  • 21. Data: 2009-02-22 21:11:51
    Temat: Re: [OT] JPEG kompresja wyjscia VGA:)
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > Zapomniałem dodać że CPU musi mieć suppot dla wirtualizacji - wszystkie
    > nowe amd i intele mają.

    1. no i teraz mamy serwer wpiety z publicznym adresem IP, firma zwieksza
    predkosc DSLa no i czasami dostaje nowy adres IP, teraz musi wsiadac w
    samochod i jechac zeby przestawic bo serwer nie dziala a o adresie
    dowiadujemy sie najczesniej w dniu jego przepiecia

    2. to nigdy nie nie sprawdzasz czy z dyskiem nie ma problemow? maszyna
    wirtualna problemow z nim nawet nie zauwazy jak padnie to z mety

    i predkosc - jest wolniej duzo wolniej i gdyby nie te bazy danych bo jakos
    ciarki po plecach mi leca jakbym mial postawic tam baze danych w takim
    wirtualnym srodowisku :)

  • 22. Data: 2009-02-22 21:15:59
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Rafal(sxat) wrote:

> [...]
    > samochod i jechac zeby przestawic bo serwer nie dziala a o adresie
    > dowiadujemy sie najczesniej w dniu jego przepiecia

    Dokładnie tak. Wsiadasz, jedziesz, i kasujesz klienta za usługę.
    Ile razy w ciągu roku zmieniasz prędkość? I ile razy IP?
    0.1 raza do roku? ;)

    > 2. to nigdy nie nie sprawdzasz czy z dyskiem nie ma problemow? maszyna
    > wirtualna problemow z nim nawet nie zauwazy jak padnie to z mety

    Głupoty opowiadasz.
    VMy zainstalowane są na jakimś systemie, który monitoruje ich pracę.
    Sprawdzać może to, co sobie ustawisz. Mi wysyła maila, jeśli z dyskiem
    jest coś nie tak.

    > i predkosc - jest wolniej duzo wolniej i gdyby nie te bazy danych bo jakos
    > ciarki po plecach mi leca jakbym mial postawic tam baze danych w takim
    > wirtualnym srodowisku :)

    Średnie ma kolega pojęcie o wirtualizacji.
    Do baz danych to się najbardziej to nadaje, zakładając, że każda
    wirtualna maszyna będzie miała swoją macierz (czyli np. każda ma
    własnego LUNa).

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 23. Data: 2009-02-22 21:18:32
    Temat: Re: JPEG kompresja wyjscia VGA:)
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Rafal(sxat) wrote:

    > to zalezy w ktorym miejscu jest problem - czasami jest potrzebne wejsc w
    > tryb single user, czasami zmienic adres IP WANu i tez lipa, przekonfigurowac
    > router ktory w wyniku zmiany operatora sie nie konfiguruje itp...

    Do jakiegoś kiszkowego serwera supermicro moduł zdalnego zarządzania
    kosztuje 250zł.
    W IBMach masz RSA, w HP lights-out.

    Chyba, że nazywasz serwerem blaszaka z P200 na pokładzie za 50zł to
    wtedy owszem, masz problem. Nie zainwestowałeś w serwer, to teraz musisz
    kombinować.

    Jeśli chcesz, żeby było bezawaryjnie i wytrzymale na wszystko, to zrób
    to na serwerze, nie na desktopie.

    m.

  • 24. Data: 2009-02-22 21:19:57
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Rafal(sxat) wrote:
> [...]
    > samochod i jechac zeby przestawic bo serwer nie dziala a o adresie
    > dowiadujemy sie najczesniej w dniu jego przepiecia

    Nie. To serwer łaczy się ze znaną domeną poprzez VPN. Gdzie by go nie
    przepieli po chwili sam się połaczy. Choćby z jakimś dyndns. Opcje
    upierdliwego łaczenia do skutku posiada choćby openvpn. W dodatku jest
    trywialny w konfiguracji i działa międzysystemowo. W efekcie widzisz go
    jako normalny komputer w sieci prywatnej. Swoją drogą skuteczność
    zastraszająca - samoczynnie łaczący się openvpn zdradził miejsce gdzie
    paser chował skradzony sprzęt - nie mam pod ręką linku niestety i nie
    mogę go odszukać, sprawa miała miejsce w niemczech coś koło roku temu i
    była opisywana w prasie.

    > 2. to nigdy nie nie sprawdzasz czy z dyskiem nie ma problemow? maszyna
    > wirtualna problemow z nim nawet nie zauwazy jak padnie to z mety

    Przecież na komputerze jest normalny rzeczywisty system operacyjny który
    może robić co chce - np. z RAIDem. Albo emailuje mi status SMART.
    Pomysłów można mieć dużo. Jak masz bazowy system operacyjny to na nim
    robisz operacje krytyczne.

    > i predkosc - jest wolniej duzo wolniej i gdyby nie te bazy danych bo jakos
    > ciarki po plecach mi leca jakbym mial postawic tam baze danych w takim
    > wirtualnym srodowisku :)

    To zdecyduj się gdzie ta baza danych jest - w dziesiątkach końcówek czy
    gdzieś centralnie.

    Dysk nie jest taki powolny jeśli pracuje bezpośrednio na fizycznym
    nośniku z pominięciem systemu plików - tak też się da.

    IMHO koszt zrobienia komputerów wirtualnych (jeden wieczór) jest
    niewyobrażalnie mniejszy niż zrobienie kodera jpeg na FPGA albo
    wypasionym cpu w jednej sztuce - w dodatku tylko dlatego że na
    komputerze pracuje dziwny system operacyjny który nie może być
    zarządzany bez myszki.

  • 25. Data: 2009-02-23 07:23:02
    Od: Krzysztof Kardas <krzysztof.kardas>

    Dnia Sun, 22 Feb 2009 20:08:08 +0100, Sebastian Bialy napisał(a):

    > A ssh/vnc nie wystarczy? Skoro masz łączność cyfrową to możesz przecież
    > wystawić normalną konsolę.

    Podejrzewam iż bardziej chodzi o sytuację - co zrobić jak się serwer
    wypierwiaszczy i nie chce podnieść, a jest się ze 200km dalej od niego.
    Ja znalazłem rozwiązanie tego problemu - VMware ESXi w wersji 3.5 update
    2 jest za darmo. Instaluje się w 5 minut, trochę trzeba posiedzieć nad
    konfiguracją samej wirtualnej maszyny, ale to się robi raz i cześć. No i
    wówczas mamy pięknego klienta pod windows (pod winem nie bardzo chce
    ruszyć, ja się wysypałem na sslu), konsole do serwera, możliwość
    montowania napędów z lokalnych źródeł czyli duuuuużo więcej niż daje nam
    kvm-over-ip. Jedyny minus - ESXi instaluje się tylko na markowym
    sprzęcie, ale w obecnym czasie za 1500 PLN można już kupić z allegro w
    miarę przyzwoite serwery IBM-a np. x345 na których ESXi rusza, mimo iż
    nie ma tego w specyfikacji. Wdrożyłem to w jednej firmie i wszyscy są
    zadowoleni, łącznie z zaoszczędzeniem ok. 2 tysi za kvm-over-ip.

    Krzysztof "SQ7IQZ" Kardas
    GG:2471254 ICQ:53263009 Skype:krzychk2

  • 26. Data: 2009-02-23 07:23:10
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 22 Feb 2009 17:18:59 +0100,
    Rafal(sxat) <g...@o...pl.usunto> screamed:

    > wiec AVR odpada :| znalazlem AT76C101 ale nie wiem czy osiagne to co chce...
    > zreszta i tak nie jest dostepny w polsce...
    >
    > co do jakosci obrazu to wystarczy 600x480 8bit i kompresja JPEG z jakoscia
    > na poziomie 50% byle by byl tekst czytelny - co daje okolo 32KB tekstu i
    > wlasnie to chce osiagnac... wyslac obraz z VGA via TTL-GPRS :) wiec moge
    > liczyc na predkosc max kolo 6KB/s wiec 5 sekund na pe?na klatke 600x480
    > powinno sie udac...

    Mam scalony kodek JPEG-a, który od kogoś tutaj dostałem i z braku czasu
    nie mogłem go wykorzystać. Jeśli go chcesz - daj znać. Tylko tutaj
    a nie na spamtrapa. ;)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 08:22:05 user up 11992 days, 20:17, 1 user, load average: 0.81, 0.98, 0.80 ]

    No matter where you go, there you are...

  • 27. Data: 2009-02-23 08:01:47
    Od: "xymax" <x...@o...pl>

    Użytkownik "Rafal(sxat)" napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > jak najprosciej podejsc do tematu skompresowania obrazu z gniazda VGA
    > karty
    > graficznej i jego wyslanie po porcie RS232 przy jak namniejszej zajetosci
    > pasma, znalazlem jeden uklad atmela potrafiacy kompresowac strumiem ale
    > nie
    > dostepny w polsce...
    >
    > czy z takim zadaniem poradzi sobie w zwykly atmel AVR? i reczenie
    > grzebanie
    > czy jednak postawic na cos co jest specjalizowane...

    Wnioskując po Twoich wypowiedziak Ty oddaj robotę administratorowi, ciocia
    Tobie tą robotę załatwiła ?

    Do administracji masz acces servery wdzwaniasz się i działasz no ale wynika
    że Ty tylko w trybie graficznym je konfigurujesz a to nie vista czy w7 ale
    tam też sporo da się z wiersza poleceń zrobić.

    Co by Tobie nie podpowiedział to Tobie i tak nie będzie pasować bo nie masz
    o tym pojęcia.

    --
    MS

  • 28. Data: 2009-02-23 09:40:29
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]
    > tam też sporo da się z wiersza poleceń zrobić.
    >
    > Co by Tobie nie podpowiedział to Tobie i tak nie będzie pasować bo nie

    ehh bufonie.....

    Rf

  • 29. Data: 2009-02-23 09:42:43
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]
    >
    > Chyba, że nazywasz serwerem blaszaka z P200 na pokładzie za 50zł to
    > wtedy owszem, masz problem. Nie zainwestowałeś w serwer, to teraz musisz

    nie odemnie zalezy co jest w firmie, to ze jest pcet to moge albo sie z tym
    pogodzic albo odmowic ;)

    Rf

  • 30. Data: 2009-02-23 09:51:41
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]
    >
    > Chyba, że nazywasz serwerem blaszaka z P200 na pokładzie za 50zł to
    > wtedy owszem, masz problem. Nie zainwestowałeś w serwer, to teraz musisz

    wiekszosc modulow to zarzadzania projektowanych bylo z mysla o sieci
    lokalnej...

    rf