  • 51. Data: 2022-06-18 21:53:14
    Temat: Re: Jak to zasilić
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 14/06/2022 20:50, Mchal M. Lechanski wrote:
    > [...]
    Bardzo wszystkim dziękuję. Teraz przeczytam wszystko jeszcze raz, a
    potem chyba siądę gdzieś w kącie ciuchutko i poczekam aż mi przejdzie.
    a może i nie... :-)

    Dzięki jeszcze raz.

    --
    Michał

  • 52. Data: 2022-06-19 00:32:15
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    LordBluzg(R)?? wrote:

    > Przecież to kuriozum w sumie, Szukać specjalnie dwóch/więcej przetwornic
    > z których każda startuje od poziomu wyjścia poprzedniej?

    OP chce połaczyć szeregowo wyjścia, a nie zasilać jedną z drugiej.
    Trochę kuriozum, ale wszystko zależy, ile się umie i co się ma. Jeśli ma
    się gotowe moduły boost i do eksperymentu potrzeba na szybko jednej
    sztuki zasilacza, to próba wyrzeźbienia z nich czegoś jest całkiem
    sensownym pomysłem. Nikt tu o produkcji nie wspominał, ani nawet o
    projektowaniu SMPS. Jako prototyp obleci.

    > Prościej jedną przetwornicę zasilić odpowiednim napięciem jeśli już.

    Prościej się definiuje inaczej w zależności od skali. W skali 1 sztuka i
    brak planów na więcej najprosztsze jest to, co już masz w szufladzie. A
    że dziwne? No dziwne...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 53. Data: 2022-06-19 11:10:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.06.2022 o 00:32, Piotr Wyderski pisze:

    > OP chce połaczyć szeregowo wyjścia, a nie zasilać jedną z drugiej.

    Na jedno wychodzi, czyli 2 separowane zasilacze a sądząc że on
    potrzebuje amperażu, to prędzej łączenie równoległe, bo ciężko znaleźć
    przetwornicę o konkretnym prądzie jeśli tych diod ma być więcej.

> [...]
    >
    > Prościej się definiuje inaczej w zależności od skali. W skali 1 sztuka i
    > brak planów na więcej najprosztsze jest to, co już masz w szufladzie. A

    Ja bym kombinował z odpowiednim zasilaczem. Może jakaś spawarka lekko
    przerobiona? :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 54. Data: 2022-06-19 15:27:30
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Dopiszę, że jeśli wątkotwórca ma kilka 100W LED i chce zmusić je do
    > błysku ponad ich napięcie znamionowe i wyzwolić wincyj niż 100W, to 20
    > LED łyka przy 90V to < 20A przy 100LED to se oblicz jaką wydolność
    > prądową muszą mieć przetwornice step UP, żeby podołać praktycznie mocy
    > ciągłej.

    Nie mam pojęcia o czym Ty piszesz. Powiedziane było błysk kilka us i
    tyle. Jak ma repetycję na poziomie kilku Hz to moce wychodzą żadne i z
    "bateryjek" by to poszło bez problemu. W moim przypadku kilka A pakowane
    w LED-a z 80V z czasem błysku <100us/200ms to raptem może 2 waty
    ciągłej, i to liczone po stronie pierwotnej przetwornicy. Cały sęk w
    tym, że ja rozumiem jak działają kondensatory.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 55. Data: 2022-06-19 17:37:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.06.2022 o 15:27, Irek.N. pisze:

    > Nie mam pojęcia o czym Ty piszesz. Powiedziane było błysk kilka us i
    > tyle. Jak ma repetycję na poziomie kilku Hz to moce wychodzą żadne i z
    > "bateryjek" by to poszło bez problemu.

    A jeśli ma więcej błysków na sekundę?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 56. Data: 2022-06-19 21:28:55
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > A jeśli ma więcej błysków na sekundę?

    To prędzej diody po kilku błyskach uwali, niż jakieś sensowne waty
    pociągnie. Policz, zdziwisz się jak małe zapotrzebowanie wychodzi.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 57. Data: 2022-06-20 14:54:08
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.06.2022 um 21:01 schrieb Mchal M. Lechanski:

    > wcale nie takie głupie to pytanie, a odpowiedź banalna - za długi czas
    > błysku.
    > Mam chyba z 10 lamp błyskowych, różnych producentów, z różnych "epok" i
    > nawet przy ustawieniu mocy błysku na 1/128 czas jego trwania jest zbyt
    > długi. LED daje nadzieję na kilkudziesięcio/kilkusetne skrócenie czasu
    > błysku.

    :-)

    Cobyś się nie zdziwił

    Waldek

  • 58. Data: 2022-06-20 16:09:48
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 15.06.2022 o 21:01, Mchal M. Lechanski pisze:

> [...]
    > Mam chyba z 10 lamp błyskowych, różnych producentów, z różnych "epok" i
    > nawet przy ustawieniu mocy błysku na 1/128 czas jego trwania jest zbyt

    Jest długi, bo ma być długi. Tam nawet jest dławik przedłużający czas
    błysku. Kondensator elektrolityczny też nie pomaga w skróceniu czasu.
    Na studiach w kole naukowym budowaliśmy nanosekundową lampę. Za zasilacz
    robił telewizor Junost a połączenia kondensatora z palnikiem zrobiliśmy
    miedzianymi rurkami (ktoś nam powiedział, że tak jest lepiej). Co
    ciekawe, takiego błysku praktycznie nie widać.

    P.P.

  • 59. Data: 2022-06-20 16:14:40
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 20.06.2022 o 14:54, Waldemar pisze:

    > :-)
    >
    > Cobyś się nie zdziwił

    Jakieś konkrety?
    Interesuje mnie to ze względów, powiedzmy, sentymentalnych.

    P.P.

  • 60. Data: 2022-06-20 16:49:08
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 20.06.2022 um 16:14 schrieb Paweł Pawłowicz:

    > Jakieś konkrety?
    > Interesuje mnie to ze względów, powiedzmy, sentymentalnych.

    1. Duża pojemność LEDów, rzędu kilku nF. Najlepiej stosować układy
    push-pull, aby rozładować pojemność LEDa. Jak tego nie zrobisz, to
    możesz go spalić przy pracy impulsowej, bo przekroczysz Ptot.
    2. Białe LEDy to właściwie LEDy UV z luminoforem. Luminofor ma długi
    czas poświaty (kilkadziesiąt do kilkaset us)

    Waldek