. Po upadku komuny było tylko... gorzej.

    > Wiec ciekaw jestem - Mateusz od poczatku symuluje, czy jest niepoprawnym
    > optymista ... a moze po prostu jest dobrym ekonomista i to sie moze udac.
    > W koncu Muskowi sie udalo.

    Uda się. Tylko musk chciał zbudować samochód i na tym zarobić, a pis
    chce po prostu przenieść trochę państwowej kasy do prywatnych kieszeni,
    pobierając prowizję w postaci "dobrowolnych" składek partyjnych. Jeśli
    powstanie przy tym jakikolwiek samochód to przypadkiem. Ale tylko
    przypomnę - sasin, co przepierdolił 70 baniek na wybory co się nie odbyły!

    > No i gdzie by sie taki ekspert w Polsce mogl wychowac ...

    Elektryczne autobusy robimy. Sam napęd to w sumie żaden wielki problem.
    Problem jest że trzeba zrobić nowoczesny samochód.

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2021-02-25 17:36:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 16:21, J.F. pisze:

    > Skonczyly sie darmowe ładowarki ...

    No ale on fotowoltaiką przecież ładował za darmo!

    --
    Shrek