  • 11. Data: 2022-06-15 13:23:33
    Temat: Re: Jak to zasilić
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 15 czerwca 2022 o 12:00:43 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Nie chodzi o to czy wolno, łączenie szeregowe takich przetwornic jest
    > bez sensu :)

    Widać niedouczony jestem.
    Jakiś jednozdaniowy hint wskazujący przyczynę bezsensowności?

  • 12. Data: 2022-06-15 13:30:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Jun 2022 13:17:34 +0200, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    nts-with-led-based-flash-gun-for-high-speed-photogra
    phy/

    > Przepraszam za nieco głupie pytanie. Dlaczego LED a nie lampa ksenonowa?

    A czemu nie LED? Moze czas pójsc z czasem, postępem i osiagnieciami?
    :-)

    Gdzies tam w bialych LED moze byc luminofor, i niekoniecznie szybki

    > W tym drugim przypadku znacznie łatwiej uzyskać krótkie czasy. Celuj w
    > lampy zasilane jak najwyższym napięciem. Kluczowa jest indukcyjność
    > obwodu, więc grube i krótkie przewody odpowiednio ułożone. Żadnych
    > elektrolitów.
    > Miałem kondensator z wojskowej radiostacji

    A jaki? Papierowo-olejowy zwijany ? :-)

    > i palniki niewiadomego pochodzenia. Kilowolty.

    Swoja drogą ... ciekawe jak wyglada sprawnosc w funkcji napiecia ...

    J.

  • 13. Data: 2022-06-15 19:35:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Widać niedouczony jestem.
    > Jakiś jednozdaniowy hint wskazujący przyczynę bezsensowności?

    Bo to nie powielacz. Widzisz sens zamieniania DC na AC i później znów na
    DC, żeby następnie zamienić to na AC i zyskać na końcu DC.

    Nie lepiej użyć jednej przetwornicy?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 14. Data: 2022-06-15 21:01:15
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 15/06/2022 12:17, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Przepraszam za nieco głupie pytanie. Dlaczego LED a nie lampa ksenonowa?

    wcale nie takie głupie to pytanie, a odpowiedź banalna - za długi czas
    błysku.
    Mam chyba z 10 lamp błyskowych, różnych producentów, z różnych "epok" i
    nawet przy ustawieniu mocy błysku na 1/128 czas jego trwania jest zbyt
    długi. LED daje nadzieję na kilkudziesięcio/kilkusetne skrócenie czasu
    błysku.

    > W tym drugim przypadku znacznie łatwiej uzyskać krótkie czasy.

    nie bardzo mi się uśmiecha budowanie lamp błyskowych od zera, a to co
    jest w sprzedaży to patrz wyżej. Poza tym ledy wyjdą sporo taniej jak
    przypuszczam. I pewnie będą mniejsze, nawet razem z reflektorem,

    > Kilowolty.

    Hmmm... a ostrzegano mnie tu już gdy mówiłem o napięciu rzędu 100V...

    Dziękuję.

    --
    Michał

  • 15. Data: 2022-06-15 21:02:36
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Mchal M. Lechanski wrote:

    > na chwilę obecną udało mi się zmusić 100W LED do błyskania, czas błysku
    > gdzieś pomiędzy 1 a 4us, LED zasilany napięciem ok 90V.

    LMG5200?

    > Podpowiedzcie, proszę, czym to zasilić - idealnie by było gdyby jakaś
    > przetwornica z możliwością reguacji w zakresie 90-150V i żeby nie trzeba
    > bylo brać pożyczki na zakup.

    Połącz dwie szeregowo i zasilaj z izolowanych od siebie zasilaczy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2022-06-15 21:03:19
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 14/06/2022 22:11, Cezar wrote:

    > tutaj jest taka do 120V
    > https://www.aliexpress.com/item/1005003030539803.htm

    Dzięki wielkie. Nie potrafię zgadnąć dlaczego jej nie znalazłem do tej pory.

    --
    Michał

  • 17. Data: 2022-06-15 21:05:06
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Cezar wrote:

    > typowy boost to nie możesz. Musiał byś mieć flyback ... no albo zasilać
    > z 2 odseparowanych źródeł.

    Albo jeden odwracający, a drugi nie. Wszystko przy założniu, że uparcie
    nie budujemy porządnie tego zasilacza, tylko się bawimy w moduły.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2022-06-15 21:05:48
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    LordBluzg(R)?? wrote:

    > Błąd. Nie łączymy NIGDY w ten sposób :)

    Niby dlaczego?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2022-06-15 21:07:27
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    LordBluzg(R)?? wrote:

    > Bo to nie powielacz. Widzisz sens zamieniania DC na AC i później znów na
    > DC, żeby następnie zamienić to na AC i zyskać na końcu DC.
    >
    > Nie lepiej użyć jednej przetwornicy?

    Lepiej, niemniej to też zadziała. A jak zadziała, to bez sensu nie jest.
    Zwłaszcza, że OP nie ma bladego pojęcia o zasilaczach impulsowych.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2022-06-15 21:13:47
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 15/06/2022 20:02, Piotr Wyderski wrote:

    > LMG5200?

    Poczytam, dziękuję.

    > Połącz dwie szeregowo i zasilaj z izolowanych od siebie zasilaczy.

    Dobrze rozumiem: dwa izolowane od siebie uzwojenia na transformatorze,
    do każdego podłączony mostek graetza i kondensator jako zaslanie dwóch
    niezależnych przetwornic z wyjściami połączonymi szeregowo?

    wydaje się do zrobienia, dziękuję!

    --
    Michał