  • 41. Data: 2022-06-16 15:19:39
    Temat: Re: Jak to zasilić
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    alojzy nieborak napisał(a):
    > W zasadzie elektrolity
    > bym wywalił.

    Znaczy one są ok. ale przy błysku 1ms a nie 1 us:)

  • 42. Data: 2022-06-16 15:28:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, June 14, 2022, 10:18:57 PM, you wrote:

    [...]

    > Dawno, dawno temu (rzędu 1980) robiłem zapłon tyrystorowy według
    > schematu z Radioelektronika (numeru nie znam). W tamtym rozwiązaniu
    > kondensator 2uF ładowało się do 400V jednym impulsem.

    Jasne. Flyback na blaszanym rdzeniu z dużą szczeliną. Kilkadziesiąt mJ
    daje z siebie. Ot, powtórzenie normalnego układu zapłonowego, tyle, że
    z dodatkowym transformatorem.

    > Zasilanie oczywiście 12V, ale przy 6V (w czasie rozruchu)
    > kondensator był ładowany do mniej więcej tego samego napięcia. Inne
    > rozwiązania miały jakieś przetwornice ale też musiały osiągać
    > napięcia tego rzędu.

    Flyback bez problemów. Gorzej, jak komuś marzy się boost...

    > Skoro wtedy się dało to i teraz powinno się dać.

    Taraz to się cuda takie robi...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2022-06-16 15:46:11
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/06/2022 14:17, alojzy nieborak wrote:

    > Masz do przeładowania w 1us pojemność pi x oko 30nF
    > i to na 100V:)
    >

    > Lepiej jak koledzy pisali dać 30 x 3W LED i do każdego
    > oddzielny klucz. Znaczy tak łączy się moduły laserowe,
    > niskie napięcie i duży prąd. Po co się gimnastykować ze 100V?

    No nie wiem. Musiał by dobrać mosfety aby Td(on) były takie same i
    pracowały w idealnych warunkach (temperatura)
    Dodatkowo trzeba by zadbać aby długość linii pomiędzy źródłem impulsu a
    bramką była taka sama...

    c.

  • 44. Data: 2022-06-16 16:14:06
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/06/2022 14:46, Cezar wrote:

    > No nie wiem. Musiał by dobrać mosfety aby Td(on)  były takie same i
    > pracowały w idealnych warunkach (temperatura)
    "identycznych" miało być

  • 45. Data: 2022-06-16 16:29:02
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Cezar napisał(a):

> [...]
    > pracowały w idealnych warunkach (temperatura)
    > Dodatkowo trzeba by zadbać aby długość linii pomiędzy źródłem impulsu a

    Nie samymi mosfetami elektronika żyje, ale róbta jak chceta.

  • 46. Data: 2022-06-17 03:27:49
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    wtorek, 14 czerwca 2022 o 21:50:05 UTC+2 Mchal M. Lechanski napisał(a):
    > Dobry wieczór,
    >
    > Bawię się tym:
    >
    > https://petermobbs.wordpress.com/2015/02/06/experime
    nts-with-led-based-flash-gun-for-high-speed-photogra
    phy/

> [...]
    > obiecująco niestety skończyły mi się możliwości dalszego testowania bo
    > nie mam zasilacza dającego wyższe napięcie, a wciąż mam kilka 100W ledów
    > do popsucia.
    > Wygląda że na Aliexpress przetwornica dająca 90V to absolutny max...
    > Próbowałem zmajstrować jakiś boost converter (używając 555 do
    > kluczowania IRF540), ale max co mi się udało uzyskać to 90V przy poborze
    > ponad 1.5A ze źródła - najwyraźniej nie tędy droga.
    >
    > Podpowiedzcie, proszę, czym to zasilić - idealnie by było gdyby jakaś
    > przetwornica z możliwością reguacji w zakresie 90-150V i żeby nie trzeba

    Jeżeli chcesz to zbudować samodzielnie, to podaję gotowca. Sprawdzone, wszystko
    działa. Zasilanie
    z zasilacza 24V. Na wyjściu masz +/-100V, przy czym napięcie wyjściowe regulujesz
    potencjometrem
    R31. Transformator użyty produkcji Wurth Electronic.

    https://megawrzuta.pl/download/5e00b3a1b24d3accc5c90
    231060e2873.html

  • 47. Data: 2022-06-17 18:07:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.06.2022 o 21:07, Piotr Wyderski pisze:

    > Lepiej, niemniej to też zadziała. A jak zadziała, to bez sensu nie jest.

    Przecież to kuriozum w sumie, Szukać specjalnie dwóch/więcej przetwornic
    z których każda startuje od poziomu wyjścia poprzedniej?

    Prościej jedną przetwornicę zasilić odpowiednim napięciem jeśli już.

    OK, problem jedynie, jeśli kombinujemy z akumulatorkiem ale złożyć
    baterię 48V to nie problem w sumie. Od roweru pasuje :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 48. Data: 2022-06-17 18:39:37
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    piątek, 17 czerwca 2022 o 18:08:42 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    >
    > OK, problem jedynie, jeśli kombinujemy z akumulatorkiem ale złożyć
    > baterię 48V to nie problem w sumie. Od roweru pasuje :)

    Zasilanie jankosiu jest banalne czy to na 5, 100 czy 1kV.
    Rozchodzi się o szybkość narastania zbocza na mosfecie/szybkość
    pojawienia się światła od momentu podania impulsu etc etc.

    Błysk 1ms nie jest problemem, tak szybki jest zwykły palnik ksenonowy,
    rozchodzi się o 1 us i tu pojawiajom siem problemy:)

    Trza kombinować.

  • 49. Data: 2022-06-17 23:03:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.06.2022 o 18:39, alojzy nieborak pisze:

    > Zasilanie jankosiu jest banalne czy to na 5, 100 czy 1kV.
    > Rozchodzi się o szybkość narastania zbocza na mosfecie/szybkość
    > pojawienia się światła od momentu podania impulsu etc etc.

    Bredzisz. Nie chodzi o napięcie ale ogólnie o MOC. To nie jest
    pompowanie kondensatorka. Zespół takich przetwornic to w sumie wyzwanie
    prądowe, gdzie przetwornica niższego napięcia powinna mieć amperaż x2
    taki jak następna, żeby to zadziałało. Nie wiem ile wątkotwórca chce tam
    pompować ale 100A może być wyzwaniem.

    > Błysk 1ms nie jest problemem, tak szybki jest zwykły palnik ksenonowy,
    > rozchodzi się o 1 us i tu pojawiajom siem problemy:)

    No jak widać, nie wiesz jakie problemy :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 50. Data: 2022-06-17 23:14:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > pompować ale 100A może być wyzwaniem.

    > No jak widać, nie wiesz jakie problemy :)

    Dopiszę, że jeśli wątkotwórca ma kilka 100W LED i chce zmusić je do
    błysku ponad ich napięcie znamionowe i wyzwolić wincyj niż 100W, to 20
    LED łyka przy 90V to < 20A przy 100LED to se oblicz jaką wydolność
    prądową muszą mieć przetwornice step UP, żeby podołać praktycznie mocy
    ciągłej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>